Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiinteä vp. -->> M30:seen mottiin.(Ongelmia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erkki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 352
    • Pori

    Kiinteä vp. -->> M30:seen mottiin.(Ongelmia)

    Elikkäs missä vois olla vikaa kun vaihteiston/voimansiirron suunnalta kuuluu selvä kloksahdus kun kun pienessä nopeudessa vaihtaa vaihdetta tai jos ajaa veto päällä, löysää ja taas kiihdyttää niin kuuluu klonksahdus?

    Vaikea tarkemmin kuvailla, rättinivel vaihdettu ja perän kunto tarkastettu ja se oli ok.

    Autona on E34 535 -91.
    Last edited by erkki; 11-07-2007, 18:24. Reason: Otsikon muokkaus.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Tuplamassavauhtipyörä... Sammutappa auto vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä ja jos kolisee kunnolla niin olet yksi tyyppivikaisten joukossa.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • erkki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 352
      • Pori

      #3
      Originally posted by Leka
      Tuplamassavauhtipyörä... Sammutappa auto vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä ja jos kolisee kunnolla niin olet yksi tyyppivikaisten joukossa.
      Tätä vähän pelkäsinkin. Eli ei syytä sen kummempaan huoleen että joku paikka olisi hajoamassa.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by erkki
        Tätä vähän pelkäsinkin. Eli ei syytä sen kummempaan huoleen että joku paikka olisi hajoamassa.
        Se vauhtipyörä on jo rikki jos se kolahtaa kun auton sammuttaa sillä tavalla kun aiemmin sanoin... Tuossa muutama pääsyy tupalmassavp:n hajoamiseen:

        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          Voihan se olla takakelkan puslatkin jotka siellä kolisevat, oireet passaat ainakin. Tietty, voipa se olla tuo VP:n, niitäkin tuntuisi menevän.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14352
            • Oulu

            #6
            Ei nyt liity E34:een mitenkään, mutta itselläni samanlaiset oireet E28:ssa, joskus siitä täälläkin kyselin, mutta ei tuntunu löytyvän ratkaisua.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • erkki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 352
              • Pori

              #7
              Originally posted by Leka
              Se vauhtipyörä on jo rikki jos se kolahtaa kun auton sammuttaa sillä tavalla kun aiemmin sanoin... Tuossa muutama pääsyy tupalmassavp:n hajoamiseen:
              Kannattaako vp:tä lähteä korjaamaan, jos ei se muuta tee kun pitää tuota ääntä?



              Originally posted by muggo
              Voihan se olla takakelkan puslatkin jotka siellä kolisevat, oireet passaat ainakin. Tietty, voipa se olla tuo VP:n, niitäkin tuntuisi menevän.
              Takakelkan puslat on myös jo vaihdettu aikaisemmin.

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #8
                Originally posted by Leka
                Tuplamassavauhtipyörä... Sammutappa auto vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä ja jos kolisee kunnolla niin olet yksi tyyppivikaisten joukossa.
                Mulla kans pikkaisen kolahtelee vaihden vaihdoissa ja kytkimen käytössä. Selvästi edestä päin. Millaisen äänen se kaksoismassavauhtipyörä pitää? Itsellä sammutettaessa Lekan ohjeilla, kone ikään kuin "pörähtää" sammuksiin, rumps ... . Ei voi kyllä sanoa, että kolisi varsinaisesti. Mitä haittaa on jos se vauhtipyörä on jo hieman rikki? Kannattaako vaihtaa vasta joskus myöhemmin kytkimen kanssa tms?

                Kuuluuko muilla vaihteen vaihdoista pienet "loksahdukset" hyttiin e34:ssa?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • erkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 352
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by alspe
                  Mitä haittaa on jos se vauhtipyörä on jo hieman rikki? Kannattaako vaihtaa vasta joskus myöhemmin kytkimen kanssa tms?
                  Itteä mietityttää nämä kanssa. Mitä sinne pitää vaihtaa ja mitä ne osat suurinpiirtein kustantaa?

                  Comment

                  • erkki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 352
                    • Pori

                    #10
                    Niin ei kellään tietoa mitä pitää/kannattaa uusia? Mielelläni korjaisin jos ei maksa maltaita, harmittaa vaan aina vietävästi kun se kolahtaa.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by erkki
                      Niin ei kellään tietoa mitä pitää/kannattaa uusia? Mielelläni korjaisin jos ei maksa maltaita, harmittaa vaan aina vietävästi kun se kolahtaa.
                      Jos se on 100% varmuudella vauhtipyörävika niin vaihtoon menee: Tuplamassavp (KL:ssä jossain 1000€:n kieppeillä), kytkinlevy, asetelma+painelaakeri (motonetissä 192,41€).

                      Käytettynäkin löytää noita vauhtipyöriä, mutta kunnosta ei ole välttämättä takeita... Yksi varteenotettava vaihtoehto on laittaa sinne M5:sta kiinteä vp, levy+asetelma, loppuu ainakin vp:n kolina, mutta saattaa käydä pidemmän päälle laatikon laakeroinnille.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • erkki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 352
                        • Pori

                        #12
                        Edelleen pitää tuota ääntä. Uskaltaako tuohon laittaa ns. normaalia vauhtipyörää, vai hajoaako paikat jos sen laittaa?

                        Entä onko kenelläkään antaa vinkkiä että kenelle Porin alueella vois viedä tuon auton tutkittavaksi?


                        -Erik

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by erkki
                          Edelleen pitää tuota ääntä. Uskaltaako tuohon laittaa ns. normaalia vauhtipyörää, vai hajoaako paikat jos sen laittaa?

                          -Erik
                          Itse ainakin laitan S38B36:n perästä vp:n ja kytkin+asetelma sen mukaan kun aika koittaa.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • erkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 352
                            • Pori

                            #14
                            Tuli homattua toi s38b36:sen vp. painoa 5,7kg.

                            Minkä kytkimen siihen laitan? En tarvitse mitään erikoiskytkintä.


                            Ja kiitos Lekalle ja muillekin vastauksista.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by erkki
                              Tuli homattua toi s38b36:sen vp. painoa 5,7kg.

                              Minkä kytkimen siihen laitan? En tarvitse mitään erikoiskytkintä.


                              Ja kiitos Lekalle ja muillekin vastauksista.
                              5,74kg Laitat sen femman jousitetun 240mm vakiokytkinlevyn, asetelman ja painelaakerin.

                              Kerro sitten täällä miltä tuntuu...
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎