Asensin väärän kannen (k-tronic) vm. 1982 koneesta (GT -motorsin koneistama kansi) l-tronic koneeseen vm. 1987 siis 520 m20b20 ! Oli ilmeisesti liian tiukka.. kannattaako korjata..vai toinen kone kokonaan (isompi) autossa levyt joka pyörässä.
e 28 520 mäntä puhki-venttiili poikki
Collapse
X
-
Olisko ollu jako kohillaan? ´jos lisä tehoa halajatOriginally posted by pernodAsensin väärän kannen (k-tronic) vm. 1982 koneesta (GT -motorsin koneistama kansi) l-tronic koneeseen vm. 1987 siis 520 m20b20 ! Oli ilmeisesti liian tiukka.. kannattaako korjata..vai toinen kone kokonaan (isompi) autossa levyt joka pyörässä.vhl:llän vemppa team
-
Jako oli kohdallaan konetta käytettiin tyhjäkäynnillä paljonkin.. tikitti kylläkin..venttiileitä säädettiin pariin kertaan ainakin..mutta olikohan se niin että koneessa (1982) mistä kansi oli..olisi ollut erillaiset männät (ilman kupua)Originally posted by ile01Olisko ollu jako kohillaan? ´jos lisä tehoa halajat
Kansi on matalampi kuin tämän (l-jetin kansi)!!
Nyt olen yrittänyt selvittää mitkä lohkot ja kannet sopivat yhteen.. en ole välttämättä vakuuttunut siitä että mitä minun pitäisi tehdä...kansiakaan ei löydy näköjään varaosahaussa myynnissä...
Comment
-
Paljonkohan siitä kannesta oli sorvattu pois? M20b20 kannet sopivat kyllä muuten ristiin, eroja on vuosimallettain kanavien koossa, mutta ei niinkään palotiloissa. Oliko nokka vakio, vai jokin jossa on enemmän nostoa? Oliko ajoitettu oikein?Originally posted by pernodJako oli kohdallaan konetta käytettiin tyhjäkäynnillä paljonkin.. tikitti kylläkin..venttiileitä säädettiin pariin kertaan ainakin..mutta olikohan se niin että koneessa (1982) mistä kansi oli..olisi ollut erillaiset männät (ilman kupua)
Kansi on matalampi kuin tämän (l-jetin kansi)!!
Nyt olen yrittänyt selvittää mitkä lohkot ja kannet sopivat yhteen.. en ole välttämättä vakuuttunut siitä että mitä minun pitäisi tehdä...kansiakaan ei löydy näköjään varaosahaussa myynnissä...
Multa löytyisi K-jet kansi joka on ollut m20b23 päällä viimeksi.. Vakionokalla.
t.Ville
Comment
-
Nokka oli vakio.. ja kanavat olivat pienemmät..en tiedä paljon ne otti pois.. mutta toimittivat mulle tiivistesarjan ym pultit kaikki ja luotin ilmanmuuta että toimii..kone tosin keitti pari kertaa..oli ilmaa systeemissä..oisko siinä sitten ollut jotain taikaa...nyt en uskaltais laittaa muuta kun jos jostain löytyisi 86-87 mallinen l-jetti..mene ja tiedä..Kannattaisko ajatella koko koneen vaihtoa isompaan..Levyjarrut myös takana..Paljon pyydät kannesta.. ja missä päin..itse olen Espoossa!!!Originally posted by KyytsisPaljonkohan siitä kannesta oli sorvattu pois? M20b20 kannet sopivat kyllä muuten ristiin, eroja on vuosimallettain kanavien koossa, mutta ei niinkään palotiloissa. Oliko nokka vakio, vai jokin jossa on enemmän nostoa? Oliko ajoitettu oikein?
Multa löytyisi K-jet kansi joka on ollut m20b23 päällä viimeksi.. Vakionokalla.
t.Ville
Comment
-
Entä jos oikein yrittää, eli välykset liian pieniksi ja paljon kierroksia...? Väsyneillä jousilla voinee saada kohtauksen aikaan?Originally posted by T3Jako sullon pielessä ollu, muuten ei venttiilit ja männät kohtaa vakiokansilla, vakionokilla ja vakiomännillä.
Comment
-
Mutta eihän se pieni välys vaikuta siihen kuinka paljon venttiili aukeaa. Se venttiili aukeaa just niinpaljon, kuin keinuvipu sitä alaspäin painaa. Keinuvipu taasen painaa sitä venttiiliä just niinpaljon alaspäin, kuin nokka sitä keinuvipua toisestapäästä nostaa.Originally posted by KyytsisEntä jos oikein yrittää, eli välykset liian pieniksi ja paljon kierroksia...? Väsyneillä jousilla voinee saada kohtauksen aikaan?
Sitäpaitsi, se tehtaansetä on suunnitellut tuon venttilikoneiston niin, ettei venttili voi osua mäntään, jos jako vaan on kohdallaan.
Niinpaljon sinne on jätetty pelivaraa, vaikka kaikenmaailman välykset sun muut olis mitä vaan. Oikein tiukaksi kun vetäsee venttiilinvälykset, niin tuskin moottori enää edes käy. Venttiili "kantaa" eli jää hieman auki. Puristusta ei tule yms. Ei voi toimia koko moottori.Last edited by T3; 17-03-2006, 15:38..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Tuota kantamista juuri mietin, eli että vena kantaisi (yhdessä sylinterissä) ja kun kannesta on siivu veks ja kierroksia nostetaan niin siten käy kräsh-boom-bang kun tehtaansedän toleransseja ei enää ole...Originally posted by T3
Sitäpaitsi, se tehtaansetä on suunnitellut tuon venttilikoneiston niin, ettei venttili voi osua mäntään, jos jako vaan on kohdallaan.
Niinpaljon sinne on jätetty pelivaraa, vaikka kaikenmaailman välykset sun muut olis mitä vaan. Oikein tiukaksi kun vetäsee venttiilinvälykset, niin tuskin moottori enää edes käy. Venttiili "kantaa" eli jää hieman auki. Puristusta ei tule yms. Ei voi toimia koko moottori.
Mutta lienet oikeassa, jako persiillään hampaan verran.
Comment
Comment