Announcement

Collapse
No announcement yet.

is:n turbotus?? vai 325 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timpa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 257
    • Akaa

    #16
    Kansien valun laadusta joku joskus vaitti et se muuttuu jossain vuosimalleissa mut tiedä sitä sitten.Kyl mulle on tullu vastaan haljenneita kansia m10 ja m20 koneissa liki kaikissa malleissa
    speed limits are for pussies

    Comment

    • Pite^
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 465
      • Haapavesi

      #17
      Originally posted by timpa View Post
      Ton paskempaa moottoria ei ole tehty.Se ajaa kyl asiansa kun ei välitä siitä rallatuksesta eikä anna sille tennaria mut viritys/ahtamis mielessä ei mitään virkaa
      Voisitko perustella mikä on näissä koneissa niin huonoa että niitä ei kannata Ahtaa?

      Mieluimmin rallattava 230hv ahdettu M40 ku runkuttuva 150hv kutonen
      Team Ryyppymäki

      Comment

      • timpa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 257
        • Akaa

        #18
        Hankala ja kallis osistaan eikä siitä saa voimaa siihen rallattavaan kutoseen nähden...ja vaihdat sitä jakoremmiä tiuhaan ja nostimia ja keinuja ja nokka-akselia.Eikä perään sovi muu vaihdelaatikko kun m40 oma tai m20 loota ja sit jää loota kallelleen..Nää on vaan mun mielipiteitä siitä koneesta.Ehkä vanhan m10 ja m20 on maamoottoreita ilman "hienoja hydraulinostimia" mut ne ainakin toimii
        speed limits are for pussies

        Comment

        • Pite^
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 465
          • Haapavesi

          #19
          Originally posted by timpa View Post
          Hankala ja kallis osistaan eikä siitä saa voimaa siihen rallattavaan kutoseen nähden...ja vaihdat sitä jakoremmiä tiuhaan ja nostimia ja keinuja ja nokka-akselia.Eikä perään sovi muu vaihdelaatikko kun m40 oma tai m20 loota ja sit jää loota kallelleen..Nää on vaan mun mielipiteitä siitä koneesta.Ehkä vanhan m10 ja m20 on maamoottoreita ilman "hienoja hydraulinostimia" mut ne ainakin toimii
          Niin no jossain mielessä oot oikees. Mutta itse ottaisin IS:N ennemmin ku Jonku 325i M20B25.. Koska on enemmän tilaa konehuoneessa ja saahan noihin 4 syl koneisii reilusti voimaa jos paalua riittää..
          Team Ryyppymäki

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by Pite^ View Post
            Niin no jossain mielessä oot oikees. Mutta itse ottaisin IS:N ennemmin ku Jonku 325i M20B25.. Koska on enemmän tilaa konehuoneessa ja saahan noihin 4 syl koneisii reilusti voimaa jos paalua riittää..
            Mutta eihän se ole mikään m40
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Pite^
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 465
              • Haapavesi

              #21
              Originally posted by jmp2002 View Post
              Mutta eihän se ole mikään m40
              eihän se olekkaa.. Mutta kun topicissa puhutaan että is vai 325 nii vastasin siihen omalla mieli piteel....
              Team Ryyppymäki

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by LASSI-S
                onhan noita yli 500 heppasia ahdettuja m20 moottoreita jo planeetta täynnä
                No eipä noita kyl kovin paljoa ole..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • arosuzi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1200
                  • -

                  #23
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  No eipä noita kyl kovin paljoa ole..
                  Raumallakin oli jopa yksi vielä n. kuukausi sitten

                  Lassi kertoi aika olleennaisen, saat paremmin apua ongelmissa yms m20 konetta rakennellessa. M42 koneen rakentelusta ei täällä ole varmaan kovin paljon tietotaitoa (siis ahtamis merkeissä)

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Originally posted by timpa View Post
                    Ton paskempaa moottoria ei ole tehty.Se ajaa kyl asiansa kun ei välitä siitä rallatuksesta eikä anna sille tennaria mut viritys/ahtamis mielessä ei mitään virkaa
                    Originally posted by timpa View Post
                    Hankala ja kallis osistaan eikä siitä saa voimaa siihen rallattavaan kutoseen nähden...ja vaihdat sitä jakoremmiä tiuhaan ja nostimia ja keinuja ja nokka-akselia.Eikä perään sovi muu vaihdelaatikko kun m40 oma tai m20 loota ja sit jää loota kallelleen..Nää on vaan mun mielipiteitä siitä koneesta.Ehkä vanhan m10 ja m20 on maamoottoreita ilman "hienoja hydraulinostimia" mut ne ainakin toimii
                    M40 on hyvä kone normi käyttöön. Kevyt, tehokas ja ominaisuuksiltaan hyvä. Tuo jakohihna ei ole paha rasti 50tkm välein, vieläpä halpa vaihtaa verrattuna esim. Opel Vectran 750€ jakohihnan vaihtoon 60tkm välein. Nokka ja hilut kestää hyvin 200tkm kun vaihtaa öljyt ajallaan ja käyttää laatu öljyjä. Mulla oli 280tkm ajettu 316i joka ei rallattanut yhtään. Broidilla 450tkm ajettu joka rallatti niin pirusti mutta aina toimi.

                    Tämä kaikki ihan OT paskaa taas, mutta joskus vaan sapettaa kun tuo m40 manataan ihan kelvottomaksi. Kyllä esim. m20b20 on täysin kelvoton paska m40b18:seen verrattuna.

                    Comment

                    • Vilikki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 6309
                      • Raahe

                      #25
                      Originally posted by LASSI-S
                      toisin kuin m40 moottorin kansia ja varaosia kun ei juuri liikkeellä ole, niitä kun ei monikaan harrastaja yleensä ota harrastekohteeksi jostain kumman syystä.
                      Kylläkai m40 mottiin kansia löytää, mutta nokka-akseleita ei niissä varmaan paikallaan ole... Kumma ettei kukaan muka pidä tuosta m40 moottorista vaikka itse olen ainakin sen todennut ihan toimivaksi moottoriksi siinä missä muutkin moottorit. Alkuperäisessä keskustelussahan ei puhuttu muutakuin m42 ja m20 moottoreista joten tämä liene vahvasti ot:ta..
                      BMW e36 316i Turbo Compact

                      Comment

                      • ferrari69
                        Newbiemmer
                        • Nov 2005
                        • 6

                        #26
                        vittuuko tota miettii mikä kestää mikä ei kokeilemalla se selviää

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #27
                          Originally posted by arosuzi View Post
                          Raumallakin oli jopa yksi vielä n. kuukausi sitten
                          Ihme kun ei myynti ilmoon laita oikeita tehoja sitten :think:think*

                          jos ny puhutaan samasta autosta


                          ja omistaja voi itsekkin kertoa totuuden... kun vaikka mitä siitä kuului...
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • arosuzi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1200
                            • -

                            #28
                            Originally posted by jmp2002 View Post
                            Ihme kun ei myynti ilmoon laita oikeita tehoja sitten :think:think*

                            jos ny puhutaan samasta autosta


                            ja omistaja voi itsekkin kertoa totuuden... kun vaikka mitä siitä kuului...
                            Entinen omistaja ei kirjoittele tänne. Penkitetty muistaakseni 0,8bar 460hv. Ja tie liikenteessä 1,5bar ahdoilla ollut. Samanen auto kumminkin. Aivan sairas laite. Uskomattomin stoori/huhu mikä tästä autosta liikkuu on rauma-pori välillä ajettu kisa jossa turbo-busan ohi kyseinen auto on mennyt busan mittarin näyttäessä 290... uskokoon ken tahtoo.

                            Anteeksi paha OT Bullshit.

                            EDIT: Tiedot perustuvat kaverin puheisiin joka on erittäin hyvä tuttu/kaveri kyseisen bmw:n rakentajan kanssa. Minä en näitä stooreja ole vielä uskonut kun en ole itse nähnyt.
                            Last edited by arosuzi; 24-12-2006, 23:45.

                            Comment

                            • kimmon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Tuusulantien päässä...

                              #29
                              Originally posted by arosuzi View Post
                              turbo-busan ohi kyseinen auto on mennyt busan mittarin näyttäessä 290... uskokoon ken tahtoo.

                              Anteeksi paha OT Bullshit.

                              EDIT: Tiedot perustuvat kaverin puheisiin joka on erittäin hyvä tuttu/kaveri kyseisen bmw:n rakentajan kanssa. Minä en näitä stooreja ole vielä uskonut kun en ole itse nähnyt.

                              Juu, joo ja ihan varmaan... Olisi ihan kohtuu kovilla jo vakio bussin kanssakin.
                              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                312cc suuttimilla 480hp? Tai 0,8 bar ahdoilla m20 koneesta 480hp? Toi moposportin asetelmakin on sen verran jämä (vakiota huonompi, kuten täällä on todettu) ettei sekään kestäisi tommosia tehoja. Esson baari
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎