Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 imusarjan vaihtosuositus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J. Kuusisto
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 860
    • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

    #31
    onkos tosiaan kellää tietoa et koskeeko tämä e46:sta?
    e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
    e28 M535i -85

    Comment

    • AkiV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 329

      #32
      Originally posted by Pepe58
      Näyttävät tulevan 03/2000 alkaen, eli sitä vanhemmissa tuota huolta ei pitäis olla.
      pitääkö tämä varmasti paikkansa?

      pitää varman laakkoselle soitella....
      E39 530dA Touring -00

      Comment

      • farkku
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 188
        • Rolho

        #33
        Originally posted by Plop
        pieni korjaus: tehdas EI OLE tietoinen tästä ongelmasta vaan maahantuonti mutta kun tehdas ei maksa mitään niin silloin maksaa asiakas:elikkäs ME. Ja sitä esintyy vain meillä täälä pohjolassa => niin pienet markkinat että tehtaalla ihmetellään vaan että mitä ne nyt siellä suomessa taas ruinaa!!!!!!!!!!!!Kyseinen tiedote on tullut MAAHANTUONNISTA. Sivareilla läpät pois ja sillä selvä, eikä huomaa mitenkään tehoissa....
        Olipihan mielenkiintoinenasia. Itse en ole kuullutkaaan tälläisestä läppäviasta.
        Lukiessani ketjualäpi huomasin seuraavan kommentin. Esintyy vain meillä täällä pohjoisessa. Elikkä onko tähän jokin tietty syy ilmennyt? Ilmastosta, vai kiisselin laadustako se johtuu? Entä mitenkäs on tuontipelien suhteen?
        Born to be wild paitsi himassa

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #34
          Faktaa tietoa Bemari Asentajalta

          Originally posted by farkku
          Olipihan mielenkiintoinenasia. Itse en ole kuullutkaaan tälläisestä läppäviasta.
          Lukiessani ketjualäpi huomasin seuraavan kommentin. Esintyy vain meillä täällä pohjoisessa. Elikkä onko tähän jokin tietty syy ilmennyt? Ilmastosta, vai kiisselin laadustako se johtuu? Entä mitenkäs on tuontipelien suhteen?
          Käväsin tässä vajaa vuosi Lahdessa paikallisella Bemarin merkkikorjaamolla moikkaa tuttua asentajaa, hänellä oli työn alla 525d ja kertoi sen olevan ongelmallinen niiltä läppäosiltaan ne irtoavat ja pääsevät sylinteriin hänellä oli
          lattialla vanha imusarja ja uusi ja hän näytti erot ne oli
          silmin nähtävät se uusi imusarja oli läpiltään aivan toisen
          näköinen eli tehdas oli kuullema korjannut uudessa imusarjassa vanhan virheet ja asentaja kertoi ongelma
          on vain 525d ei 530 koska niissä ei ole läppiä kuullema
          läppien tehtävä on antaa vääntöä 525d ja sitä
          vääntöä on kai sitten riittävästi 530d:ssä.
          Asentaja kertoi jos hän olisi ostamassa 525d hän vaihtaisi imusarjan Heti..
          kuulemma sen luokan ongelmallinen juttu se on 525d:ssä...taisin menettää
          monet yöunet 525d omistajilta..sori vaan näin on totuus....
          Ongelma on vaan ns. uudemmissa koneissa,ne nukkukoon rauhassa...
          Näin se vaan Fakta tieto kantautuu ketjuun...

          Terveisin 325E
          Last edited by 325E; 06-09-2006, 09:28.

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #35
            Originally posted by 325E
            Näin se vaan Fakta tieto kantautuu ketjuun...
            Älä suotta röyhistä rintaasi vielä.. 530d:ssa on nuo läpät imusarjassa. Ainakin automaattivaihteisissa. manuaaleja en ole tutkinut.
            ---

            Comment

            • hengari
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 208
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by 325E
              Käväsin tässä vajaa vuosi Lahdessa paikallisella Bemarin merkkikorjaamolla moikkaa tuttua asentajaa, hänellä oli työn alla 525d ja kertoi sen olevan ongelmallinen niiltä läppäosiltaan ne irtoavat ja pääsevät sylinteriin hänellä oli
              lattialla vanha imusarja ja uusi ja hän näytti erot ne oli
              silmin nähtävät se uusi imusarja oli läpiltään aivan toisen
              näköinen eli tehdas oli kuullema korjannut uudessa imusarjassa vanhan virheet ja asentaja kertoi ongelma
              on vain 525d ei 530 koska niissä ei ole läppiä kuullema
              läppien tehtävä on antaa vääntöä 525d ja sitä
              vääntöä on kai sitten riittävästi 530d:ssä.
              Asentaja kertoi jos hän olisi ostamassa 525d hän vaihtaisi imusarjan Heti..
              kuulemma sen luokan ongelmallinen juttu se on 525d:ssä...taisin menettää
              monet yöunet 525d omistajilta..sori vaan näin on totuus....
              Ongelma on vaan ns. uudemmissa koneissa,ne nukkukoon rauhassa...
              Näin se vaan Fakta tieto kantautuu ketjuun...

              Terveisin 325E
              Olikohan toi ylläoleva joku provo? Fakta mai ääs...



              Last edited by hengari; 06-09-2006, 15:48.
              Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

              Nyt:
              -E61 530dA M-sport 2006
              -Mustang fastback 1965

              Ex.
              -e39 530dA M-sport 2002
              -e91 320dA M-sport 2008

              Comment

              • Snow Dog
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 185
                • Raisio

                #37
                Originally posted by AkiV
                pitääkö tämä varmasti paikkansa?

                pitää varman laakkoselle soitella....
                tuolta voipi tarkistaa

                3/2000 näyttäisi vaihtuvan
                F01 740d -11
                F11 530d -13
                E93 325 -07
                ex: E38 730d -00
                ex: E39 523AT -97
                ex: E39 530dAT -00

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #38
                  Ei mikään provo...vaan nähtyä ja kuultua...

                  Originally posted by -Tapi
                  Älä suotta röyhistä rintaasi vielä.. 530d:ssa on nuo läpät imusarjassa. Ainakin automaattivaihteisissa. manuaaleja en ole tutkinut.
                  En ole sen koommin perehtynyt asiaan kun silloin kävin Lahdessa bemarilla Mega autossa kun ei koskettanut minua,
                  tosin mietin kyllä silloin jos 525d ostaisin kyllä heti uuden
                  imusarjan tilaisin sen verran se tuttu asentaja minulle
                  kertoi...onneksi olen ajellut aina muilla kuin Disseleillä...

                  Tietysti tästä jokaisen pitää ottaa vaari sen verran kyllä,
                  näin ja kuulin juttua asentajalta...että silleen...tosi on...

                  Terveisin 325E

                  Comment

                  • Tappu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 825
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by 325E
                    Tietysti tästä jokaisen pitää ottaa vaari sen verran kyllä,
                    näin ja kuulin juttua asentajalta...että silleen...tosi on...

                    Terveisin 325E
                    Hommahan on todellakin niin, että se koskee 525d, 530d, 330d, X5 3.0d ja 730d malleja. Ei pelkästään 525d, ite niitä hommia tehneenä voin tämän sanoa (eilen viimeksi vaihdoin).
                    AMG

                    Comment

                    • hengari
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 208
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Ei pysty lukeen enää tätä ketjua, menee ihan spedenä palkoja klyyvariin. Jatkakaa olkaa hyvä, the floor in yours...
                      Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                      Nyt:
                      -E61 530dA M-sport 2006
                      -Mustang fastback 1965

                      Ex.
                      -e39 530dA M-sport 2002
                      -e91 320dA M-sport 2008

                      Comment

                      • Wäinö
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 142
                        • Kirkkonummi

                        #41
                        Originally posted by Tappu
                        Hommahan on todellakin niin, että se koskee 525d, 530d, 330d, X5 3.0d ja 730d malleja. Ei pelkästään 525d, ite niitä hommia tehneenä voin tämän sanoa (eilen viimeksi vaihdoin).
                        Eli osaatko sanoa, poikkeavatko nuo vaihtamasi uudemmat imusarjat todellakin noista vahoista jollain selkeällä tavalla ?
                        Ts. jos päätän tilata uudemman imusarjan, voinko olettaa ettei minun enää tarvitse pähkäillä tämän läppäongelman kanssa (rakennetta muutettu/parannettu) ?
                        F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9139
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Wäinö
                          Eli osaatko sanoa, poikkeavatko nuo vaihtamasi uudemmat imusarjat todellakin noista vahoista jollain selkeällä tavalla ?
                          Ts. jos päätän tilata uudemman imusarjan, voinko olettaa ettei minun enää tarvitse pähkäillä tämän läppäongelman kanssa (rakennetta muutettu/parannettu) ?
                          Laitetaanpa vähän uppista, kun tämä kovasti itseänikin mietityttää. Olen ollut tähän saakka siinä uskossa, että läpällinen imusarja vaihdetaan vain läpättömään versioon. Vai onko siitä läpällisestä olemassa kestävämpi evoluutioversio?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

                            #43
                            Originally posted by J. Kuusisto View Post
                            onkos tosiaan kellää tietoa et koskeeko tämä e46:sta?
                            Tosiaan tämä tieto kiinnostas. Kaveri kun kehotti laittamaan automaatin. 330Cd:tä oon katellu tässä manuaalina (kiinnostas enemmän), mutta ei se ihan mahdotan ajatus ois sama peli tomaatillakaan.

                            Ei vaan tosiaankaan kiinnostas vaihdella noita imusarjoja tai sitte (7-10K€)koneremppaa / muutenkin noitten automaattilootien epäröintiä sen öljynvaihon suhteen.
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88


                            E46 330Cd (projekti V.2)


                            ----------------------------

                            Comment

                            • Wäinö
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 142
                              • Kirkkonummi

                              #44
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Laitetaanpa vähän uppista, kun tämä kovasti itseänikin mietityttää. Olen ollut tähän saakka siinä uskossa, että läpällinen imusarja vaihdetaan vain läpättömään versioon. Vai onko siitä läpällisestä olemassa kestävämpi evoluutioversio?
                              Juu, ei näköjään vaihdeta. Eli näillä näkymin imusarja vaihtoon joka 100 tkm välein. Kuulemma E60:ssäkin on alkuun ollut läpällinen imusarja, vaan ovat myöhemmin hankkiutuneet siitä jo eroon ...

                              Itselläni on menossa vaihtoon tuo imusarja muun huollon yhteydessä varmuuden välttämiseksi. Ihan liikaa olen kuullut noita juttuja läpän syöneistä moottoreista kun olen muutamaan otteeseen merkkiliikkeiden edustajien kanssa jutellut.
                              F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                              Comment

                              • Ai
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2004
                                • 92
                                • Kurikka

                                #45
                                En löytänyt ulkomaailmasta mitään juttua tästä M57 läppäongelmasta, joten voisikohan pitää paikkaansa, että kyseinen ongelma piilee vain suomiautoissa? Oletteko vielä saaneet vaihtosuositusilmoituksia huollosta - myös tuontiauton ostaneet?
                                320dA -04
                                _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                                523i -97
                                320dA touring -03
                                530dA touring -03
                                528iA touring -97
                                525dA touring -01
                                525tds touring -93
                                525i -95
                                520iA -89
                                316i -89
                                316 -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎