Itse olen ainakin tilannut suurimman osan varaosista motonetiltä, eikä noissa ole ollut mitään valittamista. Alkuperäisvaraosia ei ole juurikaan tullut ostettua, mitä nyt pakolliset mitä ei saa tarvikkeina. Tuosta kytkin asiasta sen verran et itse tilasin motonetiltä kytkimen ja vertailin sitä alkuperäiseen kytkimeen niin eroa ei ollut juuri mitään. Mitenkäs tuon alkuperäisen osan sitten määrittelee, eiköhän ne BMW:n alkuperäiset osat ole alihankinta työnä tehty. Eli oma mielipide asiasta tarvike osat toimii siinä missä alkuperäisetkin, kun pysyy tunnetuissa merkeissä eikä osta mitään indokiinalaisia riisikupin osia.
kl-varaosissa kytkinpaketti 192€ ja varmasti laatutavaraa.
henkilökohtaisesti en kyllä motonettiin sijoita senttiäkään...niin huonosti ei voi mennä!
kyllähän se tietty houkuttelee ku alkuperäisen hyvän hinnalla saa melkein 2 settiä halpakamaa, mutta yleensä se jossain sitten kostautuu. Halvalla kun sitä hyvää ei ole koskaan saanut
Kyl nyt täytyy sanoa, että se on ihan turha yleistää, että motonetistä ei saa kun paskaa. Varaosien laatu on hyvin pitkälti riippuvainen ennemminkin valmistajasta kuin jälleenmyyjästä. Ei se halvin kylläkään välttämättä paras ole, mutta jos valmistaja on tunnettu, ja valmistaa esimerkiksi alkuperäisosatkin, niin ei mulla oo ainakaa ollu mitää pelkoa ostaa halpaa "pilipaliosaa". Ja kyllä motonetistä on itelle joskus tullu jotain osia, mistä puuttui ainoastaan mersun tähti... alkuperäiset varaosanumerot siinä tais olla
Motonetistä ostin projektiini painelaakerin kun moposportin Sachsin 40€ hinta tuntui kalliilta. Luulin saavani jonkun valkoisen "merkittömän" laatikon, mutta olikin ihan Sachsin oma laakeri ja maksoi 29€.
Nyt sain motonetistä kytkinpaketin bemariin. Merkiltään näkyi olevan Delphi made in usa.
Onko tuossa kytkimen vaihdossa mitään erityistä joka pitäsi ottaa huomioon?
Vai meneekö se kuten normaalistikkin, että laatikko pois ja vanha kytkinpaketti pois ja uusitilalle? Onko jotain mikä olisi välttämättä kirittävä momenttiavaimella? Tietoa kiristystiukkuudesta? Pitääkö jossain käyttää kierreliimaa?
edit: Siinä tuli jokin rasva tuubi mukana. Se on varmaan tarkoitettu painelaakerille?
Vai mihin se on tarkoitettu?
Rasvalla voidellaan kytkinakselin rihlat. Tämä on tärkeä työvaihe, muuten levy takertelee ja rytkyttää ennemmin tai myöhemmin. On myös muistettava käyttää laadukasta keskitystyökalusettiä!
Rasvalla voidellaan kytkinakselin rihlat. Tämä on tärkeä työvaihe, muuten levy takertelee ja rytkyttää ennemmin tai myöhemmin. On myös muistettava käyttää laadukasta keskitystyökalusettiä!
ai jolla kytkin levy keskitetään? Onko välttämätön?
Comment