E31 konehuone onkyllä niin ahdas että saa tosissaa keksiä minne ahtimet, ellei laita jonku arnagen pakosarjoja ja ahtimia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 turbotus
Collapse
X
-
Originally posted by Freak View Post
N63? Turbojen sijainnin suhteen ei olisi ongelmaa edes kapeassa konetilassa, perään saisi suoraan sopivan 8hp:n ja sisuskalut kestävät voimaa reilusti ilman päivityksiä.
Kiitos myös erittäin hyvästä erittelystä mitä muutoksia tarvittaisiin tuon M62 osalta. Tein tuon pohjalta hieman budjettia ja on aika ilmeistä ettei alle 15k€ pärjää, vaikkei ostaisikaan mäntiä ja putkittaisi konetta...Elinten luovuttaja - M62 moottori apulaitteineen 4 000 € 8HP laatikko 1 000 € Ahtimet 2 kpl 2 400 € Pakosarjat 1 200 € Suuttimet 560 € MaxxECU 2 000 € Ohjelmointi 1 000 € Laatikon ohjaus 1 500 € Jakopääremontti ja Vanokset 1 000 € Kansipahvit 500 € Välijäähdytin 500 € Putket ja hilppeet 500 € Yhteensä 16 160 €
BMW 850 1991
Peugeot 505 Turbo Injection 1984
Lincoln Continental Town Car 1972
Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin
Comment
-
-
Olethan tuon Migen e31 sc projektin nähnyt? Bloweri ja m60 sinne konehuoneeseen ainakin todistetusti mahtuu
Kyllä N63 swapin löytänee alle 10k, mutta siinä kannattaa olla palautusoikeudet ja myyntiehdot tarkkaan syynättynä - tuo on ollut vielä paljon monivammaisempi moottori kun M62 aikanaan. Esim. läpivuotavat suuttimet ovat huuhdelleet ja pilanneet sylintereiden seinämiä ja ainakin alkupään N63 on ollut heikko jakopää vähän niinkuin M62. Siinä karkaa budjetti äkkiä vielä enemmän jos N63 lohko on naarmuilla ja lähtee Saksaan hoonattavaksi tms.
Lisäksi mitä uudempi tekniikka niin sitä vähemmän harrastajaystävällisempi se on, pelkästään N63 ajoneston ohittamisesta joudut maksamaan satasia todennäköisesti, ellet sitten lähde starttinappia myöden vaihtamaan sähköjä jostain luovuttaja-autosta. N63 on myös suoraruiskutusmoottori korkeapainesuuttimilla (suuttimet n. 350€/kpl), joten käytännössä ainoa kustannustehokas ratkaisu lienee pysyä vakio ECU:lla ja lähinnä säädättää sitä tarvittaessa. Ja tähän tuskin löytyy mitään erityisosaamista suomen kokoisesta paikasta, joten saat lähetellä lokeja ja flasheja sähköpostilla ulkomaan tietäjille.
Noihin verrattuna M62 on vielä aika helppo alusta, nv ajoneston ohittamiseen tarvitset 20€ emulaattorin ja vanoksellisen ajoneston ohittamiseen parin kympin quickflash softan. Ja "korisähköt" on luokkaa 4kpl +12v johtoa oikeisiin paikkoihin niin saat jo polkaistua käyntiin vaikka eurolavalla moottorin. Toki ahdettuna kannattaa sitten M62 johtosarja ja moottorinohjaus vetää täysin uusiksi joka tapauksessa.
Budjetista lähinnä pisti silmään että M62 swapin kamat saanee kyllä 1500-3000€ haarukkaan helposti, esim. nuhjuisia 540iA näkee kyllä usein kolmen tonnin pintaan ja allekin. Samoin nuo turbot pitäisi kyllä saada alle 2k, Holsetit ovat usein vähän möhköjä pesien koon osalta, joten voisi myös harkita näitä uusia kuulalaakeroituja kopioahtimia (Pulsar yms) jos twinturbo linjalle lähtee.
E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Joo olen selaillut tuon Migen projektin läpi ja ei voi kun hattua nostaa.. Kerrassaan hienoa työtä!
Migge on viettänyt siellä E31 konehuoneessa sen verran aikaa, että mikä on sun näkemys siitä onko M62 tuplaturbona realistinen vai pitäisikö M62 tehdä yhdellä ahtimella tähän tyyliin?
Ja tosiaan samaa mieltä, jos lähtee M63 tielle niin sitten varmaan kannattaaottaa kaikki sähköt/boksit kyllä elintenluovuttajasta...BMW 850 1991
Peugeot 505 Turbo Injection 1984
Lincoln Continental Town Car 1972
Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin
Comment
-
-
Originally posted by Tama View PostJoo olen selaillut tuon Migen projektin läpi ja ei voi kun hattua nostaa.. Kerrassaan hienoa työtä!
Migge on viettänyt siellä E31 konehuoneessa sen verran aikaa, että mikä on sun näkemys siitä onko M62 tuplaturbona realistinen vai pitäisikö M62 tehdä yhdellä ahtimella tähän tyyliin?
Ja tosiaan samaa mieltä, jos lähtee M63 tielle niin sitten varmaan kannattaaottaa kaikki sähköt/boksit kyllä elintenluovuttajasta...-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment