Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 koneen huohotin putken lämmitys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #16
    Originally posted by -Tapi View Post
    Eihän noista itse huohotinta ole mikään muu kuin osa 6. Mitä eroa tuolla imuilmaputkella (osa 4) sitten on tavalliseen?
    -Se ero niillä juurikin on että itse lämmityys vastus ei mene suoraan siihen vakio imuputkeen kiini. Toki itse olen aina säästänyt asiakkaiden rahoja ja rakentanut lämpövastuksen alkuperäiseen putkeen (osa4) kiini !

    -Ja se jäätymis / moottori vaurio ei tarvitse olla mikän loppuun ajettu öljytuprutin vaan myös hyvässä kunnossa oleva peli voi aivan samalla tavalla jäätyä.
    Niin kuin jo aikaisemmin sanoin jäätyminen on yleensä kahden tekijän suma:
    sopiva lämpötila yhdistettynä pitkään yhtäjaksoiseen ajomatkaan.
    Eli jäätymis riski on huomattavasti pienempi kaupunki pyörittelyssä.
    (mutta ei suinkaan pois suljettu)
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #17
      Originally posted by Tapsa.k View Post
      No koneessa ei tarvi olla mitään vikaa , ihan tavan kylmälimaa yns öljytöhnää sieltä tukkeutuneesta putkesta on löytynyt.
      "Vikaa".. No kun minun autokatraastani vain 80-lukuiset tuppaavat tekemään tuota kylmälimaa, mm 530d:n huohotin oli puhdas sisältä tuossa 95 tkm:ssa kun kurkkasin. Siksi ihmettelin. Jossain Pösössä tukkeutuminen on tietysti helpompaa kun putki on halkaisijaltaan noin 10 mm ja osan matkaa vaakatasossa/kuopalla mutta ainakin 530d:ssa se on pystyssä ja liioitellun iso.
      ---

      Comment

      • jykä
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 123
        • Pohojanmaa

        #18
        Originally posted by Spetke View Post
        -Se ero niillä juurikin on että itse lämmityys vastus ei mene suoraan siihen vakio imuputkeen kiini. Toki itse olen aina säästänyt asiakkaiden rahoja ja rakentanut lämpövastuksen alkuperäiseen putkeen (osa4) kiini !
        Paljonko tuo pelkkä vastus ja johtosarja maksaa? Koko imuputken vastuksineen ja johtosarjoineen sai 145 euroon kun kaverille hain.
        Itse ajattelin selvitä pelkällä putken putsauksella, mutta jos tuon pelkän vastuksen saa huom. halvemmalla niin voisi harkita askarrella sen sinne paikalleen...
        Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
        Current: F11 520d M-sport

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #19
          Originally posted by jykä View Post
          Paljonko tuo pelkkä vastus ja johtosarja maksaa? Koko imuputken vastuksineen ja johtosarjoineen sai 145 euroon kun kaverille hain.
          Itse ajattelin selvitä pelkällä putken putsauksella, mutta jos tuon pelkän vastuksen saa huom. halvemmalla niin voisi harkita askarrella sen sinne paikalleen...
          Vastus noin 40€
          adapteri johto 26€
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Originally posted by -Tapi View Post
            "Vikaa".. No kun minun autokatraastani vain 80-lukuiset tuppaavat tekemään tuota kylmälimaa, mm 530d:n huohotin oli puhdas sisältä tuossa 95 tkm:ssa kun kurkkasin. Siksi ihmettelin. Jossain Pösössä tukkeutuminen on tietysti helpompaa kun putki on halkaisijaltaan noin 10 mm ja osan matkaa vaakatasossa/kuopalla mutta ainakin 530d:ssa se on pystyssä ja liioitellun iso.
            Eihän se ole uskon asia. Spetke varmaan on työtaustansa perusteella nähnyt jäätyneitä ja paskaksi menneitä M57-motteja. Useamman BMW-mekaanikon kanssa on asiasta tullut jutustelua ja ko. huoltopaikoissa oli aina silloin tällöin tullut vastaan tapaus, kun ko. putken jäätyminen oli aiheuttanut eri asteisia moottorivaurioita.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #21
              [QUOTE=Keimo;763843]tuplat
              Last edited by -Tapi; 02-11-2006, 15:10.
              ---

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #22
                Replyni katosi jonnekin mutta uusi yritys:

                En teekään huohottimesta uskonasiaa vaan kyselen mielenkiinnosta että onko tukkeutuneissa yksilöissä ollut muutakin vikaa kuten liikaa öljyä, iso huohotus, jne. Puhdas putki kun ei yksinkertaisesti jäädy tukkoon vaikka sitä kuinka pakastaisi.

                Halpoja henkivakuutuksiahan nuo kaikki ovat, kuten puskurista roikkuvan maadoituskaapelin asentanut veli Venäläinen toteaisi
                ---

                Comment

                • huppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 371
                  • Suomi

                  #23
                  Mitäs toi "talvipaketti" maksaa asennettuna vaikkapa Laakkosella?
                  Aavistuksen verran on "majoneesia" öljykorkissa... uskaltaakohan tuolla ajella?
                  ex E61 530da 2004

                  Comment

                  • huppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 371
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by huppe View Post
                    Mitäs toi "talvipaketti" maksaa asennettuna vaikkapa Laakkosella?
                    Aavistuksen verran on "majoneesia" öljykorkissa... uskaltaakohan tuolla ajella?
                    Kysäisin Joensuun Avainvaunusta (Virallinen BMW-huolto siellä) tuota pakettia ja se olisi asennettuna 450 euroa. Pelkkä letku on 150 euroa. Hyvin on hinnat nousseet 3-kertaisiksi parissa vuodessa:
                    Originally posted by Laxa View Post
                    Mulle laitettiin JKL:n Laakkosella huollon yhteydessä pari viikkoa sitten tuossa kuvassa näkyvä osa 4,(13717786127),Joka siis sisältää osat 3,5,6,7,9,10. Hintaa osalle tuli aika tarkkaan 100 € ja asennus oli muistaakseni ~54,90€, helppo laittaa itsekkin. Olisin laittanut jos olisi paikka missä väkerrellä. Itse "lämmittimen" tarpeellisuudesta ei ole tietoa mutta sainkin kun sainkin Saksassa tingittyä auton hintaa kesällä 250 € kyseisen "puutteen" avulla niin ajattelin ottaa varman päälle ja laitattaa.
                    En nyt muista oliko noiden tuntiveloitus jotain 70e luokkaa, mutta jos on niin miten ihmeessä tuohon saa turattua noin paljon aikaa, ammattimies siis? Ilman imusarjan irroitusta tuota ei kuulemma saa vaihdettua.
                    ex E61 530da 2004

                    Comment

                    • Tontsa80
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 271
                      • pori

                      #25
                      kyllä voi..

                      Eilen putsasin omani ja "kuonat" oli sellaisissa klimpeissä, että sopivasti kun jää limppi siihen putkelle ja pakkasta päälle niin ei hengitä ei.. en tosin alkanut eristämään enkä lämmitystä hommaamaan kun on niiiin helppo ja nopea homma putsata toisinaan.. turbo varmaan tykkää kivaa kun sellanen puoljähmeekikkare lentää läpi
                      Vikakoodien lukua porin suunnalla

                      Comment

                      • pete81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 2056
                        • .........

                        #26
                        Originally posted by huppe View Post
                        Kysäisin Joensuun Avainvaunusta (Virallinen BMW-huolto siellä) tuota pakettia ja se olisi asennettuna 450 euroa. Pelkkä letku on 150 euroa. Hyvin on hinnat nousseet 3-kertaisiksi parissa vuodessa:


                        En nyt muista oliko noiden tuntiveloitus jotain 70e luokkaa, mutta jos on niin miten ihmeessä tuohon saa turattua noin paljon aikaa, ammattimies siis? Ilman imusarjan irroitusta tuota ei kuulemma saa vaihdettua.
                        Tuolta löytyy hyvät ohjeet kyseiseen hommaan.

                        Jos kyseinen liike tosiaan irrottaa imusarjan tuon homman takia niin kiertäisin sen kyllä kaukaa muissakin asennus/korjaus hommissa.
                        Uskomatonta jos merkkiliikkessä on työ tuon tasoista.

                        Comment

                        • huppe
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 371
                          • Suomi

                          #27
                          Originally posted by pete81 View Post
                          Tuolta löytyy hyvät ohjeet kyseiseen hommaan.

                          Jos kyseinen liike tosiaan irrottaa imusarjan tuon homman takia niin kiertäisin sen kyllä kaukaa muissakin asennus/korjaus hommissa.
                          Uskomatonta jos merkkiliikkessä on työ tuon tasoista.
                          Moni muukin Bemarin omistaja kiertää tuon liikkeen kaukaa ja ajaa pidemmän matkan Savonlinnaan huoltamaan autoaan. Ilmeisesti huhupuheet eivät ole vain huhuja. Harmi kun ohjeesta puuttuu osa kuvista.

                          Pitää kysäistä Laakkoselta vielä tuota, jos hinta on samaa luokkaa niin värkkäilen tuon itse pakkasessa.
                          Last edited by huppe; 26-01-2010, 07:40.
                          ex E61 530da 2004

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎