Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 l öljyä pakoputkesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppas
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 4
    • Rauma

    4 l öljyä pakoputkesta

    Eli auto on E36 328i 11/95.

    Auto heitti 4 litraa öljyä pakoputkesta mäkeen.

    Huohotinputki oli sen näköinen että sieltä ei se öljy ainakaan imusarjalle ole mennyt.

    Ellei sitten toista kautta eli öljytikun putkesta on yhteys kupille (imusarjan alapuolella) josta se saattaisi imaista. Sieltä löytyi öljyä mutta mistään muualta ei näkynyt vuodon merkkejä.

    Venttiilikoppa on niin ikään irroitettu eikä mitään ihmeellistä näkynyt.
    kondenssivettä oli vain vähän(2-3 rlk yhteensä.

    Onko kenellekkään tapahtunut koskaan vastaavaa ??

    Anyway, autoa ollaan kuitenkin jo laittamassa nippuun, öljyt+suod. ja tulpat vaihdetaan ja sitten ihmetellään vieläkö katit ja lambdat on kunnossa.

    Saas nähdä kuin äijän käy tai siis paremminkin auton...
  • takahiki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 203
    • home

    #2
    Yksi mahdollisuus on kannentiiviste, eli palanut öljy-ja pakokanavan välistä tiiviste ja öljyt juoksee sitä kautta pakokanavaan.Miltä auton käynti vaikuttaa?

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1016
      • Pikis

      #3
      Originally posted by samppas
      Auto heitti 4 litraa öljyä pakoputkesta mäkeen.
      Kuinka kauan tuohon meni aikaa?
      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Originally posted by takahiki
        Yksi mahdollisuus on kannentiiviste, eli palanut öljy-ja pakokanavan välistä tiiviste ja öljyt juoksee sitä kautta pakokanavaan.Miltä auton käynti vaikuttaa?
        Missä kohtaa kannentiiviste kohtaa pakokanavan? Ei nyt saa mitenkään järkeen.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • 325-coupe
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 29

          #5
          siis kannentiiviste on palanut öljykanavan kohdalta sylinteriin poikki ja ja öljyt meneen pakovenan kautta pakoputkea myöten pihalle

          jos huohotin menee tukkoon niin silloin öljyt yleensä lentää mittatikun reijästä pitkin konehuonetta.

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Mulla on ollu yhtä käsittämättömiä ongelmia tuon E28:n kanssa. Viime kerralla se puski pakoputkesta ulos toisen takaiskarin.

            PS. E28:ssa toi ongelma korjaantu vaihtamalla iskari, logiikka kertos että sulla ongelma korjaantus vaihtamalla öljyt.
            Attached Files
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Morkai
              Mulla on ollu yhtä käsittämättömiä ongelmia tuon E28:n kanssa. Viime kerralla se puski pakoputkesta ulos toisen takaiskarin.

              PS. E28:ssa toi ongelma korjaantu vaihtamalla iskari, logiikka kertos että sulla ongelma korjaantus vaihtamalla öljyt.
              Buhahaaa...
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #8

                Comment

                • dudeb
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 240
                  • Nowhere

                  #9
                  Originally posted by Morkai
                  Mulla on ollu yhtä käsittämättömiä ongelmia tuon E28:n kanssa. Viime kerralla se puski pakoputkesta ulos toisen takaiskarin.

                  PS. E28:ssa toi ongelma korjaantu vaihtamalla iskari, logiikka kertos että sulla ongelma korjaantus vaihtamalla öljyt.



                  Voe juma

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by 325-coupe
                    siis kannentiiviste on palanut öljykanavan kohdalta sylinteriin poikki ja ja öljyt meneen pakovenan kautta pakoputkea myöten pihalle

                    jos huohotin menee tukkoon niin silloin öljyt yleensä lentää mittatikun reijästä pitkin konehuonetta.
                    Mahdollista, mutta jotenkin epäilen, jos tommosia määriä vuotais palotilaan, niin siellä olis nestelukko hyvinkin äkkiä ja kone ei pyöris tippaakaan enää.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Morkai
                      Mulla on ollu yhtä käsittämättömiä ongelmia tuon E28:n kanssa. Viime kerralla se puski pakoputkesta ulos toisen takaiskarin.

                      PS. E28:ssa toi ongelma korjaantu vaihtamalla iskari, logiikka kertos että sulla ongelma korjaantus vaihtamalla öljyt.
                      Täydellinen repeäminen....
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #12
                        Originally posted by Morkai
                        Mulla on ollu yhtä käsittämättömiä ongelmia tuon E28:n kanssa. Viime kerralla se puski pakoputkesta ulos toisen takaiskarin.

                        PS. E28:ssa toi ongelma korjaantu vaihtamalla iskari, logiikka kertos että sulla ongelma korjaantus vaihtamalla öljyt.
                        Porilaista huumoria

                        Siis oliko putkessa se öljy, vai onko öljyt vaan kadonneet jonnekkin? 4L on niin paljon, että en oikein pakoputken kautta jaksa uskoa sen poistuneen, jos et ole sinistä savupilveä pakoon ajellut viimeistä puolta vuotta?... Niin ja millä aikavälillä öljyt katosi?
                        ...

                        Comment

                        • samppas
                          Newbiemmer
                          • May 2004
                          • 4
                          • Rauma

                          #13
                          Kävi äkkiä

                          Pihalla on kolme lätäkköä noin 10 metrin välein ja välissä vanaa, eli kyllä ne ovat sieltä tosi hapiaa tulleet.

                          Eli käynnistin auton kun oli 15 astetta pakkasta ja auto oli ollut 1-1,5h lämppärin nokassa. Starttasi hyvin mutta kun laitoin D:lle (autom.) niin veto oli aika ohkainen ja kone savutti hieman. Pari kertaa se meinasi sammua mutta matka jatkui (pihassa). Sitten vilahti öljy valo ja totesin, että nyt on parempi sammuttaa kone. Sen mitä muistan niin kone ei mitenkään kilissyt eikä kolissut.
                          Sitten huomasin ne lätäköt.

                          Olen myös tulpat irroittanut ja joka pytyssä oli öljyä, eli kyllä sitä on tasaisesti tullut jokaiseen sylinteriin.

                          Eli toivoa on, mutta ihmettelen mitä kautta se on sitä öljyä siemaillut.



                          tuota linkkiä kun katsoon niin veikkaisin että jotenkin putkea nro 6 epäilisin.

                          Huomenissa kun saan tiivistesarjan niin laitan öljyt sisään ja kokeilen kuinka äijän käy...sitten vaan hommaamaan M3-mottia jos on sökö.

                          Comment

                          • TheLoial
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 1109
                            • Helsinki

                            #14
                            Ei se tuon antamasi linkin letkusta oo tullu koska ne on kaikki yhteydessä öljytilaan ihan normaalisti. Onhan se voinut siitä ulos vuotaa muttei mäntien päälle.

                            Sitten tietysti jos se jollain tavalla pääsisi imusarjan sisälle ja sieltä palotilaan mutta ihmeellisesti on kuitenkin mäntien päälle päässyt...

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3230
                              • Joensuu

                              #15
                              mulla kävi joskus vastaava juttu (opel kadetilla,) tosin siin oli menny öljyt ja vedet sekaisin, sylki putkesta ne pois, otin öljy propun auki ja sieltä tuli sellasta beigen väristä öljy/vesi seosta, otettiin kasi auki, vaihdettii palanu pahvi, uudet öljyt ja eikun liikenteeseen.. ja ei ollut enää mitään ongelmaa.. joten tarkasta kansipahvi..
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎