Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 lohkojen erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarno80
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 246
    • Riihikoski

    M10 lohkojen erot

    Mistä tunnistaa m10 lohkot? Onko uudempi vai vanhempi kun on urat kampiakselin laakeri pukeissa? Entä kun öljynsuodattimen laipassa on kaksi pientä reikää eikä isoja...kiinnostais tietää mikä moottori on oikein tossa tallin nurkassa.
    Ahdin määrää tahdin...

    www.jarno80.suntuubi.com
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    M10 moottoriperhe.
    Kaikkeis vanhin malli: Öljytikku mallia luukku eli sellaisessa irroitettavassa lätkässä kiinni ja ilman ö-uria RL-linjassa. Tuoreempi tästä: urat rl-linjassa. sitten ö-tikku muuttui "tavalliseksi", Nykyisin käytettävän tyyppiseksi. Sitten seuraava lohkotyyppi tuli E30:n myötä: Valussa enemmän "vahvikekkeita"/kuviota/luurankoa - miten vain. Tässä mallissa on vähiten malmia (selkeästi kevyempi) = heikoin.

    Muut varmaan sitten oikoo virheet....

    Öljyfilsun jalan reikähommia en muista ulkoa, Tarvis katella noi lohkot läpi.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Originally posted by Jarno80
      kiinnostais tietää mikä moottori on oikein tossa tallin nurkassa.
      Se lohkonnumero siitä startin kaulalta kertoo paljon...
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Jarno80
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 246
        • Riihikoski

        #4
        Originally posted by T3
        Se lohkonnumero siitä startin kaulalta kertoo paljon...
        18 4v c
        7064627

        Tollanen siinä oli.
        Ahdin määrää tahdin...

        www.jarno80.suntuubi.com

        Comment

        • bmw harrastelija
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 758
          • -

          #5
          e21 316 vm.80
          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
          Alex von Falkenhausen

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by bmw harrastelija
            e21 316 vm.80
            Merkityksetön korjaus, mutta on kuitenkin model -81

            Varsinaiseen asiaan: Tuon lohkon voi nakata naapurin nurmikolle.
            Vakiona ja vaparina menee, muunlainen käyttö (ahtaminen) arvelluttavaa.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Jarno80
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 246
              • Riihikoski

              #7
              Originally posted by T3
              Merkityksetön korjaus, mutta on kuitenkin model -81

              Varsinaiseen asiaan: Tuon lohkon voi nakata naapurin nurmikolle.
              Vakiona ja vaparina menee, muunlainen käyttö (ahtaminen) arvelluttavaa.

              Mikäs tosta sitten pettää jos pettää?
              Ahdin määrää tahdin...

              www.jarno80.suntuubi.com

              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #8
                heikompihan se on

                huomattavasti ohuemmat sylinteriseinämät ja säröytyminen kannenpulttien ympäriltä.
                ehjäkin lohko saattaa hajota pahimmassa tapauksessa kantta kiristäessä.

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • jeemu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1844
                  • 67700

                  #9
                  Originally posted by mortimer
                  huomattavasti ohuemmat sylinteriseinämät ja säröytyminen kannenpulttien ympäriltä.
                  ehjäkin lohko saattaa hajota pahimmassa tapauksessa kantta kiristäessä.
                  Miksi ohuemmat seinämät jos sylinterien etäisyys sama? Erinlaiset vesikanvat vai mikä ?
                  B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Niinpä niin...

                    Mittasin tossa huvikseni luukku-lohkon (std 89 poraus, #1413435) ja hekilövaaka sanoi 41 kg (+/- 1kg). Tän mallin lohkoissa näytti kakissa olevan öljyreijät montuissa - siis se paikka, mihin filsun jalka tulee (kaksi mallia: vanha filsu = vaihdettava sisäpatruuna, uusi = "perinteinen").
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Jarno80
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 246
                      • Riihikoski

                      #11
                      No voi pe....e...suunnittelin että tosta olis voinut tehdä seuraavan moottorin mutta ei siitä sitten olekaan kuin metallin keräykseen...jos joku haluaa luopua korvausta vastaa kunnon kestävästä lohkosta jota ei ole porattu niin se otetaan mielihyvin vastaan!
                      Uusi lohko hommattu!
                      Last edited by Jarno80; 14-01-2006, 19:27.
                      Ahdin määrää tahdin...

                      www.jarno80.suntuubi.com

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎