Olisi vähän ongelmana sama kyseinen putken pätkä.. Ei ole puhki tai poikki ainakaan vielä, mutta nähtävästi ratkeamassa liitoksistaan. Tyhjäkäynnillä matalammalla kierrosalueella tämä kohta putkesta rämisee suht häiritsevästi.
Laitatin uutta haitaripalaa liikkeessä ja piti olla valmiina osat ku viikon saivat aikaa valmistella ja lupailivat ettei tarvi muuta kuin käyttää sovittuna aikana. Noh, kävipä näin että soittivat ettei ole "sen" mittaista haitaripalaa olemassa mitä he tarvitsivat. Tuppas vähä naurattaan. No, sanoivat notta merkkiliikkeeseen mars ja että se ny kestää sen minkä kestää se entinen ku sitä olivat korjailleet ja hitsailleet sen takas kii! 30€ ottivat ny kuitenki vaa työstä ku munivat itse koko homman.
Vielähän tuo on toiminu ja meni päästöistäki läpi että samapa tuo.
Ps. Kannattaa mennä tuonne varmaan klo 6 aikaan aamusta, koska siellä on käytössä jonotussysteemi, aikaa ei voi varata etukäteen. Itse menin klo 7.30 ja autoja oli jonottamassa jo yli 5 kappaletta. Päätin jättää auton sinne koko päiväksi ja hain pois työpäivän jälkeen.
Ps. Kannattaa mennä tuonne varmaan klo 6 aikaan aamusta, koska siellä on käytössä jonotussysteemi, aikaa ei voi varata etukäteen. Itse menin klo 7.30 ja autoja oli jonottamassa jo yli 5 kappaletta. Päätin jättää auton sinne koko päiväksi ja hain pois työpäivän jälkeen.
Joo, tuo on aivan totta, itse menin klo 6 aikaan ja pääsin kolmantena sisään Että kyllä sillä asiakkaita piisaa....
Ite tilasin kans omaan 320d tourinkiin samasta paikasta tuon haitariliitoksen tuossa alkukeväästä kun putki katkesi samaisesta kohdasta. Nyt ajettu noin 10-15tkm tuon korjauksen jälkeen ja ei mitään ongelmia.
Pakoputkiexpertti Tiittanen väsäs osan uuteen kuosiin ja nyt ei rämise yhtään
Eli eli ei ollu joustokappaleessa tai ylipäätänsä pakoputkessa/katalysaattorissa mitään vikaa vaikka näin väittivät "valohoitoliikkeessa" Pelkkää K*usetusta kaikki tyynni tuo merkkihuollon diagnoosi Mutta Tiittaselle kaikki pointsit
Täällä kans rämisee putki tyhjäkäynnillä ja liikkeelle lähdettäessä... Oliskohan tuo sama osa... Haitari on mielestäni ehjä (sitä jo hieman tutkiin) eikä pakokaasu haise hytissä. On vain niin paskamaista hommaa maata auton alla kun ei oo nosturia eikä monttua.
Täällä kans rämisee putki tyhjäkäynnillä ja liikkeelle lähdettäessä... Oliskohan tuo sama osa... Haitari on mielestäni ehjä (sitä jo hieman tutkiin) eikä pakokaasu haise hytissä. On vain niin paskamaista hommaa maata auton alla kun ei oo nosturia eikä monttua.
Voipi johtua haitarista, kannakeraudasta tai sitten on halkeamia putkessa....
Voipi johtua haitarista, kannakeraudasta tai sitten on halkeamia putkessa....
Kannakeraudat oli kunnossa joten se siitä...
Voisiko joku suositella jotain pakoputkipajaa Seinäjoen seudulta? Jotain luotettavaa, sellaista joka saisi tuon haitarin vaihdettua... Mielellään onnistuneesti!
Last edited by Extra; 20-11-2007, 14:13.
Reason: ........
Voisiko joku suositella jotain pakoputkipajaa Seinäjoen seudulta? Jotain luotettavaa, sellaista joka saisi tuon haitarin vaihdettua... Mielellään onnistuneesti!
Niin olisko antaa vinkkiä jostain hyvästä pajasta, ei kehtais Helsinkiin lähteä haitaria vaihdattamaan.
Onkohan mitään hyötyä, jos laittaisin tuon vuotavan sukan ympärille pakoputken paikkausnauhaa? Venyykö tuo sukkaliitos niin paljon, ettei nauha pysy paikoillaan? Näkeekö tuota rikkoutunutta sukkaa jotenkin ulkoapäin? Minulla nimittäin tulee myös tyhjäkäynnillä kabiiniin pakokaasut, mutta takimmainen katti on kertaalleen hitsattu, joten voisi vuotaa pelkästään siitäkin. Aion vaihtaa koko systeemin etukatilta taaksepäin, mutta vasta sitten kun se on pakollista. Siksi siis aprikoin nyt tuota nauhapaikkausta väliaikaisesti...
Itselläkin oli tuota ralliauton ääntä jonkin aikaa
Vein Tiittaselle, rälläköi molemmat pätkät pois, joutui lämmittämällä irroittamaan pultteja, hitsaamaan kaksi kappaletta uutta haitaria hankalassa paikassa auton alla, ja taas pelaa hienosti.
Kustansi 200 euroa, kesti 1,5 tuntia, asiantuntevaa toimintaa, mutta mene aikaisin aamulla, aukeaa 7:30.
Itselläkin oli tuota ralliauton ääntä jonkin aikaa
Vein Tiittaselle, rälläköi molemmat pätkät pois, joutui lämmittämällä irroittamaan pultteja, hitsaamaan kaksi kappaletta uutta haitaria hankalassa paikassa auton alla, ja taas pelaa hienosti.
Kustansi 200 euroa, kesti 1,5 tuntia, asiantuntevaa toimintaa, mutta mene aikaisin aamulla, aukeaa 7:30.
No niin....
Maanantaiaamuna klo. 6 oltiin Tiittasen pihassa ja ekana sisään...
Ei ollut haitarissa mitään vikaa, oli revennyt putki etummaisen katalysaattorin ja turbon laipan vierestä, no nyt on fiksattu expertti-Tiittasen toimesta ja uusi kannakerauta väsätty samalla kun vanha on antanut periksi.
Aikaa meni operaatioon päälle tunti ja joutui purkamaan yhtä ja toista pois että sai etummaisen putken irti turbolta asti. Mutta lopputulos on priimalaatua ja taas mennään, hintakaan ei ollut paha 100 €
Lähinnä mietityttää mistä moiset murtumat/repeämät johtuvat, moottorin tukikumitkin kunnossa joten ei voi siitäkään johtua.:think
Itsellä auttoi vähän kun laitoin sukan ympärille CRC:n pakoputkinauhan. Nyt ei juurikaan tule enää hajuja sisälle. Tämä oli halpa (4€) ja nopeahko korjaus siihen saakka kunnes vaihdan kokonaan uuden putkiston etukatista taaksepäin.
Itsellä auttoi vähän kun laitoin sukan ympärille CRC:n pakoputkinauhan. Nyt ei juurikaan tule enää hajuja sisälle. Tämä oli halpa (4€) ja nopeahko korjaus siihen saakka kunnes vaihdan kokonaan uuden putkiston etukatista taaksepäin.
Moi
Mulla on ollu haitariliitos vuoden ja 70 tkm ja ihan ok kunnossa vielä.. ei kylläkään bilteman tavaraa 63mm haitari oli sopiva 320 d:hen menee hyvin ptken päälle ja saa hyvän sauman. Tuli vain tarkistettua nyt kun uuden puhaltimen hankinta tuli eteen.
Nostetaanpas tämä taas ylös. En voi käsittää tämän automallin pakoputkiston hintoja. Ajattelin, että jonkun tarvikeputken saisi halvemmalla, mutta kysymälleni Bosal-merkkiselle tuli nettohinnaksi 1229 euroa sisältäen kaikki kolme osaa!! Itselläni siis etusukka/haitari vuotaa, keskiputkeen on joskus hitsattu 50 cm pätkä putkea eikä se takapönttökään ihan uudelta enää näytä... Tietysti jos vain hitsauttaisi uuden sukan etuputkeen ja vaihtaisi uuden keskiputken, pärjäisi alle 500 euron. Onko kokemuksia edullisista "sporttisempaa" ääntä tuottavista takapäntöistä? Näyttää Saksasta saavan jopa hintaan 99 euroa. Mikä mahtaa olla laatu? Sitten täällä on ollut myös keskustelua siitä, että korvaisi koko takapöntön suoralla putkella. Sen verran kookas tuo vaimennin on, että luulisi mölyn olevan aikamoinen ilman...
Comment