Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1173
    • lahti

    #31
    E31 konehuone onkyllä niin ahdas että saa tosissaa keksiä minne ahtimet, ellei laita jonku arnagen pakosarjoja ja ahtimia.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1173
      • lahti

      #32
      Tupla
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • Tama
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 52
        • Kuusamo/Jyväskylä

        #33
        Originally posted by Freak View Post

        N63? Turbojen sijainnin suhteen ei olisi ongelmaa edes kapeassa konetilassa, perään saisi suoraan sopivan 8hp:n ja sisuskalut kestävät voimaa reilusti ilman päivityksiä.
        Tämä on kyllä maailmanluokan idea... Tätä pitää googlettaa tosissaan.. Tuollaisen osien luovuttajan saisi jopa alle 20k€.

        Kiitos myös erittäin hyvästä erittelystä mitä muutoksia tarvittaisiin tuon M62 osalta. Tein tuon pohjalta hieman budjettia ja on aika ilmeistä ettei alle 15k€ pärjää, vaikkei ostaisikaan mäntiä ja putkittaisi konetta...
        Elinten luovuttaja - M62 moottori apulaitteineen 4 000 €
        8HP laatikko 1 000 €
        Ahtimet 2 kpl 2 400 €
        Pakosarjat 1 200 €
        Suuttimet 560 €
        MaxxECU 2 000 €
        Ohjelmointi 1 000 €
        Laatikon ohjaus 1 500 €
        Jakopääremontti ja Vanokset 1 000 €
        Kansipahvit 500 €
        Välijäähdytin 500 €
        Putket ja hilppeet 500 €
        Yhteensä 16 160 €

        Attached Files
        BMW 850 1991
        Peugeot 505 Turbo Injection 1984
        Lincoln Continental Town Car 1972
        Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin

        Comment

        • ekkoo1
          BTCF Member
          • Jun 2019
          • 1368
          • Pohjanmaa

          #34
          Olethan tuon Migen e31 sc projektin nähnyt? Bloweri ja m60 sinne konehuoneeseen ainakin todistetusti mahtuu

          Kyllä N63 swapin löytänee alle 10k, mutta siinä kannattaa olla palautusoikeudet ja myyntiehdot tarkkaan syynättynä - tuo on ollut vielä paljon monivammaisempi moottori kun M62 aikanaan. Esim. läpivuotavat suuttimet ovat huuhdelleet ja pilanneet sylintereiden seinämiä ja ainakin alkupään N63 on ollut heikko jakopää vähän niinkuin M62. Siinä karkaa budjetti äkkiä vielä enemmän jos N63 lohko on naarmuilla ja lähtee Saksaan hoonattavaksi tms.

          Lisäksi mitä uudempi tekniikka niin sitä vähemmän harrastajaystävällisempi se on, pelkästään N63 ajoneston ohittamisesta joudut maksamaan satasia todennäköisesti, ellet sitten lähde starttinappia myöden vaihtamaan sähköjä jostain luovuttaja-autosta. N63 on myös suoraruiskutusmoottori korkeapainesuuttimilla (suuttimet n. 350€/kpl), joten käytännössä ainoa kustannustehokas ratkaisu lienee pysyä vakio ECU:lla ja lähinnä säädättää sitä tarvittaessa. Ja tähän tuskin löytyy mitään erityisosaamista suomen kokoisesta paikasta, joten saat lähetellä lokeja ja flasheja sähköpostilla ulkomaan tietäjille.

          Noihin verrattuna M62 on vielä aika helppo alusta, nv ajoneston ohittamiseen tarvitset 20€ emulaattorin ja vanoksellisen ajoneston ohittamiseen parin kympin quickflash softan. Ja "korisähköt" on luokkaa 4kpl +12v johtoa oikeisiin paikkoihin niin saat jo polkaistua käyntiin vaikka eurolavalla moottorin. Toki ahdettuna kannattaa sitten M62 johtosarja ja moottorinohjaus vetää täysin uusiksi joka tapauksessa.

          Budjetista lähinnä pisti silmään että M62 swapin kamat saanee kyllä 1500-3000€ haarukkaan helposti, esim. nuhjuisia 540iA näkee kyllä usein kolmen tonnin pintaan ja allekin. Samoin nuo turbot pitäisi kyllä saada alle 2k, Holsetit ovat usein vähän möhköjä pesien koon osalta, joten voisi myös harkita näitä uusia kuulalaakeroituja kopioahtimia (Pulsar yms) jos twinturbo linjalle lähtee.



          E39 540i -96 Ajamisen iloa
          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

          Comment

          • Tama
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 52
            • Kuusamo/Jyväskylä

            #35
            Joo olen selaillut tuon Migen projektin läpi ja ei voi kun hattua nostaa.. Kerrassaan hienoa työtä!

            Migge on viettänyt siellä E31 konehuoneessa sen verran aikaa, että mikä on sun näkemys siitä onko M62 tuplaturbona realistinen vai pitäisikö M62 tehdä yhdellä ahtimella tähän tyyliin?

            Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	307
Size:	338.8 KB
ID:	5487678

            Ja tosiaan samaa mieltä, jos lähtee M63 tielle niin sitten varmaan kannattaaottaa kaikki sähköt/boksit kyllä elintenluovuttajasta...​
            BMW 850 1991
            Peugeot 505 Turbo Injection 1984
            Lincoln Continental Town Car 1972
            Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1173
              • lahti

              #36
              Originally posted by Tama View Post
              Joo olen selaillut tuon Migen projektin läpi ja ei voi kun hattua nostaa.. Kerrassaan hienoa työtä!

              Migge on viettänyt siellä E31 konehuoneessa sen verran aikaa, että mikä on sun näkemys siitä onko M62 tuplaturbona realistinen vai pitäisikö M62 tehdä yhdellä ahtimella tähän tyyliin?

              Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	307
Size:	338.8 KB
ID:	5487678

              Ja tosiaan samaa mieltä, jos lähtee M63 tielle niin sitten varmaan kannattaaottaa kaikki sähköt/boksit kyllä elintenluovuttajasta...​
              Joo niinkuin aijemmin kirjoitin niin todella ahdasta sielä on, jos etuvalot poistaa niin tilaa tulee, mut jos ei aijo keulaa muokata niin en kyllä ite keksi miten laittaa 2 ahdinta tai edes yhdenkään, kuskinpuoli on pakosarjojen osalta todella ahdas. Ite lähtisin ehkä jotai keskipakoahdinta laittelee vielä taitaa valmiita kittejäkin saada ? Yksi mielenkiintonen veto olis m62tub46 eli e53 x5 is kattila, toki niitä on hajonnut aika kiitettävästi vakionakin, vähän sellanen hytinä että m60b40 on vahvin m6x koneista. Itseä vaan kiehtois tollane is kone.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎