Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin kytkinpaketti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #16
    Luk

    --------------
    Last edited by mortimer; 22-12-2012, 23:29.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #17
      kyllähän luk:n pitäisi olla ihan laatu kamaa..
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Matti_83
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 491
        • Korpilahti

        #18
        Motonet VS alkuperäinen

        Itse olen ainakin tilannut suurimman osan varaosista motonetiltä, eikä noissa ole ollut mitään valittamista. Alkuperäisvaraosia ei ole juurikaan tullut ostettua, mitä nyt pakolliset mitä ei saa tarvikkeina. Tuosta kytkin asiasta sen verran et itse tilasin motonetiltä kytkimen ja vertailin sitä alkuperäiseen kytkimeen niin eroa ei ollut juuri mitään. Mitenkäs tuon alkuperäisen osan sitten määrittelee, eiköhän ne BMW:n alkuperäiset osat ole alihankinta työnä tehty. Eli oma mielipide asiasta tarvike osat toimii siinä missä alkuperäisetkin, kun pysyy tunnetuissa merkeissä eikä osta mitään indokiinalaisia riisikupin osia.
        BMW E38 730 manuaali
        ex E30 318i -91 cabrio

        Comment

        • AkiVaa
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 5

          #19
          Originally posted by Esko
          kl-varaosissa kytkinpaketti 192€ ja varmasti laatutavaraa.
          henkilökohtaisesti en kyllä motonettiin sijoita senttiäkään...niin huonosti ei voi mennä!

          kyllähän se tietty houkuttelee ku alkuperäisen hyvän hinnalla saa melkein 2 settiä halpakamaa, mutta yleensä se jossain sitten kostautuu. Halvalla kun sitä hyvää ei ole koskaan saanut
          Kyl nyt täytyy sanoa, että se on ihan turha yleistää, että motonetistä ei saa kun paskaa. Varaosien laatu on hyvin pitkälti riippuvainen ennemminkin valmistajasta kuin jälleenmyyjästä. Ei se halvin kylläkään välttämättä paras ole, mutta jos valmistaja on tunnettu, ja valmistaa esimerkiksi alkuperäisosatkin, niin ei mulla oo ainakaa ollu mitää pelkoa ostaa halpaa "pilipaliosaa". Ja kyllä motonetistä on itelle joskus tullu jotain osia, mistä puuttui ainoastaan mersun tähti... alkuperäiset varaosanumerot siinä tais olla

          Comment

          • Pluto
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1860
            • Raisio

            #20
            Motonetistä ostin projektiini painelaakerin kun moposportin Sachsin 40€ hinta tuntui kalliilta. Luulin saavani jonkun valkoisen "merkittömän" laatikon, mutta olikin ihan Sachsin oma laakeri ja maksoi 29€.
            BMW F32 435d

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #21
              Pitääkö vaihdelaatikosta laskea öljyt kytkintä vaihtaessa? Pitääkö pakoputki ottaa pois?
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by ropo
                Pitääkö vaihdelaatikosta laskea öljyt kytkintä vaihtaessa? Pitääkö pakoputki ottaa pois?
                öööhhh...

                ei tarvi laskea öljyjä. pakoputken joudut irroittamaan, todennäkösesti.
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #23
                  Nyt sain motonetistä kytkinpaketin bemariin. Merkiltään näkyi olevan Delphi made in usa.
                  Onko tuossa kytkimen vaihdossa mitään erityistä joka pitäsi ottaa huomioon?
                  Vai meneekö se kuten normaalistikkin, että laatikko pois ja vanha kytkinpaketti pois ja uusitilalle? Onko jotain mikä olisi välttämättä kirittävä momenttiavaimella? Tietoa kiristystiukkuudesta? Pitääkö jossain käyttää kierreliimaa?

                  edit: Siinä tuli jokin rasva tuubi mukana. Se on varmaan tarkoitettu painelaakerille?
                  Vai mihin se on tarkoitettu?
                  Last edited by ropo; 29-12-2005, 19:43.
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • madeiraschwarz
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 164
                    • kpää

                    #24
                    Kytkin

                    Osaset Liikkeistä Valeon Premium Kytkin 190e

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Delphi = Borg & Beck....eli olisiko orggis?

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #26
                        Originally posted by Hemi
                        Delphi = Borg & Beck....eli olisiko orggis?
                        En tiedä, mutta juuri noin siinä paketissa lukee.
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #27
                          Rasvalla voidellaan kytkinakselin rihlat. Tämä on tärkeä työvaihe, muuten levy takertelee ja rytkyttää ennemmin tai myöhemmin. On myös muistettava käyttää laadukasta keskitystyökalusettiä!

                          Comment

                          • ropo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 648

                            #28
                            Originally posted by Lanttu
                            Rasvalla voidellaan kytkinakselin rihlat. Tämä on tärkeä työvaihe, muuten levy takertelee ja rytkyttää ennemmin tai myöhemmin. On myös muistettava käyttää laadukasta keskitystyökalusettiä!
                            ai jolla kytkin levy keskitetään? Onko välttämätön?
                            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #29
                              Originally posted by ropo
                              ai jolla kytkin levy keskitetään? Onko välttämätön?
                              mikä tahansa jempti, pyöreä käy.
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Olisiko kuitenkin parasta teettää homma jollain pajalla. Voi kuitenkin loppupelissä tulla halvemmaksi kuin itseopiskellen tässä kohtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎