Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 28 520 mäntä puhki-venttiili poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pernod
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 3

    e 28 520 mäntä puhki-venttiili poikki

    Asensin väärän kannen (k-tronic) vm. 1982 koneesta (GT -motorsin koneistama kansi) l-tronic koneeseen vm. 1987 siis 520 m20b20 ! Oli ilmeisesti liian tiukka.. kannattaako korjata..vai toinen kone kokonaan (isompi) autossa levyt joka pyörässä.
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by pernod
    Asensin väärän kannen (k-tronic) vm. 1982 koneesta (GT -motorsin koneistama kansi) l-tronic koneeseen vm. 1987 siis 520 m20b20 ! Oli ilmeisesti liian tiukka.. kannattaako korjata..vai toinen kone kokonaan (isompi) autossa levyt joka pyörässä.
    Olisko ollu jako kohillaan? ´jos lisä tehoa halajat
    vhl:llän vemppa team

    Comment

    • pernod
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 3

      #3
      Originally posted by ile01
      Olisko ollu jako kohillaan? ´jos lisä tehoa halajat
      Jako oli kohdallaan konetta käytettiin tyhjäkäynnillä paljonkin.. tikitti kylläkin..venttiileitä säädettiin pariin kertaan ainakin..mutta olikohan se niin että koneessa (1982) mistä kansi oli..olisi ollut erillaiset männät (ilman kupua)
      Kansi on matalampi kuin tämän (l-jetin kansi)!!

      Nyt olen yrittänyt selvittää mitkä lohkot ja kannet sopivat yhteen.. en ole välttämättä vakuuttunut siitä että mitä minun pitäisi tehdä...kansiakaan ei löydy näköjään varaosahaussa myynnissä...

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by pernod
        Jako oli kohdallaan konetta käytettiin tyhjäkäynnillä paljonkin.. tikitti kylläkin..venttiileitä säädettiin pariin kertaan ainakin..mutta olikohan se niin että koneessa (1982) mistä kansi oli..olisi ollut erillaiset männät (ilman kupua)
        Kansi on matalampi kuin tämän (l-jetin kansi)!!

        Nyt olen yrittänyt selvittää mitkä lohkot ja kannet sopivat yhteen.. en ole välttämättä vakuuttunut siitä että mitä minun pitäisi tehdä...kansiakaan ei löydy näköjään varaosahaussa myynnissä...
        Paljonkohan siitä kannesta oli sorvattu pois? M20b20 kannet sopivat kyllä muuten ristiin, eroja on vuosimallettain kanavien koossa, mutta ei niinkään palotiloissa. Oliko nokka vakio, vai jokin jossa on enemmän nostoa? Oliko ajoitettu oikein?


        Multa löytyisi K-jet kansi joka on ollut m20b23 päällä viimeksi.. Vakionokalla.

        t.Ville

        Comment

        • pernod
          Newbiemmer
          • Mar 2006
          • 3

          #5
          Originally posted by Kyytsis
          Paljonkohan siitä kannesta oli sorvattu pois? M20b20 kannet sopivat kyllä muuten ristiin, eroja on vuosimallettain kanavien koossa, mutta ei niinkään palotiloissa. Oliko nokka vakio, vai jokin jossa on enemmän nostoa? Oliko ajoitettu oikein?


          Multa löytyisi K-jet kansi joka on ollut m20b23 päällä viimeksi.. Vakionokalla.

          t.Ville
          Nokka oli vakio.. ja kanavat olivat pienemmät..en tiedä paljon ne otti pois.. mutta toimittivat mulle tiivistesarjan ym pultit kaikki ja luotin ilmanmuuta että toimii..kone tosin keitti pari kertaa..oli ilmaa systeemissä..oisko siinä sitten ollut jotain taikaa...nyt en uskaltais laittaa muuta kun jos jostain löytyisi 86-87 mallinen l-jetti..mene ja tiedä..Kannattaisko ajatella koko koneen vaihtoa isompaan..Levyjarrut myös takana..Paljon pyydät kannesta.. ja missä päin..itse olen Espoossa!!!

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Jako sullon pielessä ollu, muuten ei venttiilit ja männät kohtaa vakiokansilla, vakionokilla ja vakiomännillä.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by T3
              Jako sullon pielessä ollu, muuten ei venttiilit ja männät kohtaa vakiokansilla, vakionokilla ja vakiomännillä.
              Entä jos oikein yrittää, eli välykset liian pieniksi ja paljon kierroksia...? Väsyneillä jousilla voinee saada kohtauksen aikaan?

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by Kyytsis
                Entä jos oikein yrittää, eli välykset liian pieniksi ja paljon kierroksia...? Väsyneillä jousilla voinee saada kohtauksen aikaan?
                Mutta eihän se pieni välys vaikuta siihen kuinka paljon venttiili aukeaa. Se venttiili aukeaa just niinpaljon, kuin keinuvipu sitä alaspäin painaa. Keinuvipu taasen painaa sitä venttiiliä just niinpaljon alaspäin, kuin nokka sitä keinuvipua toisestapäästä nostaa.

                Sitäpaitsi, se tehtaansetä on suunnitellut tuon venttilikoneiston niin, ettei venttili voi osua mäntään, jos jako vaan on kohdallaan.
                Niinpaljon sinne on jätetty pelivaraa, vaikka kaikenmaailman välykset sun muut olis mitä vaan. Oikein tiukaksi kun vetäsee venttiilinvälykset, niin tuskin moottori enää edes käy. Venttiili "kantaa" eli jää hieman auki. Puristusta ei tule yms. Ei voi toimia koko moottori.
                Last edited by T3; 17-03-2006, 15:38.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by T3

                  Sitäpaitsi, se tehtaansetä on suunnitellut tuon venttilikoneiston niin, ettei venttili voi osua mäntään, jos jako vaan on kohdallaan.
                  Niinpaljon sinne on jätetty pelivaraa, vaikka kaikenmaailman välykset sun muut olis mitä vaan. Oikein tiukaksi kun vetäsee venttiilinvälykset, niin tuskin moottori enää edes käy. Venttiili "kantaa" eli jää hieman auki. Puristusta ei tule yms. Ei voi toimia koko moottori.
                  Tuota kantamista juuri mietin, eli että vena kantaisi (yhdessä sylinterissä) ja kun kannesta on siivu veks ja kierroksia nostetaan niin siten käy kräsh-boom-bang kun tehtaansedän toleransseja ei enää ole...

                  Mutta lienet oikeassa, jako persiillään hampaan verran.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎