Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käyntihäiriötä ja tupruttelua N62B44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    Käyntihäiriötä ja tupruttelua N62B44

    Hei
    Ostin tällaisen 2004 645CI auton. 214tkm
    Moottori puoli vaatisi vähän huomiota.
    Tällaisia vikakoodeja ja huomioita tein.
    Tuprauttaa pakoputkesta sinistä savua(öljy) ja toisinaan vähän harmaata myös(rikas seos)
    Eli kun laitat käyntiin kylmänä niin pöläyttää sinistä, sammutat ja starttaat vartin päästä niin lähes aina sisninen savupilvi. Pahimmillaan 5 min kaupassa ja savut pukkaa käynnistäessä. Ajat rauhallisesti pitkän aikaa, ja kiihdytät kovasti niin sininen savu... Voiko tämä olla huohotus vika vaiko venttiiliohjarin kumit...
    Moottorin vetoalue, kiihdytys ei ole tasainen vaan hieman nykäyksien tulee tehoja kierroksia. Joskus käy thjäkäyntiä 550 mutta yleensä 700 tai vielä enemmän.
    Moottorista kuuluu vinkuva ääni vai pitääkö näistä kuuluakin...
    Auton moottori näyttää tosi puhtaalta ulospäin, eli ulkoisia tiivisteitä on varmaan jossain vaiheessa vaihdettu kun tuntuu pysyvänkin kuivana. Toivon tieten että olisi muutakin korjattu laahaimia, venttiilinohjurin kumeja, huohottimia ym.

    Moottorin käydessä mittatikin poistamalla kuuluu mahoton alipaineen ääni, myös öljykorkkia avattaessa huomaa mahottoman alipaineen, ei kai se sentään noin kova ole...
    Tämmösiä vikakoodeja:
    P0368 camshaft position sensor B
    P2187 system too lean at idle bank 1
    P2189 system too lean at idle bank 2
    279 thermostat jamming
    P2177 system too lean off idle bank1

    Ja aktiivinen vika tulee koko ajan 2782 camshaft sensor outlet.

    Mistä aloittais, johtuuko nokka anturien häiröt kuluneista laahureista, onko imuvuotoja laihan seoksen myötä.
    Kertokaa te viisaammat kuinka tään aloittais? Jos sais edes jonki osaalueen paremmaksi, käynti tasaiseksi, savut pois
    645 ci cabriolet m-performance 2004
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #2
    Savutus johtuu juuri venttilivarren kumien väljyydestä. Vinkuva ääni voi johtua kampikammion huohtin kalvoista.(on molemmissa) venttiilikopissa. Ja siellä on kova alipaine, koska ihan erillinen pumppu sitä varten.

    Comment

    • lofjussi
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 183
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by Rale View Post
      Savutus johtuu juuri venttilivarren kumien väljyydestä. Vinkuva ääni voi johtua kampikammion huohtin kalvoista.(on molemmissa) venttiilikopissa. Ja siellä on kova alipaine, koska ihan erillinen pumppu sitä varten.
      Kiitos neuvoista
      Voih, Tuo venttiilivarrenkumi se kaikkein työläin homma : (
      Voisiko johtua savutus huohotin järjestelmän toimimattomuudesta...
      Mitä raati mieltä noista vikakoodeista...
      Ja kiitos vielä etukäteen neuvoista
      645 ci cabriolet m-performance 2004

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        #4
        Originally posted by lofjussi View Post
        Kiitos neuvoista
        Voih, Tuo venttiilivarrenkumi se kaikkein työläin homma : (
        Voisiko johtua savutus huohotin järjestelmän toimimattomuudesta...
        Mitä raati mieltä noista vikakoodeista...
        Ja kiitos vielä etukäteen neuvoista
        Nuo kalvot on helppo katsoa. Ainakin tuo laihalla käyminen sopisi siihenkin.
        Tää savutus on ihan tyyppivika. Sitten kun valvetronic viat tulee se alkaa jo maksamaan isompia euromääriä.

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          #5
          Itelläni aikoinaan e39 540i:ssä tuo huohotinkalvo oli rikki, niin tuli käyntihäiriötä sekä tupruttelua ihan pelkästään sen takia joten lähtisin siitä.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by mikkis View Post
            Itelläni aikoinaan e39 540i:ssä tuo huohotinkalvo oli rikki, niin tuli käyntihäiriötä sekä tupruttelua ihan pelkästään sen takia joten lähtisin siitä.
            Tässä puhutaan N62 moottorista. Vaikka voihan jotkut viat olla samojakin m62 vaan on ikiliikkuja vs. N62
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • lofjussi
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 183
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Rale View Post
              Nuo kalvot on helppo katsoa. Ainakin tuo laihalla käyminen sopisi siihenkin.
              Tää savutus on ihan tyyppivika. Sitten kun valvetronic viat tulee se alkaa jo maksamaan isompia euromääriä.
              Kiitos taas
              Onko nuo huohottimien kalvot venttiilikopissa, sellaiset kolikon kokoiset? Pystyykö ne vaihtamaan ilman venttiilikoppia irrottamatta?
              645 ci cabriolet m-performance 2004

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #8
                Ne on vaihdettavissa ilman kopan iroittamista. Kampeaa rauhassa irti ne kannet. Yleensä ne kohtuu haperot ne ”kynsi” klipsit. Olisko ne sellaiset pahvi kertakäyttökupin pohjan kokoiset. Käyt hakee uudet niin näät. Suosittelen vaan vaihtaa samassa ne ventiilivarren kumit. Sitä öljyä rupee kulumaan ajan kanssa vaan enempi.

                Comment

                • lofjussi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 183
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by Rale View Post
                  Ne on vaihdettavissa ilman kopan iroittamista. Kampeaa rauhassa irti ne kannet. Yleensä ne kohtuu haperot ne ”kynsi” klipsit. Olisko ne sellaiset pahvi kertakäyttökupin pohjan kokoiset. Käyt hakee uudet niin näät. Suosittelen vaan vaihtaa samassa ne ventiilivarren kumit. Sitä öljyä rupee kulumaan ajan kanssa vaan enempi.
                  Kiitos Rale
                  Käyn tilaan KL varaosista huohottimen kalvot.
                  Mutta nyt kun ruvettiin saamaan, niin kysytään lisää : )
                  Nokka akselin antureita on varmaan neljä kuten nokkaakseleitakin. Onko nuo anturit venttiilikopan etupäässä jokainen, eli helpommassa paikassa kun tulipellin ja motin välissä?
                  Saako näistä koodeista kiinni, mikä anturi rikki:
                  P0368 camshaft position sensor B

                  Ja aktiivinen vika tulee koko ajan 2782 camshaft sensor outlet.
                  645 ci cabriolet m-performance 2004

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    #10
                    Muistelen että ovat nimenomaan siellä tulipellin puoleisessa päässä

                    Mulla oli kerran liittimen pinni lytyssä ja siksi tuli vikakoodi
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • mikkod
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 5202
                      • Stadi

                      #11
                      Originally posted by lofjussi View Post
                      Kiitos taas
                      Onko nuo huohottimien kalvot venttiilikopissa, sellaiset kolikon kokoiset? Pystyykö ne vaihtamaan ilman venttiilikoppia irrottamatta?
                      Tollasessa kunnossa ne yleensä on





                      Ja tossa vielä venavarrenkumit



                      Näissä oli 1mm ero uudella ja vanhalla.


                      Toki nämä b48 padasta
                      Last edited by mikkod; 25-08-2022, 15:42.
                      Helkama S3000
                      Myydään kutosen alustaosia
                      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        #12
                        jahas b48ssakin alkaa olemaan venavarsikumi ongelmia? minkä verran oli ajettu?

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5202
                          • Stadi

                          #13
                          Originally posted by ptikkala View Post
                          jahas b48ssakin alkaa olemaan venavarsikumi ongelmia? minkä verran oli ajettu?
                          Oisko tossa ollut joku 120tkm :think
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16484
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by mikkod View Post
                            Oisko tossa ollut joku 120tkm :think

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              #15
                              Tunnistime

                              N62 tunnistimien sijainti
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎