Announcement

Collapse
No announcement yet.

ETA:n männät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timpa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 257
    • Akaa

    #16
    Originally posted by Kyytsis View Post
    Mitä mäntiä aiot käyttää lähtökohtana sorvaukselle?

    t.Ville
    Melkein hävettää sanoa et männät tulee italialaisesta autosta...Fiatin vanhan 1.6 tappikoneen mäntä on melko hyvä aihio.Ne on yllättävän kestävät ja niissä on reilusti sorvausvaraa ja myös 22mm tappi ja halkasija 84mm.Tosin päältä on otettava pois sellaset 2-3mm mut siitähän se patti sit muodostuu
    speed limits are for pussies

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #17
      .....
      Last edited by T3; 08-01-2007, 21:43.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • timpa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 257
        • Akaa

        #18
        Joo..Yx tuttu rakentelee jokkismoottoreita fipateista ja kehu niitä mäntiä.Joten sellaset sinne tulee kun uudet 11 ruttuset männät maksaa 165 egee kappale ja nää käytetyt mutta melkein uutta vastaavat saa sorvattuna satasella...
        speed limits are for pussies

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #19
          etan männät, mitkä mulla on ollu, oli pattipäiset, ja se patti oli vähän alle 4mm korkea, en muista ihan tarkkaan.
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            #20
            Originally posted by jvakeva View Post
            etan männät, mitkä mulla on ollu, oli pattipäiset, ja se patti oli vähän alle 4mm korkea, en muista ihan tarkkaan.
            Eli kun on nyt useampaa mielipidettä millanen se etan 11 ruttunen mäntä on ni onko ketään joka voi sanoo sen varmax et miten korkea se patti on todellisuudessa?Ja millanen sen patin halkaisija on?Ja miten korkeen patin voi jättää tolla 2.5 kannella ettei se ruttu mee liian alas?
            speed limits are for pussies

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #21
              .....
              Last edited by T3; 08-01-2007, 21:43.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • timpa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 257
                • Akaa

                #22
                Originally posted by T3 View Post
                Keskellä mäntää täysin pyöreä 0,65mm korkea patti. Ensin on männän reunasta katsottuna n.1cm tasaista, sitten alkaa patti nousta hieman viistosti tuon huimat 0,65mm. Itse patin laki on myös ihan tasainen. Harmi kun ei itsellä just nyt ole kuvaa tuollaisesta männästä, mutta tuollaisia 4mm:n patille olevia eta-mänitä ei ole, piste.
                Kuinkahan korkeeksi ton patin uskaltas jättää kun kerran on mahdollista tehdä siitä korkeampikin kun toi 0.65mm.Ja kun toi 2.5 kannen palotila on niin paljon isompi kun etan
                speed limits are for pussies

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #23
                  Originally posted by timpa View Post
                  Kuinkahan korkeeksi ton patin uskaltas jättää kun kerran on mahdollista tehdä siitä korkeampikin kun toi 0.65mm.Ja kun toi 2.5 kannen palotila on niin paljon isompi kun etan
                  Tähänhän vaikuttaa olennaisesti myös käytettävä nokka-akseli. Eli, jos on paljon nostoa, ei patti voi olla korkea. Lisäksi 2,5-kannessa on suuremmat venttiilit, jolloin venttiilinlautanenkin tulee hieman alemmas, kuin 2,0/2,3-kansissa, silloin kun venttiili on täysin auki.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Racink
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 840
                    • Jkl

                    #24
                    Jos on paljon varaa sorvata niin tottakai kannattaa tehdä mahdollisimman lähelle b25:sen männä muotoja, koska jos sorvaa esim."tasalakiseksi" jää paljealue puuttumaan kokonaan koska b25 kannessa/männässä paljealue on loivasti viistossa ja eta:ssa etan kannella se on suorassa kuten myös b20/b23 moottoreissa.
                    Last edited by Racink; 23-12-2006, 15:16.

                    Comment

                    • C caddy
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 47

                      #25
                      Originally posted by T3 View Post
                      Keskellä mäntää täysin pyöreä 0,65mm korkea patti. Ensin on männän reunasta katsottuna n.1cm tasaista, sitten alkaa patti nousta hieman viistosti tuon huimat 0,65mm. Itse patin laki on myös ihan tasainen. Harmi kun ei itsellä just nyt ole kuvaa tuollaisesta männästä, mutta tuollaisia 4mm:n patille olevia eta-mänitä ei ole, piste.

                      Mitkähän nuo mun männät sitten on, kun siinä on ihan tasalakinen patti männässä ja 0,3mm korkea?? Pitäisi kyllä olla 11:1 eta koneesta.
                      Voin laittaa kuvan tänne männästä jos helpottaa tunnistamista.
                      TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
                      Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #26
                        Originally posted by T3 View Post
                        Keskellä mäntää täysin pyöreä 0,65mm korkea patti. Ensin on männän reunasta katsottuna n.1cm tasaista, sitten alkaa patti nousta hieman viistosti tuon huimat 0,65mm. Itse patin laki on myös ihan tasainen. Harmi kun ei itsellä just nyt ole kuvaa tuollaisesta männästä, mutta tuollaisia 4mm:n patille olevia eta-mänitä ei ole, piste.
                        Tämmöinen?

                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #27
                          Originally posted by Leka View Post
                          Tämmöinen?
                          Just, KIITOS!
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Freak
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2539
                            • .

                            #28
                            Joulu on jo ovela

                            Originally posted by T3 View Post
                            Tähänhän vaikuttaa olennaisesti myös käytettävä nokka-akseli. Eli, jos on paljon nostoa, ei patti voi olla korkea. Lisäksi 2,5-kannessa on suuremmat venttiilit, jolloin venttiilinlautanenkin tulee hieman alemmas, kuin 2,0/2,3-kansissa, silloin kun venttiili on täysin auki.
                            Kosketusvaaraa silloin kun venttiili on täysin auki, ei ole, vaikka käyttäisi M20b20-kampiakselia. Vaikka siinä tuppikullikammessa lyhyt isku onkin, ei semmoista nokkaa pää maallaan kanna, että venttiili osuisi täysin auki ollessaan mäntään ellei asentajan jako ole pahasti pielessä. :think
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #29
                              Originally posted by Jacek View Post
                              Tuota en ole koskaan mitannut mutta sen voin sanoa että vakiokorkeudessa olevan 325i kannen venttiilit tulevat 288° Schrick -nokalla 1,1mm päähän ETAn 11.0:1 puristeisista männistä eli liian lähelle. En muista tuon nokan nostoa venttiililtä enään ulkoa mutta se löytyy varmasti googlettamalla, Schrickin kotisivuilta tai Bayermann:ille soittamalla. Tämä saattaa auttaa, tai sitten ei =)
                              Originally posted by Freak View Post
                              Kosketusvaaraa silloin kun venttiili on täysin auki, ei ole, vaikka käyttäisi M20b20-kampiakselia. Vaikka siinä tuppikullikammessa lyhyt isku onkin, ei semmoista nokkaa pää maallaan kanna, että venttiili osuisi täysin auki ollessaan mäntään ellei asentajan jako ole pahasti pielessä. :think
                              Minä perustinkin tämän kirjoitukseni TÄYSIN ylläolevan (Jacek) kirjoittajan sanomaan. Jos hän on männän ja venttiilin väliin jäävän tilan mitannut, en sitä tietoa kyseenalaista.
                              Lisäksi, kuinka pieni tuo välys on silloin, kun kannesta on jo ainakin kerran vedetty taso suoraksi, jos ei jopa kaksikin kertaa.

                              Mutta mikäs siinä. Laittaa sinne sitten vaikka 328-asteisen 12mm:n nousulla olevan nokan jos ei kerran kosketusvaaraa ole
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                #30
                                Originally posted by Freak View Post
                                Kosketusvaaraa silloin kun venttiili on täysin auki, ei ole,
                                Vai takkerruitko sinä kenties tähän "täysin auki" kohtaan. Silloin ei, mutta ehkä jossain muussa vaiheessa
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎