Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käyntihäiriötä ja tupruttelua N62B44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    #16
    Tere
    Korona vähän hillinnyt tätä roplaamista...
    Mutta sen verran pihalla kurkkasin että apukuskin puolen huohottimen kalvo oli rikki. Noitahan näytti saavan kl varaosista 16e/kpl, pitänee ostaa sieltä...
    Huohottimen hatuissa on pienet letku nipat ja letkut varmaan pitäisi olla mutta eipä näy letkuja : ( Yritin vähän tutkia mutta ei vielä sattunut silmään mihin letkujen pitäisi mennä... En löytänyt netistäkään kaavio kuvaa huohotusjärjestelmää... Oisko tietoa : )
    645 ci cabriolet m-performance 2004

    Comment

    • lofjussi
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 183
      • Rovaniemi

      #17
      Netistä löysin kuvan https://www.pelicanparts.com/techart...placement.html huohottimet menee ilmanputsarin ja läppärungon väliseen putken nippaan, mutta tässä autoni putkessa ei tuota nipan paikkaa ole.
      645 ci cabriolet m-performance 2004

      Comment

      • lofjussi
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 183
        • Rovaniemi

        #18
        Oisko kellään mahdollisuus tarkistaa noin -04 ikäisestä 4,4 litran motista mihin nuo huohotin kalvon ohuet letkut menee fyysisesti. No imupuolellehan ne tieten menee mutta kun epäilen että autooni on vaihdettu väärä imuputki ilmanputsarin ja läppärungon väliin kun siinä ei ole paikkaa tuolle letkuille jonka netistä kuvan näin. Pelkään että tikkaan tuohon muoviputkeen reiän turhaan ja jossain imusarjan piilossa on natsat noille letkuille joita en huomaa ja imee sitten sieltä ilmaa : (
        645 ci cabriolet m-performance 2004

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16484
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by lofjussi View Post
          Oisko kellään mahdollisuus tarkistaa noin -04 ikäisestä 4,4 litran motista mihin nuo huohotin kalvon ohuet letkut menee fyysisesti. No imupuolellehan ne tieten menee mutta kun epäilen että autooni on vaihdettu väärä imuputki ilmanputsarin ja läppärungon väliin kun siinä ei ole paikkaa tuolle letkuille jonka netistä kuvan näin. Pelkään että tikkaan tuohon muoviputkeen reiän turhaan ja jossain imusarjan piilossa on natsat noille letkuille joita en huomaa ja imee sitten sieltä ilmaa : (
          Bmw fanssiin auton vin, sieltä etsit oikean varaosakuvan ja siitä löytyy varaosanumero.

          Comment

          • lofjussi
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 183
            • Rovaniemi

            #20
            Rael oem yritin ja KL varaosien kaveri yritti kans ettiä mutta ei ollut sellaista kuvaa jossa näkyisi nuo letkut.
            Ei löytänyt tuolta bmw fans sivustoltakaan tai sitten en osaa etsiä. Kehtaisko joku kurkata omasta : )
            Auto on bmw 645 ci 2004 vin WBAEK71010B302471
            Last edited by lofjussi; 01-09-2022, 23:16.
            645 ci cabriolet m-performance 2004

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2727
              • .fi

              #21
              tämä? jos tuosta nyt kyse, eli imusarjan ja kaasuläpän välille tulis:think.

              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2727
                • .fi

                #22
                Originally posted by lofjussi View Post
                Oisko kellään mahdollisuus tarkistaa noin -04 ikäisestä 4,4 litran motista mihin nuo huohotin kalvon ohuet letkut menee fyysisesti. No imupuolellehan ne tieten menee mutta kun epäilen että autooni on vaihdettu väärä imuputki ilmanputsarin ja läppärungon väliin kun siinä ei ole paikkaa tuolle letkuille jonka netistä kuvan näin. Pelkään että tikkaan tuohon muoviputkeen reiän turhaan ja jossain imusarjan piilossa on natsat noille letkuille joita en huomaa ja imee sitten sieltä ilmaa : (
                TIS:sistä kuvia katsellessa en nähnyt mitään letkuja imuputkeen menevän, eikä imuputken vaihto-ohjeissakaan
                mitään letkuja siitä käsketä irroittaa.

                edit2: ko. letkuista siis paria eri versiota näemmä.
                edit3: http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...e_ventilation/
                edit: ja bmwfans kuva samasta:
                Last edited by aae30; 02-09-2022, 00:20.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16484
                  • Asikkala

                  #23
                  lofjussi kirjoittaa "imuputki ilmanputsarin ja läppärungon väliin" eli tuosta #5 http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ir_mass_meter/ Ainakin 1 nippa letkulle näyttää olevan :think

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2727
                    • .fi

                    #24
                    meinaatko, että huohotuksen imu olis tuollaisen kautta? vanhoissa kaseissa se on sentään suoraan
                    imusarjan päässä. n62 niitä on molemmissa venakopissa, ja tälle kuvan letkulle ei t-haaraakaan esitellä.

                    voipi olla jossain mallissa vaikka tankin huohotuksen letkulle tms., mutta linkistäs kun katsot,
                    niin 7&8 ei ole edes osanumeroina listattu.
                    edit: se, että tässä kuvassa nippa näkyy ei siitä todellista silti välttämättä tee.
                    kaikki osat ei ole miltä näissä kuvissa näyttää.
                    Last edited by aae30; 02-09-2022, 10:51.
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16484
                      • Asikkala

                      #25
                      Voi olla tai voi olla olematta mutta ebey-kuvassa tuossa letkussa on nippa https://www.ebay.com/itm/333595234174 Se mikä letku tuohon kuuluu, sitä en tiedä mutta toistan itseäni: lofjussi kirjoittaa "imuputki ilmanputsarin ja läppärungon väliin" Tuo on ko. letku.

                      Comment

                      • lofjussi
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 183
                        • Rovaniemi

                        #26
                        Hei
                        Kiitokset avusta
                        Joo, eli ed. sivulla linkittämäni pelicanparts ei toimi mutta siellä näin semmosen nipallisen imuputken. Eli voisin uskoa tuota jr66:n teoriaa oikeaksi. ja hei nyt kun sain imuputken kuvan ja numeron niin löysin myös tämmösen nipallisen imuputken jota kaupataan. Voisiko olla että esim e60 jossa sama motti niin letku on vedetty vaan vähän erilai...
                        Tilasin tämmösen 13717525718
                        Huohottimen kalvot jo sain. Ja jos oikein hätänen on niin tikkaan tuohon nykyseen putkeen nipan.
                        Kiitokset vielä teille : )
                        645 ci cabriolet m-performance 2004

                        Comment

                        • Pulliaine_
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2016
                          • 100
                          • varkaus

                          #27
                          Saitko tyhjäkäynti ongelmaa kuntoon?

                          Comment

                          • lofjussi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 183
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by Pulliaine_ View Post
                            Saitko tyhjäkäynti ongelmaa kuntoon?
                            Hei
                            Kyllä tämä sitä 500-600 käy tyhjäkäyntiä kun ajelee. Sitten välillä taas menee sinne yli 700 kun on vähän pitempään ajellut.... Eli en ole saanut kuntoon : (
                            645 ci cabriolet m-performance 2004

                            Comment

                            • lofjussi
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 183
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Nyt on remonttia tehty.
                              Apumiehen puolelle pakonokan anturi vaihdettu.
                              Apumiehen puolen huohotinkalvo vaihdettu, kuskin puoli oli ehjä.
                              Huohotinletkut laitettu noilta kalvoilta imuputkeen
                              Ja nyt uusi aktiivinen vikakoodi, joka ei lähde pois 2782 cdkph2 camshaft sensor outlet. Ei sytytä vikavaloa ihan heti, mutta varmaan kohta kun käyn koeajolla : (
                              645 ci cabriolet m-performance 2004

                              Comment

                              • lofjussi
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 183
                                • Rovaniemi

                                #30
                                Yritin googletella tuota vikakoodin 2782.
                                En oikein löytänyt selkeää vastausta, mutta jonkun ketjun löysin jossa nelisylinterisessä moottorissa tuo koodi tarkoitti pakonokan anturia joka ei ole enää alueella venyneen jakoketjun vuoksi. Oisko porukalla tietoa tuosta 2782 koodista ja n62 moottorista että juuriko olisi laahain kulunut ja sen vaihdolla voisi selvitä?
                                Mites tuo laahaimen vaihto, niitähän varmaan useampi, kuluuko joku tietty laahain/kiristin nopeammin kuin toinen. Minkähänmoinen homma tuo on vaihtaa vai olenko hakotiellä...
                                645 ci cabriolet m-performance 2004

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎