Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarvitaan kipeästi M20B25 kansi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    #31
    Originally posted by VNT
    Originally posted by Hemi
    Kyllä täytyy olla raakaa touhua jos täytyy M20 koneeseen lähteä Saksasta asti raakakansia tilailemaan. Ei kannata tällaisesta pikkujutusta kuitenkaan tehdä liian vaikeaa.
    Jos olisi pakko ostaa suomesta 800eurolla tai saksasta alle 500eurolla, niin en miettisi hetkeäkään kummasta ostaisin.
    Allekirjoitan tämän. Paitsi tietysti, jos on sellainen kermaperse että on sitä rahaa varaa polttaa ja tyhmänä haluaa maksaa liikaa niin mikä ettei. Minä ainakin ostan sieltä mistä halvimmalla saan :!:
    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #32
      Originally posted by Dualfun
      . Eikä mua kauheesti lämmitä a) sen tekniikan vaihdon kustannukset b) auton arvon lasku sen vuoksi. :roll:
      itte kyllä maksaisin mielusti M50/e30 enemmän kun m20/e30...
      ei tuo m20 ole mikään maailman onnistunein konetyyppi..
      mutta JOS alkuperäisyys on itse pääasia, niin se on sitten asia erikseen..
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?

        Comment

        • Hanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1931
          • Juvan Shell. Requiescat in pace

          #34
          Originally posted by Hemi
          VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?
          :shock:
          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

          t: luft waffel

          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #35
            Originally posted by Hanza
            Originally posted by Hemi
            VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?
            :shock:
            :shock: totta, ja esim m20b25 täysmotteja löytyy 500e ylöspäin ehjinä.. muttei motortiimiltä tms.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Hanza
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1931
              • Juvan Shell. Requiescat in pace

              #36
              Originally posted by jvakeva
              Originally posted by Hanza
              Originally posted by Hemi
              VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?
              :shock:
              :shock: totta, ja esim m20b25 täysmotteja löytyy 500e ylöspäin ehjinä.. muttei motortiimiltä tms.
              :shock: Tällä hain lähinnä sitä että uusi on kuitenkin aina uusi eikä 200tkm ajettu paska, joka saattaa haljeta viikon päästä :shock:
              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

              t: luft waffel

              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #37
                Originally posted by Hanza
                Originally posted by jvakeva
                Originally posted by Hanza
                Originally posted by Hemi
                VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?
                :shock:
                :shock: totta, ja esim m20b25 täysmotteja löytyy 500e ylöspäin ehjinä.. muttei motortiimiltä tms.
                :shock: Tällä hain lähinnä sitä että uusi on kuitenkin aina uusi eikä 200tkm ajettu paska, joka saattaa haljeta viikon päästä :shock:
                voi se uusikin hajota!
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • Touniks
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 6684
                  • Muurame

                  #38
                  Originally posted by jvakeva
                  Originally posted by Hanza
                  Originally posted by jvakeva
                  Originally posted by Hanza
                  Originally posted by Hemi
                  VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?
                  :shock:
                  :shock: totta, ja esim m20b25 täysmotteja löytyy 500e ylöspäin ehjinä.. muttei motortiimiltä tms.
                  :shock: Tällä hain lähinnä sitä että uusi on kuitenkin aina uusi eikä 200tkm ajettu paska, joka saattaa haljeta viikon päästä :shock:
                  voi se uusikin hajota!
                  eikai :shock: :(b) :(b) :(b) :(b) :(b)
                  E30 cabriolet -92 M-Tech II
                  E46 sedan -01
                  Corolla

                  Comment

                  • Sami
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1332
                    • Kajaani

                    #39
                    Eikös ne "vanhat" kannet kuitenkin varmimpia oo kun on jo hyvin sisäänajettu....uudelle kannelle joutuu kuiteskin tekemään lähes samat operaatiot kun vanhalle ennen käyttöönottoa...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Vähän tuntuu olevan luottoa bemarin moottoriteknikkaan jos pitää kannet vaihtaa kokonaan uusiin 150-200tkm:n välein. Vaikka näissä nyt joskus näitä porevikaisia joskus onkin(lähinnä jonkin asteisissa keulakolaroiduissa), niin ei tämä salama kyllä kovin todennäköisesti iske kahta kertaa samaan puuhun. Edelleenkin muistutan että Keltaisessa pörssissä myytiin täysin uudelleen täydellinen työstetty/koneistettu/läpätty/asennusvalmis kansi 450egen pyyntihintaan.
                      Täydelliset takuukannet pyörivät 250-350egen haarukassa ja koko takuumoottori 500eerosta ylöspäin. Kannattaa myös muistaa että uusikin kansi tarvitsee vähintään venttiilien läppäämisen/imutarkastuksen ennen asennusta. Eli vähintään 100-150e:tä lisää+tiivisteet ym. Eli jos n.1000e:tä ei ole jonkun mielestä paljon pienestä kansiviasta, kun ongelma on selvitettävissä n.200:lla, niin onneksi olkoon.

                      Comment

                      • Sami
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1332
                        • Kajaani

                        #41
                        Ollaan juteltu tästä asiasta Villen kanssa ja monia eri vaihtoehtoja heitetty ilmoille, mutta auton omistaja on päätöksensä tehnyt eli turha tästä enää jauhaa enempää...

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17837
                          • PKS

                          #42
                          Originally posted by Sami
                          Ollaan juteltu tästä asiasta Villen kanssa ja monia eri vaihtoehtoja heitetty ilmoille, mutta auton omistaja on päätöksensä tehnyt eli turha tästä enää jauhaa enempää...
                          Jepulis. Ei halvin vaihtoehto, mutta takuulla nopein ja pitkällä tähtäimellä ainakin toimiva.

                          Pääasia on että Touring tulee ajoon, ei jaksa enää spekuloida koko kansivikaa tai kustannuksia. Rahat meni, mutta töistä sitä saa lisää :lol:
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #43
                            Originally posted by Kyytsis
                            Originally posted by Dualfun
                            M50 kone kiinnostaa kuriositeettina, mutta en halua tekniikanvaihtopommia rakentaa väkisin muuten hyvästä ja vielä vuosi sitten 100% original autosta :( Eli mieluummin se sama vanha M20 kuntoon kun se on ennenkin osoittautunut toimivaksi ja tehonsa säilyttäneeksi.
                            Aika tuuning asenne...

                            Mä tekisin 2.0 kantta työstämällä hyvän, kanavat kuntoon, isot venttiilit, pienet palotilat. Ei olisi tekniikanvaihtopommi, olisihan vaan fiksusti viritetty e30... Voisi tulla jopa kohtuullisen halvaksi.

                            Sitähän siitä ei saa korjattua..
                            Siis toi pelkkä kannen työsto (siis m20b20 sopivaks m20b25) tulis maksamaan lähemmäs 500€ jos siis sen tekee kunnolla. Mutta toisaalta se kansi on HUOMATTAVASTI parempi kuin 325:n vakio kansi...eli tehojen kannalta kannattaa vääntää tosta 2 litrasen kannesta se!

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #44
                              En sit lukenu tarinaa loppuun :oops:

                              Comment

                              • apina
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 274
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by Hemi
                                Kyllä täytyy olla raakaa touhua jos täytyy M20 koneeseen lähteä Saksasta asti raakakansia tilailemaan. Ei kannata tällaisesta pikkujutusta kuitenkaan tehdä liian vaikeaa.
                                Joillekkin tuo Saksa näyttää olevan niin kaukainen ja outo paikka, mutta tosiasiassa ei sieltä tilaaminen ole yhtään sne kummempaa kuin suomestakaan, jos vähän kielipäätä löytyy. Ja jos maksaa vaikka EU-maksuna nettipankista niin mitään ylimääräisiä kulujakaan ei tule. Lähetit tuo paketin kotiovelle ja puhuu suomea
                                318iA Touring -02
                                ex 316 2.5l -87
                                ex 525tdsA Touring -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎