Hei
Ostin tällaisen 2004 645CI auton. 214tkm
Moottori puoli vaatisi vähän huomiota.
Tällaisia vikakoodeja ja huomioita tein.
Tuprauttaa pakoputkesta sinistä savua(öljy) ja toisinaan vähän harmaata myös(rikas seos)
Eli kun laitat käyntiin kylmänä niin pöläyttää sinistä, sammutat ja starttaat vartin päästä niin lähes aina sisninen savupilvi. Pahimmillaan 5 min kaupassa ja savut pukkaa käynnistäessä. Ajat rauhallisesti pitkän aikaa, ja kiihdytät kovasti niin sininen savu... Voiko tämä olla huohotus vika vaiko venttiiliohjarin kumit...
Moottorin vetoalue, kiihdytys ei ole tasainen vaan hieman nykäyksien tulee tehoja kierroksia. Joskus käy thjäkäyntiä 550 mutta yleensä 700 tai vielä enemmän.
Moottorista kuuluu vinkuva ääni vai pitääkö näistä kuuluakin...
Auton moottori näyttää tosi puhtaalta ulospäin, eli ulkoisia tiivisteitä on varmaan jossain vaiheessa vaihdettu kun tuntuu pysyvänkin kuivana. Toivon tieten että olisi muutakin korjattu laahaimia, venttiilinohjurin kumeja, huohottimia ym.
Moottorin käydessä mittatikin poistamalla kuuluu mahoton alipaineen ääni, myös öljykorkkia avattaessa huomaa mahottoman alipaineen, ei kai se sentään noin kova ole...
Tämmösiä vikakoodeja:
P0368 camshaft position sensor B
P2187 system too lean at idle bank 1
P2189 system too lean at idle bank 2
279 thermostat jamming
P2177 system too lean off idle bank1
Ja aktiivinen vika tulee koko ajan 2782 camshaft sensor outlet.
Mistä aloittais, johtuuko nokka anturien häiröt kuluneista laahureista, onko imuvuotoja laihan seoksen myötä.
Kertokaa te viisaammat kuinka tään aloittais? Jos sais edes jonki osaalueen paremmaksi, käynti tasaiseksi, savut pois
Ostin tällaisen 2004 645CI auton. 214tkm
Moottori puoli vaatisi vähän huomiota.
Tällaisia vikakoodeja ja huomioita tein.
Tuprauttaa pakoputkesta sinistä savua(öljy) ja toisinaan vähän harmaata myös(rikas seos)
Eli kun laitat käyntiin kylmänä niin pöläyttää sinistä, sammutat ja starttaat vartin päästä niin lähes aina sisninen savupilvi. Pahimmillaan 5 min kaupassa ja savut pukkaa käynnistäessä. Ajat rauhallisesti pitkän aikaa, ja kiihdytät kovasti niin sininen savu... Voiko tämä olla huohotus vika vaiko venttiiliohjarin kumit...
Moottorin vetoalue, kiihdytys ei ole tasainen vaan hieman nykäyksien tulee tehoja kierroksia. Joskus käy thjäkäyntiä 550 mutta yleensä 700 tai vielä enemmän.
Moottorista kuuluu vinkuva ääni vai pitääkö näistä kuuluakin...
Auton moottori näyttää tosi puhtaalta ulospäin, eli ulkoisia tiivisteitä on varmaan jossain vaiheessa vaihdettu kun tuntuu pysyvänkin kuivana. Toivon tieten että olisi muutakin korjattu laahaimia, venttiilinohjurin kumeja, huohottimia ym.
Moottorin käydessä mittatikin poistamalla kuuluu mahoton alipaineen ääni, myös öljykorkkia avattaessa huomaa mahottoman alipaineen, ei kai se sentään noin kova ole...
Tämmösiä vikakoodeja:
P0368 camshaft position sensor B
P2187 system too lean at idle bank 1
P2189 system too lean at idle bank 2
279 thermostat jamming
P2177 system too lean off idle bank1
Ja aktiivinen vika tulee koko ajan 2782 camshaft sensor outlet.
Mistä aloittais, johtuuko nokka anturien häiröt kuluneista laahureista, onko imuvuotoja laihan seoksen myötä.
Kertokaa te viisaammat kuinka tään aloittais? Jos sais edes jonki osaalueen paremmaksi, käynti tasaiseksi, savut pois
Comment