Eli m20b23 projekti käynnissä ja paremmat kiertokanget otettu m20b20 koneesta mutta kun alakerta on jo läjässä niin huomattiin että kiertokanget ovat väärinpäin suhteessa mäntiin. Onko tällä mitään väliä? Entä miten herkästi tuon kampuran pitäisi pyöriä käsipelillä kun on sylinterit hoonattu ja uudet renkaat laitettu? Momentissa on kaikki ja uudet laakerit kaikki niin pyörii suht nihkeesti mutta kuitenkin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20b20/23 "kiertokanget väärinpäin" haittaako?
Collapse
X
-
Jos on uudet laakerit ja renkaat ja pytyt hoonattu, niin ei takuulla pyöri kuin fillarin rengas. Jos kuitenkin käsin pyörii, niin ei syytä huoleen.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
-
-
Originally posted by Kyytsis View PostOnhan siellä riittävästi öljyä joka välissä voitelemassa? Eli asennusvaiheessa kaikki on uitettu... Silloin oma kone pyöri ainakin hyvin kevyesti.
t.Ville
Ei todellakaan sitä asennusöljyä joka väliin laiteta
vaan niihin samoihin kohteisiin johon öljypumppu pumppaa voitelua !!!
Eli öljyä ei konetta kasatessa laiteta esim molemmin puolin laakeriliuskoja, vaan pelkästään "oikealle puolelle".
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostJoo, aivan....
Ei todellakaan sitä asennusöljyä joka väliin laiteta
vaan niihin samoihin kohteisiin johon öljypumppu pumppaa voitelua !!!
Eli öljyä ei konetta kasatessa laiteta esim molemmin puolin laakeriliuskoja, vaan pelkästään "oikealle puolelle".
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by Kyytsis View PostJa mitäköhän pahaa se öljy siellä laakeriluiskan väärällä puolella tekee? Todellakin öljyä on tullut roiskittua aivan joka väliin, paitsi syyläriin... Melkoista nussimista ruveta tuossa välissä nysväämään, eiköhän koneet yleensä rikota öljyn puutteella eikä sen riittävyydellä?
t.Ville
laakerivälyksethän mitataan satkuissa ja se öljy siellä väärällä puolella EI kuulu mukaan.
Comment
-
-
Originally posted by arsipaani View PostEli m20b23 projekti käynnissä ja paremmat kiertokanget otettu m20b20 koneesta mutta kun alakerta on jo läjässä niin huomattiin että kiertokanget ovat väärinpäin suhteessa mäntiin. Onko tällä mitään väliä?
Originally posted by Kyytsis View PostJa mitäköhän pahaa se öljy siellä laakeriluiskan väärällä puolella tekee?
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostJoo, aivan....
Ei todellakaan sitä asennusöljyä joka väliin laiteta
vaan niihin samoihin kohteisiin johon öljypumppu pumppaa voitelua !!!
Eli öljyä ei konetta kasatessa laiteta esim molemmin puolin laakeriliuskoja, vaan pelkästään "oikealle puolelle".
Ja se öljy _aivan varmasti_ puristuu pois sieltä laakerin "väärältä" puolelta..BMW F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Pluto View PostEli et ole männän päälle pistänyt öljyä kasatessasi konetta?
Ja se öljy _aivan varmasti_ puristuu pois sieltä laakerin "väärältä" puolelta..
Ja männän päälle laitan prätkässäni joka syksy loraus öljyä ihan vaan mielenrauhan vuoksi.
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View PostSitä öljyä ei laiteta sinne liukulaakerin selkäpuolelle ja sillä siisti. Millä perusteella sitä sinne pitäisi laittaa? Pitäiskö laakerit pyöriä omissa kannattimissaan? No ei. Onko siellä öljyäkiertoa muutenkaan? Ei. Aiheuttaako laakerivaurioita ensikäynnistyksellä? Kyllä. Miksi? No koska välys menee käytännössä nollaan, koska sisäpuolella on öljykanavointi ja toisella puolella ei, jolloin sinne jää puristusta. Pahimmassa tapauksessa kiristät laakerikantta laakeria vastaan, jolloin suurin osa öljystä poistuttua kansi jää löysälle.BMW F32 435d
Comment
-
Comment