Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF + Kova VP + 765, irroitaa huonosti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1749
    • vihti

    #46
    Kytkinhaarukan kulmalla on suuri merkitys tuota sre765-asetelmaa käytettäessä, mulla on lähes poikittain haarukan asento kytkinkopan sisällä silloin kun poljinta ei paineta ja 22mm työsylkällä irrottaa kauan ennen kuin poljin on lattiassa. Toki myös tuo blingfactoryn 6,9kg vauhtipyörä on niin korkea että uutta haarukan muovitappia piti lyhentää jonkun 4-5mm verran että sain haarukan haluttuun kulmaan
    E39 523i Turbo

    Comment

    • Odto
      Bimmer Rookie
      • Apr 2017
      • 114
      • Suomi

      #47
      Vauhtipyörä vaihtui. Tämä on tenacin tekele.
      Asetelmassa on puristusta on n.2,5mm.

      Täytyy koittaa tuota haarukan asentoa vielä säätää...

      Comment

      • Odto
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 114
        • Suomi

        #48
        Originally posted by naikou View Post
        Kytkinhaarukan kulmalla on suuri merkitys tuota sre765-asetelmaa käytettäessä, mulla on lähes poikittain haarukan asento kytkinkopan sisällä silloin kun poljinta ei paineta ja 22mm työsylkällä irrottaa kauan ennen kuin poljin on lattiassa. Toki myös tuo blingfactoryn 6,9kg vauhtipyörä on niin korkea että uutta haarukan muovitappia piti lyhentää jonkun 4-5mm verran että sain haarukan haluttuun kulmaan
        Onko vaakataso optimaalisin asento haarukalle? En saanut säädöilläkään kytkintä irrottamaan kunnolla, ihan sama missä asennossa haarukka oli. Paras tilanne oli se, että poljin aivan pohjassa sai juuri ja juuri käsivoimin takarenkaita pyöritettyä. Tuo massalevy ei nyt tässä tilanteessa ainakaan auta, mutta haluan sitä käyttää. Vaihdelaatikko on taas irti...

        Comment

        • nevari
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 257
          • jyväskylä

          #49
          Onko koitettu siirtää koko haarukkaa lähemmäs. Eli sekä tappia että vastakappaletta? :think

          Edit. Kyllä oli

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            #50
            Jos kaikki muu on tsekattu niin kannattaa ehkä vielä koittaa ilmata kytkin alipainevehkeillä, siellä voi jossain luurata ilmaa joka voi tehdä tuon että jaksaa vain irrottaa juuri ja juuri.
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1749
              • vihti

              #51
              Paljonko on asetelman esijännitys? Omassa oli suunnilleen 3-4mm ja massalevy itelläkin
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5270
                • Pirkkala

                #52
                Jos on levyssä siellä kulutuspinnan takana ne jousilärpäkkeet, eikä ns. Kova levy, irroitus hankaloituu entisestään, koska liikematkaa tarvitaan 1-2 milliä kovaa levyä enemmän jotta irrottaa kokonaan
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Odto
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2017
                  • 114
                  • Suomi

                  #53
                  Esijännitystä n. 2.5mm. En usko että linjassa on ilmaa, mutta ilmaan sen uudelleen samalla kun laitan laatikon joskus takaisin.

                  Vakio kytkimen paksuus vauhtipyörän pohjasta paineasetelman kärkeen on 105mm. Näillä mun osilla on 95mm

                  Säädän nyt tuon haarukan tarkalleen 10mm pidemmälle, kuin missä se on vakio osilla. Painelaakeri oli muuten 90° väärässä asennossa. Olin sen vahingossa asentanut niin, kun viimeksi otin laatikon irti ja tein nämä säädettävät tapit...

                  Ei se ainakaan ole parantanut liikerataa, mutta sen kääntö oikeaan asentoon tuskin on silti ratkaisu tähän ongelmaan.

                  Mitä jos hankin isomman pääsylinterin?

                  Comment

                  • Odto
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2017
                    • 114
                    • Suomi

                    #54
                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Jos on levyssä siellä kulutuspinnan takana ne jousilärpäkkeet, eikä ns. Kova levy, irroitus hankaloituu entisestään, koska liikematkaa tarvitaan 1-2 milliä kovaa levyä enemmän jotta irrottaa kokonaan
                    Uusi vakio sachs 240mm levy. Kulutuspintojen välissä on jotkut lärpäkkeet.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1749
                      • vihti

                      #55
                      Se voi olla että e39:ssä on jotenkin erilainen pääsylinteri kun tosiaan ei mulla ole ollut ikinä ongelmia kytkimen kanssa, mulla on tosin sen verran korkea vauhtipyörä että jouduin hiomaan uudesta muovipinnistä joitain millejä pois että sain käsivoimin laatikon painumaan perille asti asentaessa
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • roadrunner
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 155
                        • Rovaniemi

                        #56
                        oliko jollain muistis/ tiedos paljoko m50 vauhtipyörän asetelman asennuspinnan ja asetelman painelaakerin painopinnan mitta vaihdelaatikon asennuspinnasta vakiona ..??

                        tuossa omassa jmo-kova vauhtipyörä, sre 765 ja n.10mm jousitettu massalevy, vähäsen oli irrotusongelmia ja piti säätää pänniä että irrotti.

                        vauhtipyörässä 1,5mm offsetti, joten tehty sintterille, no nyt aloin asentamaan simmilevyjä että saa offsetin nollaan (kuulemma pitää olla 10mm massalevyllä). niin työsylinteris näemmä kesy 25mm jatkoa ja toki myös vastapuolella säätöruuvi jossa pituutta melko rajusti.

                        esaria asetelmas oli n.4,5mm ennenku löysäs levyn irtipurkaes.

                        uskosin että paljon korjaantuu issotusongelmia simmilevyillä asetelman ja vauhtipyörän väliin, mutta jotenkin häirittee älyttömät jatkot sylinterissä, niin sillä kiinnostaa vakioetäisyydet.

                        tässä oli lohkosta asetelman asennuspintaan 49mm.

                        ja käpälässä ei ollu korotusta painelaakeriin. joskus käpälä näemmä ottanut myös asetelmaan jäjistä päätellen.

                        autolla en ole ajanut itte kuin yhden viikonlopun, niin sillä kaikki vähä kysymyrmerkkiä mitä tehty ja miten pelais pidemmänpäälle.
                        E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                        E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                        E91 320d -06
                        E46cab 330i m-sport titansilver -01
                        E39touring tds -97
                        E91 320d m-sport lemansblue -06
                        E39 m5 avusblue -99
                        E39 tds m5replica -97
                        E36 320i -92

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11122
                          • Oulu

                          #57
                          Kuulostaa että vauhtis on vaan ihan väärillä mitoilla tehty. Esim.blingfactoryn vauhtis sre:lle ei vaadi mitään jatkoja tms.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • roadrunner
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 155
                            • Rovaniemi

                            #58
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Kuulostaa että vauhtis on vaan ihan väärillä mitoilla tehty. Esim.blingfactoryn vauhtis sre:lle ei vaadi mitään jatkoja tms.
                            tätä kans epäilen, niin sillä kiinnosti mitat... toimiihan se nuonki, mut pitääpä mitata yltääkö enää boorit levyyn, ku lattialla oottais 37bz s5d-320z tilalle..
                            E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                            E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                            E91 320d -06
                            E46cab 330i m-sport titansilver -01
                            E39touring tds -97
                            E91 320d m-sport lemansblue -06
                            E39 m5 avusblue -99
                            E39 tds m5replica -97
                            E36 320i -92

                            Comment

                            • Odto
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2017
                              • 114
                              • Suomi

                              #59
                              M52b28 e36 etäisyys lohkosta painelaakerin painopinnalle on n. 105mm.

                              Tuo antaa varmaan jotain osviittaa.

                              Comment

                              • Keme
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 228
                                • Rannikko

                                #60


                                Tossa on varsin selkeä ohje painelaakerin välyksen määrittämiseen.
                                JEEE JEE!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎