Kytkinhaarukan kulmalla on suuri merkitys tuota sre765-asetelmaa käytettäessä, mulla on lähes poikittain haarukan asento kytkinkopan sisällä silloin kun poljinta ei paineta ja 22mm työsylkällä irrottaa kauan ennen kuin poljin on lattiassa. Toki myös tuo blingfactoryn 6,9kg vauhtipyörä on niin korkea että uutta haarukan muovitappia piti lyhentää jonkun 4-5mm verran että sain haarukan haluttuun kulmaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ZF + Kova VP + 765, irroitaa huonosti?
Collapse
X
-
Originally posted by naikou View PostKytkinhaarukan kulmalla on suuri merkitys tuota sre765-asetelmaa käytettäessä, mulla on lähes poikittain haarukan asento kytkinkopan sisällä silloin kun poljinta ei paineta ja 22mm työsylkällä irrottaa kauan ennen kuin poljin on lattiassa. Toki myös tuo blingfactoryn 6,9kg vauhtipyörä on niin korkea että uutta haarukan muovitappia piti lyhentää jonkun 4-5mm verran että sain haarukan haluttuun kulmaan
Comment
-
-
Jos kaikki muu on tsekattu niin kannattaa ehkä vielä koittaa ilmata kytkin alipainevehkeillä, siellä voi jossain luurata ilmaa joka voi tehdä tuon että jaksaa vain irrottaa juuri ja juuri.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Jos on levyssä siellä kulutuspinnan takana ne jousilärpäkkeet, eikä ns. Kova levy, irroitus hankaloituu entisestään, koska liikematkaa tarvitaan 1-2 milliä kovaa levyä enemmän jotta irrottaa kokonaanE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Esijännitystä n. 2.5mm. En usko että linjassa on ilmaa, mutta ilmaan sen uudelleen samalla kun laitan laatikon joskus takaisin.
Vakio kytkimen paksuus vauhtipyörän pohjasta paineasetelman kärkeen on 105mm. Näillä mun osilla on 95mm
Säädän nyt tuon haarukan tarkalleen 10mm pidemmälle, kuin missä se on vakio osilla. Painelaakeri oli muuten 90° väärässä asennossa. Olin sen vahingossa asentanut niin, kun viimeksi otin laatikon irti ja tein nämä säädettävät tapit...
Ei se ainakaan ole parantanut liikerataa, mutta sen kääntö oikeaan asentoon tuskin on silti ratkaisu tähän ongelmaan.
Mitä jos hankin isomman pääsylinterin?
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJos on levyssä siellä kulutuspinnan takana ne jousilärpäkkeet, eikä ns. Kova levy, irroitus hankaloituu entisestään, koska liikematkaa tarvitaan 1-2 milliä kovaa levyä enemmän jotta irrottaa kokonaan
Comment
-
-
Se voi olla että e39:ssä on jotenkin erilainen pääsylinteri kun tosiaan ei mulla ole ollut ikinä ongelmia kytkimen kanssa, mulla on tosin sen verran korkea vauhtipyörä että jouduin hiomaan uudesta muovipinnistä joitain millejä pois että sain käsivoimin laatikon painumaan perille asti asentaessaE39 523i Turbo
Comment
-
-
oliko jollain muistis/ tiedos paljoko m50 vauhtipyörän asetelman asennuspinnan ja asetelman painelaakerin painopinnan mitta vaihdelaatikon asennuspinnasta vakiona ..??
tuossa omassa jmo-kova vauhtipyörä, sre 765 ja n.10mm jousitettu massalevy, vähäsen oli irrotusongelmia ja piti säätää pänniä että irrotti.
vauhtipyörässä 1,5mm offsetti, joten tehty sintterille, no nyt aloin asentamaan simmilevyjä että saa offsetin nollaan (kuulemma pitää olla 10mm massalevyllä). niin työsylinteris näemmä kesy 25mm jatkoa ja toki myös vastapuolella säätöruuvi jossa pituutta melko rajusti.
esaria asetelmas oli n.4,5mm ennenku löysäs levyn irtipurkaes.
uskosin että paljon korjaantuu issotusongelmia simmilevyillä asetelman ja vauhtipyörän väliin, mutta jotenkin häirittee älyttömät jatkot sylinterissä, niin sillä kiinnostaa vakioetäisyydet.
tässä oli lohkosta asetelman asennuspintaan 49mm.
ja käpälässä ei ollu korotusta painelaakeriin. joskus käpälä näemmä ottanut myös asetelmaan jäjistä päätellen.
autolla en ole ajanut itte kuin yhden viikonlopun, niin sillä kaikki vähä kysymyrmerkkiä mitä tehty ja miten pelais pidemmänpäälle.E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
E61 530xd m-sport edition titansilber -09
E91 320d -06
E46cab 330i m-sport titansilver -01
E39touring tds -97
E91 320d m-sport lemansblue -06
E39 m5 avusblue -99
E39 tds m5replica -97
E36 320i -92
Comment
-
-
Kuulostaa että vauhtis on vaan ihan väärillä mitoilla tehty. Esim.blingfactoryn vauhtis sre:lle ei vaadi mitään jatkoja tms.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKuulostaa että vauhtis on vaan ihan väärillä mitoilla tehty. Esim.blingfactoryn vauhtis sre:lle ei vaadi mitään jatkoja tms.E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
E61 530xd m-sport edition titansilber -09
E91 320d -06
E46cab 330i m-sport titansilver -01
E39touring tds -97
E91 320d m-sport lemansblue -06
E39 m5 avusblue -99
E39 tds m5replica -97
E36 320i -92
Comment
-
Comment