Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///X-POWER
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 424
    • kajaani

    M62 turbotus

    Onko tosi että tästä ei ole jauhettu. Eli mitähän tuollainen alumiinilohkoinen M62B44 kestää voimaa vakio osilla? Ja mitä ensimmäisenä kannattaa vaihtaa? Pääseekö esim kannentiivisteet ja ARP kansipultit ja kiertokanget vaihtamalla uusille sataluvuille, vai kannattaako sitten jo vaihtaa männätkin? Ja mitä sen jäkeen lohko/putket kestää? S62 (M5) sylinteriputket ei taida reilummasta ylipaineesta tykätä, mutta siinähän on 2mm isompi poraus.

    Ainakin driftinki miehillä näistä on kokemusta:think
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #2
    Liikkuvat osat on erittäin kestäviä jo vakiona ( kanki sama kuin m60?)

    Jos vakiot mls tiivisteet laitat, (ellei ole niin uusi että on jo paikallaan) nekin kestää jo paljon. Eikä se vakio massapahvikaan ihan paska ole.


    Kuskin puolen vesikanavaa on ollu tapana vähän muokata vastaamaan toista puolta kooltaan.

    Onhan foorumilla useita jollain lailla ahdettuja m6x, joten eiköhän jotain tietoa löydy.

    Sitten all in vaiheessa lohko on hyvä putkittaa että varmasti kestää. Ike24 nimimerkillä on ainakin moinen n. 1200hv turbokampe

    Mrrk nimimerkillä remmiahdettu m62 jossa hyvin ruutia, ja mullakin tallin perällä pölyttymässä "m60b44" remmiahdettuna.

    Minusta nää on ihan hyviä ja kestäviä ahtaa.

    M62 on alusil pintanen pytty jossa on omat haasteensa
    M60 taas nicasil joka ei ehkä niin herkkä vaurioitumaan
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 507
      • Kouvola

      #3


      Tommonenkin näköjään tehty, toki M60 vissiin lähtökohtana.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by mmie View Post
        https://www.nettiauto.com/bmw/535/13156714

        Tommonenkin näköjään tehty, toki M60 vissiin lähtökohtana.
        Tää on juuri ike24 vanha...

        Nick mh-motorsport.lla on kans ahdettu m60
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • ///X-POWER
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 424
          • kajaani

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Liikkuvat osat on erittäin kestäviä jo vakiona ( kanki sama kuin m60?)

          Jos vakiot mls tiivisteet laitat, (ellei ole niin uusi että on jo paikallaan) nekin kestää jo paljon. Eikä se vakio massapahvikaan ihan paska ole.


          Kuskin puolen vesikanavaa on ollu tapana vähän muokata vastaamaan toista puolta kooltaan.

          Onhan foorumilla useita jollain lailla ahdettuja m6x, joten eiköhän jotain tietoa löydy.

          Sitten all in vaiheessa lohko on hyvä putkittaa että varmasti kestää. Ike24 nimimerkillä on ainakin moinen n. 1200hv turbokampe

          Mrrk nimimerkillä remmiahdettu m62 jossa hyvin ruutia, ja mullakin tallin perällä pölyttymässä "m60b44" remmiahdettuna.

          Minusta nää on ihan hyviä ja kestäviä ahtaa.

          M62 on alusil pintanen pytty jossa on omat haasteensa
          M60 taas nicasil joka ei ehkä niin herkkä vaurioitumaan
          No niin sieltä tuli jo hyvää infoa

          Omalta osalta tässä nyt on sama tehdä mitä järkevästi on tehtävissä, kun moottori on jo purettu. Athenan kannentiivisteet tai sitten nämä orkkis mls laitetaan. Pitäisi tutustua paksuuksiin, että näkee miten rutut asettuu. Vakio 10.0:1 on vähän turhan korkea. Tehoja voisi lähteä hakemaan joku 800-900hv

          Comment

          • ///X-POWER
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 424
            • kajaani

            #6
            Originally posted by mmie View Post
            https://www.nettiauto.com/bmw/535/13156714

            Tommonenkin näköjään tehty, toki M60 vissiin lähtökohtana.
            Joo tuon specseihin tuli tutustuttuakin. Tuohon putkitushommaan vaan en haluaisi lähteä. Jos se alle 1000hv pärjäisi vakioilla:think

            Comment

            • ekkoo1
              BTCF Member
              • Jun 2019
              • 1368
              • Pohjanmaa

              #7
              800-900hp vaatii kyllä jo jonkun verran ahtopainetta, mahtaakohan pysyä kasassa. Käsittääkseni kun mennään paljonkin yli 1bar niin alkaa tulla hankaluuksia pitää esim. kansipahvi paikallaan.
              E39 540i -96 Ajamisen iloa
              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1173
                • lahti

                #8
                Originally posted by ///X-POWER View Post
                No niin sieltä tuli jo hyvää infoa

                Omalta osalta tässä nyt on sama tehdä mitä järkevästi on tehtävissä, kun moottori on jo purettu. Athenan kannentiivisteet tai sitten nämä orkkis mls laitetaan. Pitäisi tutustua paksuuksiin, että näkee miten rutut asettuu. Vakio 10.0:1 on vähän turhan korkea. Tehoja voisi lähteä hakemaan joku 800-900hv
                Etsä vakio männillä tollassia tehoja käsittele ja mitää muita mäntiä et lohkoo saa ilman putkitusta. N63/S63 mäntiä voi sinne vakio lohkoo yrittää mutta tästä ei ole sen parempaa tietoa.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • ///X-POWER
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 424
                  • kajaani

                  #9
                  Originally posted by ekkoo1 View Post
                  800-900hp vaatii kyllä jo jonkun verran ahtopainetta, mahtaakohan pysyä kasassa. Käsittääkseni kun mennään paljonkin yli 1bar niin alkaa tulla hankaluuksia pitää esim. kansipahvi paikallaan.
                  No Athenat pysyy kyllä varmasti jiirissään.

                  Etsä vakio männillä tollassia tehoja käsittele ja mitää muita mäntiä et lohkoo saa ilman putkitusta. N63/S63 mäntiä voi sinne vakio lohkoo yrittää mutta tästä ei ole sen parempaa tietoa.
                  Eihän se vaadi kuin speciaalimmat männänrenkaat, ja on saatavilla. 8kpl takomäntäsarja tänä päivänä vaan maksaa jonkun verran.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    #10
                    Se alusil asia on sitten semmonen että kannattaa todella hyvin tutustua aiheeseen, esim. hoonaus on tosi tarkkaa hommaa ja pitää olla oikeenlainen hooni ja hiomatahna.

                    Mä en riskeeraisi mäntien ja renkaiden hintaa kyllä. Sijoittaisin rahat putkitukseen
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • ///X-POWER
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 424
                      • kajaani

                      #11
                      No mitähän se mahtane kestää vakio männillä. Ei se teho sunnuntai ajeluun nyt niin justiinsa ole, mutta alle 700hv ei riitä motivaatio.

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        #12
                        Kyllähän se voi muutaman rykäsyn kestääkkin isoja tehoja mutta ei se pitkä ikäinen ole vakio osilla.. 600-700hv max..

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1760
                          • vihti

                          #13
                          Jos katuautoa rakentaa niin mielummin kannattaa keskittyä siihen millä tavalla voima tulee käyttöön sieltä moottorista kuin huipputehoihin, hyvin vääntävä 500hv tekniikka niin kyllä silläkin teslalle pärjää(ei niille kalleimmille )
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1842
                            • Karjaa

                            #14
                            Originally posted by ///X-POWER View Post
                            Vakio 10.0:1 on vähän turhan korkea.
                            Missä mielessä on turhan korkea, kai kuitenkin E85 tulee polttoaineeksi? Eikös M6x-kasit käy vakionakin jo aika tosi lämpöisinä, niin turbottaessa E85:sen hyödyt olisivat vielä tavallistakin merkittävämmät, ja samalla kestää puristuksiakin enemmän kuin bensalla.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              #15
                              Ei niitä puristuksia kannata ahdetussa liikaa olla, varsinkaan dynaamista puristusta. Tämän olen itse saanut karvaasti kokea.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎