Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 CO-arvo liian korkea (1-4syl)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #16
    Viimeksi kun kävin mittauttamassa päästöt(erikseen) ennen katsastusta niin ruuvasin konetta laihalle..noh muistaakseni se oli HC nimenomaan mikä oli yli arvojen. Kaveri käski rikastaa seosta ja niinhän se tippui sekin arvo rajoihin.
    Eli tuli mieleeni että jos siinä kasissa on erilliset imusarjat niin toisen puolen imuisarjassa voisi olla vuoto joka laihentaisi seosta. Autosta riippuen tietysti ohjaako lambda tyhjäkäynniltä asti vai vasta kun on vähän enemmän kierroksia.
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #17
      Originally posted by Tom1s
      Viimeksi kun kävin mittauttamassa päästöt(erikseen) ennen katsastusta niin ruuvasin konetta laihalle..noh muistaakseni se oli HC nimenomaan mikä oli yli arvojen. Kaveri käski rikastaa seosta ja niinhän se tippui sekin arvo rajoihin.
      Eli tuli mieleeni että jos siinä kasissa on erilliset imusarjat niin toisen puolen imuisarjassa voisi olla vuoto joka laihentaisi seosta. Autosta riippuen tietysti ohjaako lambda tyhjäkäynniltä asti vai vasta kun on vähän enemmän kierroksia.
      Tuossa koneessa ei pysty oikeestaan mitään mekaanisesti säätämään. Kaikki on boxin kautta. Koneessa on ainoastaan yksi imusarja ja lambdat säätää tyhjäkäynniltä asti.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        #18
        Nyt on ohivuotomittaus tehty. Arvot oli 10-18% välillä. Mikä on raja-arvo tuolle vuodolle?

        14 17 16 17
        <<<------------
        14 18 10 12
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #19
          Originally posted by Doni
          Nyt on ohivuotomittaus tehty. Arvot oli 10-18% välillä. Mikä on raja-arvo tuolle vuodolle?

          14 17 16 17
          <<<------------
          14 18 10 12
          Ei tuo vielä pahalta näytä. 10% on ok, yli 20% ohivuodoilla voi ehkä jo ruveta harkitsemaan jotain koneremppaa ja yli 30% ohivuodoilla se on jo kokolailla tehtävä... Sylintereiden välinen ero olisi hyvä olla jossain 4-6% sisällä, jokatapauksessa alle 10%.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #20
            Originally posted by Leka
            Ei tuo vielä pahalta näytä. 10% on ok, yli 20% ohivuodoilla voi ehkä jo ruveta harkitsemaan jotain koneremppaa ja yli 30% ohivuodoilla se on jo kokolailla tehtävä... Sylintereiden välinen ero olisi hyvä olla jossain 4-6% sisällä, jokatapauksessa alle 10%.
            No tuosta 10% ja 12% vedosta en osaa sanoa, koska huomasin niiden jälkeen, että se mittari pitää aina kalibroida joka vedon jälkeen Mutta, tuo on siis vielä jotenki arvoissa ja päästö ongelma ei johdu mekaanisesta viasta.

            Keskiviikkona jatkuu testailu. Epäilen edelleen lambdoja. Vaihdan seuraavaksi niiden paikkaa keskenään. Näin selviää sitten onko niissä vikaa vikaa vikaa.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • tatu
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 77
              • Tampere

              #21
              Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein tämän topikin rivien välistä? Mittailetko noita pakokaasuarvoja pakoputkista missä on vuotoja? Pakokaasutulos kun on prosenttitulos eli suhdeluku, niin pienikin ylimääräinen vuoto putkessa saaattaa heittää kaiki arvot ihan vituilleen...

              Eli pakoputki tiiviiksi ja sitten pakokaasumittaus, ennen tätä on turha alkaa ihmettelemään muita vikoja
              ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
              EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #22
                Putki on nytten tiivis ja mittailin tänään seuraavia arvoja.

                Vasen lohko:
                CO = 0,7
                HC = 200

                Oikea lohko:
                CO = 4,3
                HC = 410


                Tämän jälkeen vaihdoin lambdojen paikkaa keskenään ja sain seuraavat arvot.

                Vasen lohko:
                CO = 4,9
                HC = 350

                Oikea lohko:
                CO = 0,9
                HC = 290

                Eli viittaa selvään lambda vikaan.

                Laakkosen lambda maksaa 200eur. Motonetin lambda maksaa 50eur. Arvaatte varmaan kumpi tekisi mieli ostaa. Onkohan Motonetin lambdat merkiltää Bosch? Pitää käydä kattoo.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  #23
                  motonetin lambdat on boschin.. mukana ei tule alkuperäistä liitintä vaan joudut liittämään johdot vanhoihin..
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Vaan eipä ole, kävin kysymässä asiaa ja tulevat ns. merkittöminä, ei boschia kuulemma kuitenkaan, tuurilla voi saada ngk:n valmistaman. Kyseessä siis tuo 50e malli.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Tom1s
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 669
                      • .

                      #25
                      Originally posted by Doni

                      Laakkosen lambda maksaa 200eur. Motonetin lambda maksaa 50eur. Arvaatte varmaan kumpi tekisi mieli ostaa. Onkohan Motonetin lambdat merkilt&#228;&#228; Bosch? Pit&#228;&#228; k&#228;yd&#228; kattoo.
                      Kato tai kys&#228;se tuoltakin viel&#228;. http://www.vpv-motorracing.com/
                      Suurimman osan antureista(bosch) olen sielt&#228; tilannut ja palvelu pelaa.
                      F31 328i M-Sport

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎