Announcement

Collapse
No announcement yet.

330Ci moottoriöljyn vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puuha-pete
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 27
    • Oulu

    #16
    Tuossa keskustelua samasta aiheesta.

    Comment

    • bmw330ci
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 231
      • Etelä-Suomi

      #17
      Originally posted by Rahu View Post
      Mulla edellinen auto oli samalla koneella ja vei suurinpiirtein saman verran eli 25000 öljynvaihtovälillä joutui lisäämään noin 2ltr öljyä mikä on tuolle koneelle ihan normaalia joten ei kannata stressata.
      Sama homma täälläkin. Öljyinä oon käyttäny aiemmin Castrol RS:ää mut nyt kun tuolla ei tule talvisin ajeltua niin oon siirtyny Castrollin TWS:ään. Syttyikö tuo valo sillon kun sammutit auton vai ihan ajossa?

      Comment

      • advance
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1689

        #18
        Tervettähän se on, että polttomoottori vähän öljyä syö enkä pidä pahana tuota, vai oisko siellä vilahtanu poletusten jälkeen tai pitkän moottoritie ajon jälkeen öljynpaineen merkkivalo.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by bmw330ci View Post
          Sama homma täälläkin. Öljyinä oon käyttäny aiemmin Castrol RS:ää mut nyt kun tuolla ei tule talvisin ajeltua niin oon siirtyny Castrollin TWS:ään. Syttyikö tuo valo sillon kun sammutit auton vai ihan ajossa?
          En ajanut koskaan niin vähillä öljyillä että valo olisi ehtinyt syttyä.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • bmw330ci
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 231
            • Etelä-Suomi

            #20
            Originally posted by Rahu View Post
            En ajanut koskaan niin vähillä öljyillä että valo olisi ehtinyt syttyä.
            Joo sori mun moka..en siis tarkoittanut kysymystä Rahulle vaan aiheen aloittajalta oli tarkoitus kysellä että koska valo syttyi :think

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Xavier View Post
              .. kyllä minä olen kuullut monesta lähteestä että tämä pata syö öljyä verrattain paljon.
              Nyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
              "hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.

              Comment

              • Murska
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 382
                • Savo

                #22
                Ilmottaudun porukkaan joiden M54 pata vie öljyä.
                Kyseessä kolmelitrainen. Ei savuta, ei vuoda. Ajettu 140tkm. Vaihtovälille menee 2-2,5 litraa öljyä. Öljynä Castrol Magnatec 5W-40. Huohotin ei ole tukossa, kone kukkuu ihan normaalisti ja mitään poikkeavaa ei ole havaittavissa.

                Valosta: Ohjekirjassakin mainitaan seuraavaa-> kun öljyvalo palaa KELTAISENA hetkenaikaa KÄYNNISTYKSEN yhteydessä->lisää öljyä seuraavan tankkauksen yhteydessä (eli max. noin 500-600km päästä)

                Valo palaa KELTAISENA yhtäjaksoisesti->lisää öljyä niin pian kuin mahdollista (=heti)

                Kun valo palaa PUNAISENA (ajonaikana) silloin öljynpaineissa vikaa tms.


                Väittäisin kuuleman ja kokemuksieni perusteella edelleen ominaisuudeksi Hemin kommentista huolimatta
                Jos Hemi kuitenkin pidättäydyt kommentissasi, niin selvästikin ammattimiehenä kaivanet ratkaisun "ongelmaan" meille kadunmiehille
                Last edited by Murska; 15-12-2006, 15:54.
                e61 530i touring M-sport LCI -08
                Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                Ex:e46 330i -01 Sedan
                Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                Comment

                • cabrio
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 114
                  • Espoo

                  #23
                  Aikanaan parin vuoden kokemuksella 330i moottorista, keltainen merkkivalo syttyi mielestäni usein, pari krt vuodessa sai lisätä n.1L kerrallaan Öljyä lisää...Autolla ajoin 27-55tkm kaupunkiajoa.
                  Oil burner, luki aikanaan englantilaisessa bmw lehdessä, kun oli kyse tästä moottorista.
                  X4 -18
                  Z4 2.5si -07

                  Comment

                  • Xavier
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 108
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by advance View Post
                    Tervettähän se on, että polttomoottori vähän öljyä syö enkä pidä pahana tuota, vai oisko siellä vilahtanu poletusten jälkeen tai pitkän moottoritie ajon jälkeen öljynpaineen merkkivalo.
                    Varmaan tuo jälkimmäinen

                    Comment

                    • Xavier
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 108
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Nyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
                      "hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
                      No jos kyseessä on useampikin 330Ci:n omistaja jolta olen tämän kuullut, niin onko tuo sitten ihme. Lisäksi tuttu joka on BMW:llä huollossa töissä sanoi että ei ole mitenkään epätavallista.

                      Ja mulle aivan sama jos joutuu lisäämään sen 2l huoltojen välissä, kyllä noin makeasti kuljettavaa pataa ruokkii oikein mielellään

                      Lisäksi en tiedä kuinka paljon ajotyylillä on merkitystä öljyn kulutukseen. Mutta sinähän voit körötellä omalla 3-litrasella juuri niin tasaisesti kuin haluat..

                      Ja edelleen, en tiedä ollenkaan kuinka paljon laittoivat viime huollossa lisää öljyä..
                      Last edited by Xavier; 15-12-2006, 18:49.

                      Comment

                      • juster
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 624

                        #26
                        Ilmoittaudun myös öljyä kuluttavien M54B30 moottoristen autojen omistajien joukkoon.
                        Omani 530I vm. 2001 kuluttaa n. 1 ½ litraa öljyä kymppitonnilla. Laakkosen mukaan näillä 3 litran pannuilla on taipumusta kuluttaa öljyä.

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Nyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
                          "hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
                          Jospa nyt voisit jo rehellisesti myöntää että kaikkea ei voi tietää/kuulla, et edes sinä. Sillä tämä todellakin on ominaisuus näissä moottoreissa joka on kuulemani mukaan tehty ihan tarkoituksella, mutta siitä en rupea sen tarkempaan väittelemään että miksi näin on tehty.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • jam75
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 654
                            • Tornio

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Nyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
                            "hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
                            Nooh, voihan nämä hyvin perillä olevat tahot olla ihan oikeassakin. Mutta mitä tulee tähän öljynsyöntiin/kulutukseen niin enemmän olisin ite huolissani jos siitä tikusta ei vailtuis yhtään ja ne jotka näin väittää ettei syö ollenkaan niin ne huijaa tai autoilla ajetaan vain sunnuntaisin kirkkoajoa ja 100prosenttisen optimaalisissa ajo-olosuhteissa. Jos esim Hemin auto syö, korjaan ei syö vaan kuluttaa sen puolilitraa niin meinaaks että se sama määrä on mentävä sit muillakin? Se toleranssi on varmaan sen 0.5 litran ja 2 väliin (tai jopa enemmänkin) huoltovälin aikana ja on taatusti ihan normaalia vaikka kuinka olis saksalaisen bmw-insinöörin hieno ja mahtava taidonnäyte tämä ihan oikeastikin hyvä moottori. Moottorin kuormituksella on taatusti kulutukseen sormet pelissä, ei varmaan jollakin mumetsukuskilla kulu autosta ikinä mitään kun taas rallireiskalla on taas eri sävelet joka suhteessa. Enpä tiiä mikä on näille uusille bemareille määritelty maksimikulutus öljyn suhteen, mutta esim e36-vermeen ohjekirjassa oli kulutukselle merkitty enintään 0.15l/100km (huima luku) eli nämä paljon parjatut "hyvin perillä olevat tahot" voi olla ihan hyvillä mielin ja valistaa penaristeja edelleenkin, että "syövät" ne perkeleet öljyä

                            PS. Jos tällä esimerkkimumetsulla on öljyn kulutus siellä maksitasolla kokoajan niin silloin olisin huolissani mutta silloin olis varmaan hänen pihalla ihan oikeasti ÖLJYTTYÄsoraa.

                            Comment

                            • Bemu500
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2992
                              • INvaLA

                              #29
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Nyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
                              "hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
                              Melkeen sanoisin et ajotapa vaikuttaa kans tosipaljo öljynkulutukseen. Jos ruukaa paukutella joka risteyksessä punarajalle asti niin varmana syö enemmän öljyä kuin että vaihtelis kolmentonnin kohilla :think
                              -Official member of BTCF-Sauna team-


                              e91 325i -06

                              Comment

                              • Juice
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 817

                                #30
                                ........................................
                                Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎