Kansien valun laadusta joku joskus vaitti et se muuttuu jossain vuosimalleissa mut tiedä sitä sitten.Kyl mulle on tullu vastaan haljenneita kansia m10 ja m20 koneissa liki kaikissa malleissa
is:n turbotus?? vai 325 turbotus
Collapse
X
-
Voisitko perustella mikä on näissä koneissa niin huonoa että niitä ei kannata Ahtaa?Originally posted by timpa View PostTon paskempaa moottoria ei ole tehty.Se ajaa kyl asiansa kun ei välitä siitä rallatuksesta eikä anna sille tennaria mut viritys/ahtamis mielessä ei mitään virkaa
Mieluimmin rallattava 230hv ahdettu M40 ku runkuttuva 150hv kutonen
Team Ryyppymäki
Comment
-
Hankala ja kallis osistaan eikä siitä saa voimaa siihen rallattavaan kutoseen nähden...ja vaihdat sitä jakoremmiä tiuhaan ja nostimia ja keinuja ja nokka-akselia.Eikä perään sovi muu vaihdelaatikko kun m40 oma tai m20 loota ja sit jää loota kallelleen..Nää on vaan mun mielipiteitä siitä koneesta.Ehkä vanhan m10 ja m20 on maamoottoreita ilman "hienoja hydraulinostimia" mut ne ainakin toimiispeed limits are for pussies
Comment
-
Niin no jossain mielessä oot oikees. Mutta itse ottaisin IS:N ennemmin ku Jonku 325i M20B25.. Koska on enemmän tilaa konehuoneessa ja saahan noihin 4 syl koneisii reilusti voimaa jos paalua riittää..Originally posted by timpa View PostHankala ja kallis osistaan eikä siitä saa voimaa siihen rallattavaan kutoseen nähden...ja vaihdat sitä jakoremmiä tiuhaan ja nostimia ja keinuja ja nokka-akselia.Eikä perään sovi muu vaihdelaatikko kun m40 oma tai m20 loota ja sit jää loota kallelleen..Nää on vaan mun mielipiteitä siitä koneesta.Ehkä vanhan m10 ja m20 on maamoottoreita ilman "hienoja hydraulinostimia" mut ne ainakin toimii
Team Ryyppymäki
Comment
-
Mutta eihän se ole mikään m40Originally posted by Pite^ View PostNiin no jossain mielessä oot oikees. Mutta itse ottaisin IS:N ennemmin ku Jonku 325i M20B25.. Koska on enemmän tilaa konehuoneessa ja saahan noihin 4 syl koneisii reilusti voimaa jos paalua riittää..
E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Raumallakin oli jopa yksi vielä n. kuukausi sittenOriginally posted by jmp2002 View PostNo eipä noita kyl kovin paljoa ole..
Lassi kertoi aika olleennaisen, saat paremmin apua ongelmissa yms m20 konetta rakennellessa. M42 koneen rakentelusta ei täällä ole varmaan kovin paljon tietotaitoa (siis ahtamis merkeissä)
Comment
-
Originally posted by timpa View PostTon paskempaa moottoria ei ole tehty.Se ajaa kyl asiansa kun ei välitä siitä rallatuksesta eikä anna sille tennaria mut viritys/ahtamis mielessä ei mitään virkaaM40 on hyvä kone normi käyttöön. Kevyt, tehokas ja ominaisuuksiltaan hyvä. Tuo jakohihna ei ole paha rasti 50tkm välein, vieläpä halpa vaihtaa verrattuna esim. Opel Vectran 750€ jakohihnan vaihtoon 60tkm välein. Nokka ja hilut kestää hyvin 200tkm kun vaihtaa öljyt ajallaan ja käyttää laatu öljyjä. Mulla oli 280tkm ajettu 316i joka ei rallattanut yhtään. Broidilla 450tkm ajettu joka rallatti niin pirusti mutta aina toimi.Originally posted by timpa View PostHankala ja kallis osistaan eikä siitä saa voimaa siihen rallattavaan kutoseen nähden...ja vaihdat sitä jakoremmiä tiuhaan ja nostimia ja keinuja ja nokka-akselia.Eikä perään sovi muu vaihdelaatikko kun m40 oma tai m20 loota ja sit jää loota kallelleen..Nää on vaan mun mielipiteitä siitä koneesta.Ehkä vanhan m10 ja m20 on maamoottoreita ilman "hienoja hydraulinostimia" mut ne ainakin toimii
Tämä kaikki ihan OT paskaa taas, mutta joskus vaan sapettaa kun tuo m40 manataan ihan kelvottomaksi. Kyllä esim. m20b20 on täysin kelvoton paska m40b18:seen verrattuna.
Comment
-
Kylläkai m40 mottiin kansia löytää, mutta nokka-akseleita ei niissä varmaan paikallaan ole... Kumma ettei kukaan muka pidä tuosta m40 moottorista vaikka itse olen ainakin sen todennut ihan toimivaksi moottoriksi siinä missä muutkin moottorit. Alkuperäisessä keskustelussahan ei puhuttu muutakuin m42 ja m20 moottoreista joten tämä liene vahvasti ot:ta..Originally posted by LASSI-Stoisin kuin m40 moottorin kansia ja varaosia kun ei juuri liikkeellä ole, niitä kun ei monikaan harrastaja yleensä ota harrastekohteeksi jostain kumman syystä.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
Ihme kun ei myynti ilmoon laita oikeita tehoja sitten :think:think*Originally posted by arosuzi View PostRaumallakin oli jopa yksi vielä n. kuukausi sitten
jos ny puhutaan samasta autosta
ja omistaja voi itsekkin kertoa totuuden... kun vaikka mitä siitä kuului...E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Entinen omistaja ei kirjoittele tänne. Penkitetty muistaakseni 0,8bar 460hv. Ja tie liikenteessä 1,5bar ahdoilla ollut. Samanen auto kumminkin. Aivan sairas laite. Uskomattomin stoori/huhu mikä tästä autosta liikkuu on rauma-pori välillä ajettu kisa jossa turbo-busan ohi kyseinen auto on mennyt busan mittarin näyttäessä 290... uskokoon ken tahtoo.Originally posted by jmp2002 View PostIhme kun ei myynti ilmoon laita oikeita tehoja sitten :think:think*
jos ny puhutaan samasta autosta
ja omistaja voi itsekkin kertoa totuuden... kun vaikka mitä siitä kuului...
Anteeksi paha OT Bullshit.
EDIT: Tiedot perustuvat kaverin puheisiin joka on erittäin hyvä tuttu/kaveri kyseisen bmw:n rakentajan kanssa. Minä en näitä stooreja ole vielä uskonut kun en ole itse nähnyt.Last edited by arosuzi; 24-12-2006, 23:45.
Comment
-
Originally posted by arosuzi View Postturbo-busan ohi kyseinen auto on mennyt busan mittarin näyttäessä 290... uskokoon ken tahtoo.
Anteeksi paha OT Bullshit.
EDIT: Tiedot perustuvat kaverin puheisiin joka on erittäin hyvä tuttu/kaveri kyseisen bmw:n rakentajan kanssa. Minä en näitä stooreja ole vielä uskonut kun en ole itse nähnyt.
Juu, joo ja ihan varmaan... Olisi ihan kohtuu kovilla jo vakio bussin kanssakin.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
312cc suuttimilla 480hp? Tai 0,8 bar ahdoilla m20 koneesta 480hp? Toi moposportin asetelmakin on sen verran jämä (vakiota huonompi, kuten täällä on todettu) ettei sekään kestäisi tommosia tehoja. Esson baari
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment