memebuy23buy

Asiantuntija väittää: 70 prosenttia lataushybridien moottoreista kärsii ruostumisonge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anv
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Koneen kuumaksi saaminen s.e. öljytkin on lämpimät vaatii aika pitkän ajomatkan, myös Corollassa ja Fiestassa. Ei ne koneet kuumiksi tule tuollaisessa suomalaisen pikkukaupungin muutaman kilometrin ajoissa, ja silti eivät ruostu sisältä. Aikanaan useampaakin tällaisessa "mummoajossa" ollutta autoa huollellut ja ei ole tällaisia ongelmia ollut. Jotkut koneet tuollaisessa ajossa teki mielellään sitä "majoneesia", mutta ei ruostunut. Jotain tuossa designissakin kyllä on, mikä altistaa.

    E

    Toisaalta nuo perinteiset koneet jäävät kyllä ajon jälkeen kohtalaisen lämpimiksi ja sitä kosteutta haihtuu pois vielä ajon jälkeenkin. Hybridissä taas ajoviima jäähdyttää koneen tehokkaasti, vaikka se kesken ajon olisikin käynyt ja sitten kylmänä parkkiin. Tämä(kin) vain omia pohdintoja.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Eikös ne vedenlämpömittarit ole vahvasti suodatettuja, eli viisari näyttää "normaalia" suoraan ylös osoittaen, jo aika varhain ennen kuin tavoitelämpötila on saavutettu? Esim. lievää termarivikaa ei välttämättä lämpömittarista havaitse.

    Salavalikosta sitten saa suodattamattoman todellisen nesteen lämpötilan.

    Öljynlämpömittari taasen tuntuisi ainakin omassa N54:ssa näyttävän koko ajan todellista arvoa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Kyllä bemareissa ainakin on, f sarjassa vielä öljyn lämpötilan. Toki muista merkeistä voi puuttua.
    Kaipaisin kyllä jäähdytysnesteen lämpötilamittaria, olisi helpompi verrata vanhoihin autoihin. E61 ja E81 ei mitään mittaria .

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kyllä bemareissa ainakin on, f sarjassa vielä öljyn lämpötilan. Toki muista merkeistä voi puuttua.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Uusista autoista puuttuu myös koko moottorin lämpömittari. Turha kuljettajaa huolestuttaa pikkuasioilla kuten moottorin lämpötilalla? Kehitys on kehitystä, menee se eteen tai taaksepäin.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Täytyy myös muistaa että niissä.vanhoissa koslissa käytetty 5w40 öljy ei juokse vetenä pintojen päältä pois kuten nyky autoissa käytetyt 0w20-30 öljyt koneen sammuttua.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ajomatkan lisäksi pitää muistaa polkea sitä kaasupoljinta raskaammalla nilkalla ja kone lämpenee nopeammin ja öljyt kuumemmaksi

    Jos jäädään pintakaasulla sitä tasaista 80km/h ajamaan, ei moottoriöljyt lämpene välttämättä riittävästi vaikka lämpömittari ok asennossa.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Just tänä keväänä tuli vastaan semmonen vanhahko pikkuauto 1.6 bensa missä oli venttiilikoneisto ruosteessa ja sen takia yksi keinuvipu lähtenyt pois paikaitaan, käyttäjästä johtuva vika oli hybridi tai ei

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Koneen kuumaksi saaminen s.e. öljytkin on lämpimät vaatii aika pitkän ajomatkan, myös Corollassa ja Fiestassa. Ei ne koneet kuumiksi tule tuollaisessa suomalaisen pikkukaupungin muutaman kilometrin ajoissa, ja silti eivät ruostu sisältä. Aikanaan useampaakin tällaisessa "mummoajossa" ollutta autoa huollellut ja ei ole tällaisia ongelmia ollut. Jotkut koneet tuollaisessa ajossa teki mielellään sitä "majoneesia", mutta ei ruostunut. Jotain tuossa designissakin kyllä on, mikä altistaa.

    E

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Miksi moottorit ei ruostu niissä autoissa joilla ajetaan harvoin ja vähän, esim. eläkeläisten kauppakassit vanhat corollat ja fiestat?
    Koska se corolla ja fiesta ajetaan lämpimäksi asti. Hybridi kun ei välttämättä käy kun hetkellisesti. Ei kerkeä kosteus haihtua.

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    N42/N46 jne... sukuisissa koneissahan tuo venttiilikoneiston ruostuminen on ollut yleistä jo paljon ennen plugareita. Sekä nykyisessä, että entisessä kakkosautossa on ilmiö ollut ihan selkeää. Plugareissa tuo ongelma tietysti korostuu, kun harvemmin lämpenee kunnolla.

    Näissä mitä itsellä on ollut niin epäilen suurimmaksi syylliseksi venttiilikopan rakennetta. Sen sisäpuolella on todella tiheä rivoitus, joka on kuin tehty kondenssiveden keräämiseen.

    Ei ole muissa autoissa ollut tätä ongelmaa vastaavanlaisessa päivittäisajossa.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kyse on käsittääkseni ajoprofiilin takia öljyyn kertyvästä vedestä (voimakas kondensoituminen) Öljyn yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on kyky sitoa/toimia pienen vesimäärän kanssa, mutta kun vettä on liikaa, alkaa moottorin ruostuminen.
    Miksi moottorit ei ruostu niissä autoissa joilla ajetaan harvoin ja vähän, esim. eläkeläisten kauppakassit vanhat corollat ja fiestat?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Hybridit on perseestä.
    Aamen.


    Lisäys: myös niiden kuljettajat. Perustelu: Kaikki tumputtaa näillä vehkeillä 20kmh tai 20kmh alle rajoituksen ja yrittää pihistellä pennejä. Ajakaa niillä autoilla niinku kuuluu ajaa. Lappu lattiaan ja nostaa kun on perillä. Ei taatusti olisi mitään tuollaisiakaan ongelmia.
    Last edited by Remotion; 04-06-2023, 22:50.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    En lukenut tuota ylle mainittua juttua kuin silmäillen.
    voin tavata sen sulle; Hyb-ri-dit on per-sees-tä.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Mukavia autoja ja liikkuukin kohtuu hyvin kun ajelee s-vaihteella ja pysyy moottorikin käynnissä paremmin. Nyrkkisääntönä pihistelijoille(ne jotka ajelee mielummin sähköllä) pitäisi olla että jos se moottori syystä tai toisesta käynnistyy niin sit se käytetään aina kuumaksi asti. Ei tollasessa plugarissa ole mitään järkeä muutakuin se lisävääntö mitä tulee tarjolle sport-ajotilassa, jos tykkää ajella enemmän sähköllä niin hommaa sit suoraan sen täys sähkön

    Leave a comment:

Working...
X