Pitäisi E70 LCi:iin vaihtaa venttiilikoppa mutta eipä pari suutinta (5&6, rintapellin päätyiset) lähde irti sitten millään.
Kone oli ajettu lämpimäksi ja käytössä oli 5 kg vetovasara joka jo sekin antautui kun päätypultin hitsaus petti. Vasara siis kiinni suoraan suuttimen päässä, N57 kun suutinpuutken lähtö on suoraan ylöspäin.
Würthin Boltexit on muhineet jo muutaman tunnin ja jätetään ensiyöksi muhimaan, eikä muilta paikallisilta Bemareihin erikoistuneilta korjaamoilta ei löytynut parempia työkaluja kuin itseltä suuttimen irroitukseen...
Annoin jopa toiselle suuttimella paineilmavasaraa kylkeen jotta boltexit valuis vähän syvemmälle mutta ei ainakaan vielä vaikutusta.
Onko hyviä ideoita vai pitääkö repiä vanha venttiilikoppa väkisin irti/rikki ja putkipihdeillä ruveta sen jälkeen repimään suuttimet palasiksi?
Lämpöä ei oikein voi antaa jos ei halua polttaa paikallaan olevaa venttiilikoppaa ja samalla koko autoa...
Suuttimien rikkoontuminen tässä yhteydessä ei ole se suurin huoli, toki mieluummin ehjänä ne otettaisi irti.
Kone oli ajettu lämpimäksi ja käytössä oli 5 kg vetovasara joka jo sekin antautui kun päätypultin hitsaus petti. Vasara siis kiinni suoraan suuttimen päässä, N57 kun suutinpuutken lähtö on suoraan ylöspäin.
Würthin Boltexit on muhineet jo muutaman tunnin ja jätetään ensiyöksi muhimaan, eikä muilta paikallisilta Bemareihin erikoistuneilta korjaamoilta ei löytynut parempia työkaluja kuin itseltä suuttimen irroitukseen...
Annoin jopa toiselle suuttimella paineilmavasaraa kylkeen jotta boltexit valuis vähän syvemmälle mutta ei ainakaan vielä vaikutusta.
Onko hyviä ideoita vai pitääkö repiä vanha venttiilikoppa väkisin irti/rikki ja putkipihdeillä ruveta sen jälkeen repimään suuttimet palasiksi?
Lämpöä ei oikein voi antaa jos ei halua polttaa paikallaan olevaa venttiilikoppaa ja samalla koko autoa...
Suuttimien rikkoontuminen tässä yhteydessä ei ole se suurin huoli, toki mieluummin ehjänä ne otettaisi irti.
Comment