Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b20/23 "kiertokanget väärinpäin" haittaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arsipaani
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 58
    • jyväskylä

    M20b20/23 "kiertokanget väärinpäin" haittaako?

    Eli m20b23 projekti käynnissä ja paremmat kiertokanget otettu m20b20 koneesta mutta kun alakerta on jo läjässä niin huomattiin että kiertokanget ovat väärinpäin suhteessa mäntiin. Onko tällä mitään väliä? Entä miten herkästi tuon kampuran pitäisi pyöriä käsipelillä kun on sylinterit hoonattu ja uudet renkaat laitettu? Momentissa on kaikki ja uudet laakerit kaikki niin pyörii suht nihkeesti mutta kuitenkin.
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1847
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Jos on uudet laakerit ja renkaat ja pytyt hoonattu, niin ei takuulla pyöri kuin fillarin rengas. Jos kuitenkin käsin pyörii, niin ei syytä huoleen.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Onhan siellä riittävästi öljyä joka välissä voitelemassa? Eli asennusvaiheessa kaikki on uitettu... Silloin oma kone pyöri ainakin hyvin kevyesti.

      t.Ville

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by Kyytsis View Post
        Onhan siellä riittävästi öljyä joka välissä voitelemassa? Eli asennusvaiheessa kaikki on uitettu... Silloin oma kone pyöri ainakin hyvin kevyesti.

        t.Ville
        Joo, aivan....
        Ei todellakaan sitä asennusöljyä joka väliin laiteta
        vaan niihin samoihin kohteisiin johon öljypumppu pumppaa voitelua !!!
        Eli öljyä ei konetta kasatessa laiteta esim molemmin puolin laakeriliuskoja, vaan pelkästään "oikealle puolelle".
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Spetke View Post
          Joo, aivan....
          Ei todellakaan sitä asennusöljyä joka väliin laiteta
          vaan niihin samoihin kohteisiin johon öljypumppu pumppaa voitelua !!!
          Eli öljyä ei konetta kasatessa laiteta esim molemmin puolin laakeriliuskoja, vaan pelkästään "oikealle puolelle".
          Ja mitäköhän pahaa se öljy siellä laakeriluiskan väärällä puolella tekee? Todellakin öljyä on tullut roiskittua aivan joka väliin, paitsi syyläriin... Melkoista nussimista ruveta tuossa välissä nysväämään, eiköhän koneet yleensä rikota öljyn puutteella eikä sen riittävyydellä?

          t.Ville

          Comment

          • #BMW#
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 488
            • Espoo

            #6
            öljyä vain toiselle puolelle laakeria siksi että laakeri ei jää kanittamaan pesäänsä. yks öljytippakin voi olla liikaa tiukoissa välissä..
            E38 pre 740i 4.4l Manual

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by Kyytsis View Post
              Ja mitäköhän pahaa se öljy siellä laakeriluiskan väärällä puolella tekee? Todellakin öljyä on tullut roiskittua aivan joka väliin, paitsi syyläriin... Melkoista nussimista ruveta tuossa välissä nysväämään, eiköhän koneet yleensä rikota öljyn puutteella eikä sen riittävyydellä?

              t.Ville
              Parempi on jos tuollaista miestä ei päästetä mottorien kasauksessa lähellekkään, kannatta ottaa asioista selvää ennenkuin rupeaa huutelemaan
              laakerivälyksethän mitataan satkuissa ja se öljy siellä väärällä puolella EI kuulu mukaan.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #8
                Originally posted by arsipaani View Post
                Eli m20b23 projekti käynnissä ja paremmat kiertokanget otettu m20b20 koneesta mutta kun alakerta on jo läjässä niin huomattiin että kiertokanget ovat väärinpäin suhteessa mäntiin. Onko tällä mitään väliä?
                Ei ole, kunhan laakeritpukit ovat oikeinpäin eli lukituskynsien kolot vastakkain.


                Originally posted by Kyytsis View Post
                Ja mitäköhän pahaa se öljy siellä laakeriluiskan väärällä puolella tekee?
                Öljyllähän ne prässitkin toimii..

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Parempi on jos tuollaista miestä ei päästetä mottorien kasauksessa lähellekkään, kannatta ottaa asioista selvää ennenkuin rupeaa huutelemaan

                  Kolme viimeksi kasattua konetta on tehty tällä periaatteella eikä ole tullut susia, joten :think

                  t.Ville

                  Comment

                  • Racink
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 840
                    • Jkl

                    #10
                    Originally posted by Kyytsis View Post
                    Kolme viimeksi kasattua konetta on tehty tällä periaatteella eikä ole tullut susia, joten :think

                    t.Ville
                    Varmasti toimii, mutta saattaa olla jo "uudet" laakerit astetta horommat.Eli elä enään neljättä kertaa lotraa öljyä joka väliin.

                    Comment

                    • arsipaani
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 58
                      • jyväskylä

                      #11
                      Kiitti neuvoista joo..laitettii kasauksessa crc:tä sinne laakerin "taustalle" mut sehä o nii ohkasta...

                      Comment

                      • Pluto
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1860
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Joo, aivan....
                        Ei todellakaan sitä asennusöljyä joka väliin laiteta
                        vaan niihin samoihin kohteisiin johon öljypumppu pumppaa voitelua !!!
                        Eli öljyä ei konetta kasatessa laiteta esim molemmin puolin laakeriliuskoja, vaan pelkästään "oikealle puolelle".
                        Eli et ole männän päälle pistänyt öljyä kasatessasi konetta?
                        Ja se öljy _aivan varmasti_ puristuu pois sieltä laakerin "väärältä" puolelta..
                        BMW F32 435d

                        Comment

                        • Valkman
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 712
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Pluto View Post
                          Eli et ole männän päälle pistänyt öljyä kasatessasi konetta?
                          Ja se öljy _aivan varmasti_ puristuu pois sieltä laakerin "väärältä" puolelta..
                          Sitä öljyä ei laiteta sinne liukulaakerin selkäpuolelle ja sillä siisti. Millä perusteella sitä sinne pitäisi laittaa? Pitäiskö laakerit pyöriä omissa kannattimissaan? No ei. Onko siellä öljyäkiertoa muutenkaan? Ei. Aiheuttaako laakerivaurioita ensikäynnistyksellä? Kyllä. Miksi? No koska välys menee käytännössä nollaan, koska sisäpuolella on öljykanavointi ja toisella puolella ei, jolloin sinne jää puristusta. Pahimmassa tapauksessa kiristät laakerikantta laakeria vastaan, jolloin suurin osa öljystä poistuttua kansi jää löysälle.

                          Ja männän päälle laitan prätkässäni joka syksy loraus öljyä ihan vaan mielenrauhan vuoksi.

                          Comment

                          • Pluto
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1860
                            • Raisio

                            #14
                            Originally posted by Valkman View Post
                            Sitä öljyä ei laiteta sinne liukulaakerin selkäpuolelle ja sillä siisti. Millä perusteella sitä sinne pitäisi laittaa? Pitäiskö laakerit pyöriä omissa kannattimissaan? No ei. Onko siellä öljyäkiertoa muutenkaan? Ei. Aiheuttaako laakerivaurioita ensikäynnistyksellä? Kyllä. Miksi? No koska välys menee käytännössä nollaan, koska sisäpuolella on öljykanavointi ja toisella puolella ei, jolloin sinne jää puristusta. Pahimmassa tapauksessa kiristät laakerikantta laakeria vastaan, jolloin suurin osa öljystä poistuttua kansi jää löysälle.
                            Siis kyse ei ollut siitä pitääkö sitä laittaa, vaan siitä että se ei siellä laakeriliuskan takana haittaa mitään. Kovin on kovaa ölppää jos se sinne väliin sulla jää.
                            BMW F32 435d

                            Comment

                            • Zeik88
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 300
                              • Suonenjoki

                              #15
                              Laakeri

                              Kyllä se vaan on semmonen homma että EI Öljyä Laakerin ulko pinnalle, mutta sisä pinnalla vaan sopivakerros STP:tä.
                              chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                              ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎