Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 kytkimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #16
    off topic:

    maza joko oot saanu cabrion siihen kuntoon, että sillä pääsee bimmerfestiin?
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

      #17
      maza joko oot saanu cabrion siihen kuntoon, että sillä pääsee bimmerfestiin?
      kyyylllä...

      Comment

      • Jubu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 937
        • Kuusankoski

        #18
        Originally posted by tonnikala
        Nyt on asetelmaa upotettu levyjen paksuuden eron verran, eli 1.6mm. Jostain syystä kytkin ottaa kiinni (ja irrottaa..) vasta ihan ylhäältä. Pito on aika sama kuin massalevylläkin, eli luistaa. Mikä meni pieleen?
        tuostahan on helppo asetelmaa korjata simppelisti prikoilla.

        joku guru kertoili , että asetelman käpälä pitäisi olla millin ylhäällä laakerinpäästä , mitattuna ennen sitä käpälän mutkaa , eli suoralta osalta.
        siirryttäessä tästä kumpaansuuntaan tahansa , niin piti heikkenee merkittävästi ... kokemusta minulla ei tosiaan ole , mutta ei ihan Essonbaarikamaakan pitäisi olla

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3064
          • Suomi

          #19
          hyvinkin mahdollista...siinä on nimittäin lautasjousi..ja jos sellaisen kuvittelee silmissään ei noita pintoja kauheesti kannata sorvailla. Jos en ihna väärin katellut ETK:sta niin kaikissa kutosissa on 228mm levy ja asetelmat vaihtelee..sintterillä lisää pitoa. Onko kukaan koittanut mahduttaa 240mm M30 koneen kytkinasetelmaa/koteloa M20 myllyn perään?
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • tonnikala
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 199
            • Mikkeli

            #20
            No jokuhan siinä meni vituiks.. Oudointa tosiaan on että kytkin irrottaa välittömästi poljinta painettaessa, eli aivan kuin asetelman käpälät olisivat liian ylhäällä (=asetelmaa upotettu liian vähän..?). Jos asetelmaa nostaa ylöspäin niin käpälätkin nousee samalla ylöspäin.. Toisaalta tossa on nestekytkin, eli kytkimen kulumisen (=käpälöiden nousemisen) ei pitäisi vaikuttaa polkimessa irroituskohtaan?

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #21
              Duoda, syynä voisi olla vääränlainen painelaakeri. Jos uusi onkin pitempi kuin vanha => irroittaa liian aikaisin.

              Tai sitten haarukan toinenpää on liian ylhäällä => työsylinteri puskee haarukka heti kun pljinta vähänkään koskee.

              Tai sitten haarukka lipsahti nurinniskoin. Tahtoo itsella saattua lapsuksia liiankin usein, täytyy varmistaa omat tekemiset välillä moneen kertaan.

              Itselläni meni vituralleen toisinpäin. Siinä laatikkoa paikoilleen laittaessa (ja vielä yksin perkele) painelaakeri kääntyi väärään asentoo (90 astetta) ja holahti haarukan läpi => kytkin nippanappa MELKEIN toimi kun poljin oli ihan pohjassa. Eli työsylinterin varsi liikkuin VAIN n. 2 cm.

              Ei muuta kuin paketti uudestaan ulos, paineasetelma oikaan asentoon ja hilut takaisin. Sen jälkeen pelasi kunnolla.

              t: Timo

              Comment

              • tonnikala
                Bimmer Rookie
                • Dec 2002
                • 199
                • Mikkeli

                #22
                Vanhalla painelaakerilla kasasin.. Haarukkakin on samalla tavalla kuin ennen (tai siis en ainakaan sitä irrottanut). No joku tollanenhan siinä on oltava vituillaan. Ei muuta ku katotaan homma takaperosesti, eli ei muuta ku purkamaan.. :?

                Comment

                • peinooo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 93

                  #23
                  Pitäis varmaan alkaa uusimaan kytkintä tuohon omaan e30 325i bemariin, kun ottaa kiinni vasta polkimen ollessa melkein ylhäällä ja on aika jäykkä poljin. Vai voiko tähän olla jokin muu syy kuin kulunut kytkin? Ei se kyllä luista yhtään.

                  No jos laitetaan uusi kytkinpaketti niin onko väliä ostaako alkuperäisen vai tarvikemallin? Onko paljon hinnassa eroa? Eikös kytkinpaketti sisällä yleensä levyn, paineasetelman ja painelaakerin? Ei taida tarvita muuta laittaa?

                  Onko miten iso homma vaihtaa? Pitää varmaankin koko laatikko puottaa alas?
                  Onko tuossa hommassa jotain muuta huomiotavaa?

                  Comment

                  • Juiza
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 164
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Originally posted by peinooo
                    Pitäis varmaan alkaa uusimaan kytkintä tuohon omaan e30 325i bemariin, kun ottaa kiinni vasta polkimen ollessa melkein ylhäällä ja on aika jäykkä poljin. Vai voiko tähän olla jokin muu syy kuin kulunut kytkin? Ei se kyllä luista yhtään.

                    No jos laitetaan uusi kytkinpaketti niin onko väliä ostaako alkuperäisen vai tarvikemallin? Onko paljon hinnassa eroa? Eikös kytkinpaketti sisällä yleensä levyn, paineasetelman ja painelaakerin? Ei taida tarvita muuta laittaa?

                    Onko miten iso homma vaihtaa? Pitää varmaankin koko laatikko puottaa alas?
                    Onko tuossa hommassa jotain muuta huomiotavaa?
                    Jos sulla aivan vakiovehe, niin koittaisin ensin mitata levyn. Jos pahasti kulunut, niin remontista voi selvitä vain levyn vaihdolla. Jos taas levy suht hyvä, niin osta kaikki uudet. Hommahan on helppoa kuin heinänteko, eli Laatikko alas ja hommiin.
                    M535i -85
                    M5 -89

                    Comment

                    • 131
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 393
                      • Siilinjärvi

                      #25
                      Vanha topicci, mutta uutta infoa

                      Lueskelin vasta nyt tätä juttua, ja totesin että jotakin annettavaa tähän voisi olla. Minulla on ollut useita erilaisia Sachs asetelmia vakioista MF ja MFX asetelmiin. Näihin olen saanut Guruilta ohjeen, jota noudattamalla on aina pelanneet. Ns. pänninkiä pitäisi olla n. 2,4mm, olen käyttänyt max 2,8mm jolloin levyn kuluessa jonkinaikaa lähestytään tuota optimiarvoa. Yksikään ko. kytkimistä ei ole luistanut. Tuo aiemmin mainittu kytkimen ylhäältä ottaminen viittaa liian vähään "pänninkiin" jolloin käpälät nousevat ylös. Esijännityksen lisäämisellä on myös kääntöpuolensa kun jousi kääntyy nurin, ja ei paina enää yhtä lujaa. Tämä ohje saatu mm. Sachs urheilupuolelta, ei yleisohjeena, mutta kysyttäessä MFX asetelman asennuksia on vastaava mitta tullut sieltäkin. Eli kytkinlevy vauhtipyörän päälle, sitten asetelma siihen lepäämään, ja rakotulkilla/tönällä tms mitataan paljonko asetelma on irti vauhtipyörästä = 2,4mm. Sitten vain korkoa muuttamaan sopivaksi.
                      Marko

                      http://www.uniball.fi/

                      BMW E30 S54B32 SS
                      Fiat 131 Abarth g.4 historic

                      http://www.131abarth.com/
                      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        #26
                        m20 kytkimestä..

                        Kaverin puolesta tällasta kyselen että tarkotus ois m20:n asetelma sovittaa toyotan (sori) 18R-G pannuun turbotuksen tiimoilta...pitäs kuulemma mennä melkeen heittämällä, ellei synny hylkimis BMW/TOYOTA reaktiota....no kuiteski..
                        Niin millasia tehoja tuo vakio kytkin kestää m20 koneessa kun ajateltiin että luulis menevän vakio levyllä ym hiluilla jos tehotavoite on siellä max 250hv..?

                        Comment

                        • 2bar..ahhh
                          BTCF Honorary Member
                          • Nov 2004
                          • 3351
                          • haapavesi

                          #27
                          minä en ainakaan vakio levyllä laittais.... laittaa 4-runnerin asetelman ja sintteri levyn niin ei tartte pelleillä kytkyttimen kans nim kokemusta on tosta (kirosana )toyotan 18r-gu moottorin kytkyttimen kasn värkätessä niin turbona kuin vaparina.... (hintaa tulee N.150€)
                          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                          Comment

                          • pts
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 478
                            • nummela

                            #28
                            m20 kytkin

                            mistä saa sachin sportti asetelmaa joka passaa m20b25 moottoriin
                            kun ei näy sachin omasta kirjasta ainakaan bmw sopivaa?

                            niin ja minkähän verran toi kestäis tota vääntöö (autossa vääntöä reilu500Nm)
                            bmw e30 823hv/860nm
                            1/4mile 8.9/247

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2479
                              • Lohja

                              #29
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70713

                              Laitoin tonne ton prostreetin linkin ja sieltä löytyy tietoa vähän tarkemmin. Kyllä sitä pitäis joka paikasta saada missä sachsia myydään. Sintterillä luvataan että pitää 530nm ja noi on ilmeisesti vähän alakanttiin luvattu..?
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              • pts
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 478
                                • nummela

                                #30
                                Originally posted by L.H
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70713

                                Laitoin tonne ton prostreetin linkin ja sieltä löytyy tietoa vähän tarkemmin. Kyllä sitä pitäis joka paikasta saada missä sachsia myydään. Sintterillä luvataan että pitää 530nm ja noi on ilmeisesti vähän alakanttiin luvattu..?
                                joo tota just kaipasinkin (eivät löytäneet nummelan varaosassa olenkaan?)
                                bmw e30 823hv/860nm
                                1/4mile 8.9/247

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎