Mistä tunnistaa m10 lohkot? Onko uudempi vai vanhempi kun on urat kampiakselin laakeri pukeissa? Entä kun öljynsuodattimen laipassa on kaksi pientä reikää eikä isoja...kiinnostais tietää mikä moottori on oikein tossa tallin nurkassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 lohkojen erot
Collapse
X
-
M10 moottoriperhe.
Kaikkeis vanhin malli: Öljytikku mallia luukku eli sellaisessa irroitettavassa lätkässä kiinni ja ilman ö-uria RL-linjassa. Tuoreempi tästä: urat rl-linjassa. sitten ö-tikku muuttui "tavalliseksi", Nykyisin käytettävän tyyppiseksi. Sitten seuraava lohkotyyppi tuli E30:n myötä: Valussa enemmän "vahvikekkeita"/kuviota/luurankoa - miten vain. Tässä mallissa on vähiten malmia (selkeästi kevyempi) = heikoin.
Muut varmaan sitten oikoo virheet....
Öljyfilsun jalan reikähommia en muista ulkoa, Tarvis katella noi lohkot läpi.
-
-
Originally posted by bmw harrastelijae21 316 vm.80
Varsinaiseen asiaan: Tuon lohkon voi nakata naapurin nurmikolle.
Vakiona ja vaparina menee, muunlainen käyttö (ahtaminen) arvelluttavaa..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by mortimerhuomattavasti ohuemmat sylinteriseinämät ja säröytyminen kannenpulttien ympäriltä.
ehjäkin lohko saattaa hajota pahimmassa tapauksessa kantta kiristäessä.B M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
-
Niinpä niin...
Mittasin tossa huvikseni luukku-lohkon (std 89 poraus, #1413435) ja hekilövaaka sanoi 41 kg (+/- 1kg). Tän mallin lohkoissa näytti kakissa olevan öljyreijät montuissa - siis se paikka, mihin filsun jalka tulee (kaksi mallia: vanha filsu = vaihdettava sisäpatruuna, uusi = "perinteinen").
Comment
-
-
No voi pe....e...suunnittelin että tosta olis voinut tehdä seuraavan moottorin mutta ei siitä sitten olekaan kuin metallin keräykseen...jos joku haluaa luopua korvausta vastaa kunnon kestävästä lohkosta jota ei ole porattu niin se otetaan mielihyvin vastaan!
Uusi lohko hommattu!Last edited by Jarno80; 14-01-2006, 19:27.
Comment
-
Comment