Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 + Megasquirt, anturi tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icebox
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 194
    • Tampere

    #46
    Vilkaisin kaverille rakennetun projektin tiedostoa niin siellä näkyi olevan mersun (bosch) hukkakipinäpuolalle 3,2ms latausaika. Squirtin ohjeissa on tuosta sanottu mm näin: "A Running Dwell of 4.0mS is the largest I have seen, if you are any larger then it is likely you have problems and could be risking burning the VB921 FET out in the ECU. Try to stay under 4.0mS Running dwell!"
    "Without Hope,
    Without Fear"

    Comment

    • PPmotor
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 725
      • E-Pohjanmaa

      #47
      Originally posted by Cell View Post
      Juu, tiedän, mutta meinasin sitä että ei pelkästään hajoa transistorit vaan myös puola voi hajota. Miksi tuollaisiin latausaikoihin on tarvetta?
      En tiedä mikä noi ajat määrittää, mutta yleisesti on käytetty 3.0-5.0ms aikoja.
      Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
      Ex: 325i Turbo Drift, jne..
      Power2Drift Team

      Comment

      • PPmotor
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 725
        • E-Pohjanmaa

        #48
        Originally posted by icebox View Post
        Vilkaisin kaverille rakennetun projektin tiedostoa niin siellä näkyi olevan mersun (bosch) hukkakipinäpuolalle 3,2ms latausaika. Squirtin ohjeissa on tuosta sanottu mm näin: "A Running Dwell of 4.0mS is the largest I have seen, if you are any larger then it is likely you have problems and could be risking burning the VB921 FET out in the ECU. Try to stay under 4.0mS Running dwell!"
        Aivan, on kyllä jäänyt huomaamatta kyseinen teksti ohjeita lueskellessa.
        Last edited by PPmotor; 21-04-2009, 03:06.
        Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
        Ex: 325i Turbo Drift, jne..
        Power2Drift Team

        Comment

        • PPmotor
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 725
          • E-Pohjanmaa

          #49
          Ja ongelmat jatkuu..

          Kierrosluku signaali pätkii epäsäännöllisesti ja säännöllisesti:
          Säännöllisesti täysiä vedättäessä yleensä noin 4500rpm-5500rpm välillä ja useimmiten vasta 4 ja 5 vaihteella.Voi olla, että häiriötä on muillakin vaihteilla, mutta näillä huomaa selvänä nytkähdyksenä.

          Epäsäännöllisesti joskus ihan vain tyhjäkäynnillä, jolloin käy täysin nollassa ja joskus tasakaasulla ajettaessa.

          Kysessä siis M52:sen maadoittava hall-anturi ja 60-2 pyörä (M20B25).
          Hall-anturille tulee +5v samasta kuin TPS:lle.
          Hall-anturia kokeiltu maadoittaa niin moottorin lohkoon kuin megan 2" nastaan.
          Myöskin hallin asentoa koitettu muuttaa.
          Seuraavaksi koitetaan uudempaa softaa (2.0.1:stä) megaan, jossa ilmeisesti parannuksia rpm häiriönpoistoon?

          Kellään mitään ideoita, jos toi softa muutos ei auta??

          Ohessa logia noista pätkimisistä.

          Oikean puolimmaisessa logissa antureiden Lag ajat muutettu 100:aan eli ilman viivettä.
          Kierrosluku näyttää puuroutuvan ihmeellisesti...

          Vasemman puoleisessa näkyy terävänä pudotuksena.

          PELAA!! Uusi softa ja kierrosluvun häiriö filtteröintiä säätelemällä saatiin turhat pätkimiset pois!!
          Last edited by PPmotor; 09-06-2009, 00:57.
          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
          Power2Drift Team

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎