Tuossa keskustelua samasta aiheesta.
330Ci moottoriöljyn vaihto
Collapse
X
-
-
Sama homma täälläkin. Öljyinä oon käyttäny aiemmin Castrol RS:ää mut nyt kun tuolla ei tule talvisin ajeltua niin oon siirtyny Castrollin TWS:ään. Syttyikö tuo valo sillon kun sammutit auton vai ihan ajossa?Originally posted by Rahu View PostMulla edellinen auto oli samalla koneella ja vei suurinpiirtein saman verran eli 25000 öljynvaihtovälillä joutui lisäämään noin 2ltr öljyä mikä on tuolle koneelle ihan normaalia joten ei kannata stressata.
Comment
-
En ajanut koskaan niin vähillä öljyillä että valo olisi ehtinyt syttyä.Originally posted by bmw330ci View PostSama homma täälläkin. Öljyinä oon käyttäny aiemmin Castrol RS:ää mut nyt kun tuolla ei tule talvisin ajeltua niin oon siirtyny Castrollin TWS:ään. Syttyikö tuo valo sillon kun sammutit auton vai ihan ajossa?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Nyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensäOriginally posted by Xavier View Post.. kyllä minä olen kuullut monesta lähteestä että tämä pata syö öljyä verrattain paljon.
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
Comment
-
Ilmottaudun porukkaan joiden M54 pata vie öljyä.
Kyseessä kolmelitrainen. Ei savuta, ei vuoda. Ajettu 140tkm. Vaihtovälille menee 2-2,5 litraa öljyä. Öljynä Castrol Magnatec 5W-40. Huohotin ei ole tukossa, kone kukkuu ihan normaalisti ja mitään poikkeavaa ei ole havaittavissa.
Valosta: Ohjekirjassakin mainitaan seuraavaa-> kun öljyvalo palaa KELTAISENA hetkenaikaa KÄYNNISTYKSEN yhteydessä->lisää öljyä seuraavan tankkauksen yhteydessä (eli max. noin 500-600km päästä)
Valo palaa KELTAISENA yhtäjaksoisesti->lisää öljyä niin pian kuin mahdollista (=heti)
Kun valo palaa PUNAISENA (ajonaikana) silloin öljynpaineissa vikaa tms.
Väittäisin kuuleman ja kokemuksieni perusteella edelleen ominaisuudeksi Hemin kommentista huolimatta
Jos Hemi kuitenkin pidättäydyt kommentissasi, niin selvästikin ammattimiehenä kaivanet ratkaisun "ongelmaan" meille kadunmiehille
Last edited by Murska; 15-12-2006, 15:54.e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
Aikanaan parin vuoden kokemuksella 330i moottorista, keltainen merkkivalo syttyi mielestäni usein, pari krt vuodessa sai lisätä n.1L kerrallaan Öljyä lisää...Autolla ajoin 27-55tkm kaupunkiajoa.
Oil burner, luki aikanaan englantilaisessa bmw lehdessä, kun oli kyse tästä moottorista.X4 -18
Z4 2.5si -07
Comment
-
-
No jos kyseessä on useampikin 330Ci:n omistaja jolta olen tämän kuullut, niin onko tuo sitten ihme. Lisäksi tuttu joka on BMW:llä huollossa töissä sanoi että ei ole mitenkään epätavallista.Originally posted by Hemi View PostNyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
Ja mulle aivan sama jos joutuu lisäämään sen 2l huoltojen välissä, kyllä noin makeasti kuljettavaa pataa ruokkii oikein mielellään
Lisäksi en tiedä kuinka paljon ajotyylillä on merkitystä öljyn kulutukseen. Mutta sinähän voit körötellä omalla 3-litrasella juuri niin tasaisesti kuin haluat..
Ja edelleen, en tiedä ollenkaan kuinka paljon laittoivat viime huollossa lisää öljyä..Last edited by Xavier; 15-12-2006, 18:49.
Comment
-
Jospa nyt voisit jo rehellisesti myöntää että kaikkea ei voi tietää/kuulla, et edes sinä. Sillä tämä todellakin on ominaisuus näissä moottoreissa joka on kuulemani mukaan tehty ihan tarkoituksella, mutta siitä en rupea sen tarkempaan väittelemään että miksi näin on tehty.Originally posted by Hemi View PostNyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Nooh, voihan nämä hyvin perillä olevat tahot olla ihan oikeassakin. Mutta mitä tulee tähän öljynsyöntiin/kulutukseen niin enemmän olisin ite huolissani jos siitä tikusta ei vailtuis yhtään ja ne jotka näin väittää ettei syö ollenkaan niin ne huijaa tai autoilla ajetaan vain sunnuntaisin kirkkoajoa ja 100prosenttisen optimaalisissa ajo-olosuhteissa. Jos esim Hemin auto syö, korjaan ei syö vaan kuluttaa sen puolilitraa niin meinaaks että se sama määrä on mentävä sit muillakin? Se toleranssi on varmaan sen 0.5 litran ja 2 väliin (tai jopa enemmänkin) huoltovälin aikana ja on taatusti ihan normaalia vaikka kuinka olis saksalaisen bmw-insinöörin hieno ja mahtava taidonnäyte tämä ihan oikeastikin hyvä moottori. Moottorin kuormituksella on taatusti kulutukseen sormet pelissä, ei varmaan jollakin mumetsukuskilla kulu autosta ikinä mitään kun taas rallireiskalla on taas eri sävelet joka suhteessa. Enpä tiiä mikä on näille uusille bemareille määritelty maksimikulutus öljyn suhteen, mutta esim e36-vermeen ohjekirjassa oli kulutukselle merkitty enintään 0.15l/100km (huima luku) eli nämä paljon parjatut "hyvin perillä olevat tahot" voi olla ihan hyvillä mielin ja valistaa penaristeja edelleenkin, että "syövät" ne perkeleet öljyäOriginally posted by Hemi View PostNyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
PS. Jos tällä esimerkkimumetsulla on öljyn kulutus siellä maksitasolla kokoajan niin silloin olisin huolissani
mutta silloin olis varmaan hänen pihalla ihan oikeasti ÖLJYTTYÄsoraa.
Comment
-
Melkeen sanoisin et ajotapa vaikuttaa kans tosipaljo öljynkulutukseen. Jos ruukaa paukutella joka risteyksessä punarajalle asti niin varmana syö enemmän öljyä kuin että vaihtelis kolmentonnin kohilla :thinkOriginally posted by Hemi View PostNyt on kyllä tämän tiedon takana olleet nämä bemareista yleensä
"hyvin perillillä" olevat tahot? No, ihan aikuisten oikeasti nämä tuplavanoksiset m52TU/m54 moottorit ei kuulu syödä, eivätkä syö, koosta täysin riippumatta öljyä juuri lainkaan. esim. oma kolmilitrainen vie n.puolisen litraa 25tkm:n vaihtovälissä halpis 5W-50W Sunocon synturoa. Eli tikusta pinta putoaa millin pari. Näin se varmasti on muissakin m52TU/m54 koneissa jos siis kaikki on kunnossa. Täytyy todeta että tämä on vasta toinen kerta kun olen edes kuullut ko.moottorityypin oikeasti kuluttavan öljyä, joten todellakin aivan poikkeuksellisesta tapauksesta on kyse. Vika voi periaatteessa löytyä myös huohotinjärjestelmän vikaantumisesta.
Comment
Comment