Tuossa keskustelua samasta aiheesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330Ci moottoriöljyn vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by Rahu View PostMulla edellinen auto oli samalla koneella ja vei suurinpiirtein saman verran eli 25000 öljynvaihtovälillä joutui lisäämään noin 2ltr öljyä mikä on tuolle koneelle ihan normaalia joten ei kannata stressata.
Comment
-
-
Originally posted by bmw330ci View PostSama homma täälläkin. Öljyinä oon käyttäny aiemmin Castrol RS:ää mut nyt kun tuolla ei tule talvisin ajeltua niin oon siirtyny Castrollin TWS:ään. Syttyikö tuo valo sillon kun sammutit auton vai ihan ajossa?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Xavier View Post.. kyllä minä olen kuullut monesta lähteestä että tämä pata syö öljyä verrattain paljon.
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
Comment
-
-
Ilmottaudun porukkaan joiden M54 pata vie öljyä.
Kyseessä kolmelitrainen. Ei savuta, ei vuoda. Ajettu 140tkm. Vaihtovälille menee 2-2,5 litraa öljyä. Öljynä Castrol Magnatec 5W-40. Huohotin ei ole tukossa, kone kukkuu ihan normaalisti ja mitään poikkeavaa ei ole havaittavissa.
Valosta: Ohjekirjassakin mainitaan seuraavaa-> kun öljyvalo palaa KELTAISENA hetkenaikaa KÄYNNISTYKSEN yhteydessä->lisää öljyä seuraavan tankkauksen yhteydessä (eli max. noin 500-600km päästä)
Valo palaa KELTAISENA yhtäjaksoisesti->lisää öljyä niin pian kuin mahdollista (=heti)
Kun valo palaa PUNAISENA (ajonaikana) silloin öljynpaineissa vikaa tms.
Väittäisin kuuleman ja kokemuksieni perusteella edelleen ominaisuudeksi Hemin kommentista huolimatta
Jos Hemi kuitenkin pidättäydyt kommentissasi, niin selvästikin ammattimiehenä kaivanet ratkaisun "ongelmaan" meille kadunmiehilleLast edited by Murska; 15-12-2006, 15:54.e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
-
Aikanaan parin vuoden kokemuksella 330i moottorista, keltainen merkkivalo syttyi mielestäni usein, pari krt vuodessa sai lisätä n.1L kerrallaan Öljyä lisää...Autolla ajoin 27-55tkm kaupunkiajoa.
Oil burner, luki aikanaan englantilaisessa bmw lehdessä, kun oli kyse tästä moottorista.X4 -18
Z4 2.5si -07
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
Ja mulle aivan sama jos joutuu lisäämään sen 2l huoltojen välissä, kyllä noin makeasti kuljettavaa pataa ruokkii oikein mielellään
Lisäksi en tiedä kuinka paljon ajotyylillä on merkitystä öljyn kulutukseen. Mutta sinähän voit körötellä omalla 3-litrasella juuri niin tasaisesti kuin haluat..
Ja edelleen, en tiedä ollenkaan kuinka paljon laittoivat viime huollossa lisää öljyä..Last edited by Xavier; 15-12-2006, 18:49.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
PS. Jos tällä esimerkkimumetsulla on öljyn kulutus siellä maksitasolla kokoajan niin silloin olisin huolissani mutta silloin olis varmaan hänen pihalla ihan oikeasti ÖLJYTTYÄsoraa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
Comment
-
Comment