Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 kytkimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • C caddy
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 47

    #46
    m20 kytkimistä

    Otetaas tähän nyt vielä tämmöinen threadi, kun en 2h serchilla löytänyt tietoa.
    Jotkut laittavat E30 M3 kytkin levyjä M20 koneeseen??
    Onko siinä levyssä jotain erikoista?

    Itsellä tarkoitus olisi laittaa Sachs performance(sport) kytkinpaketti omaan, mutta levyjä ei kuulemma(us parts) oikeen meinaa saada. Valmistus lopetettu kuulemma. ?!?
    Asetelmia kyllä saa.

    Onkos tossa M3 normi levyssä jotain parempaa esim. kitka materiaalissa tms. kun m20 vakio levyssä?
    Ja käy ilmeisesti suoraan "heittämällä" M20 koneeseen?
    TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
    Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

    Comment

    • mr.b
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 169
      • pietarsaari

      #47
      Paljonko vääntöä sulla on koneessa? oikeen säädetyllä Sachs "sport" (...618) asetelmalla ja vakio M20 levyllä pitäisi kestää ~500 Nm ja jotain 700 sintterillä.
      BMW 320iA Touring -95
      Porsche 944 -86
      Buell xb9r -03
      Marin san rafael ~89
      Jalat -70

      Comment

      • Soiled
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3216
        • Mystinen Kuopio

        #48
        Tuolla myös vähän faktaa ja vääntöä noista levyistä + asetelmista---> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=34184&page=7
        Mystinen.Fi @ FB
        IG @tarmohanninen
        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

        Comment

        • C caddy
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 47

          #49
          Originally posted by mr.b View Post
          Paljonko vääntöä sulla on koneessa? oikeen säädetyllä Sachs "sport" (...618) asetelmalla ja vakio M20 levyllä pitäisi kestää ~500 Nm ja jotain 700 sintterillä.

          Moottori ei vielä valmis, mutta vääntöä tulee 300-350Nm.
          Eli täysin vakio kytkinkin vois kestää, mutta käyttö tulee olemaan aika rajua, niin jonkin asteinen päivitys kytkimeen on paikallaan.
          Sintteriä en halua laittaa, eli massalevyllä pitäisi pärjätä.

          Sachsin sivuilta luettua, "sport" asetelmalla ja vakio levyllä kestäisi 415Nm
          ja sport asetelmalla + "sport" massalevyllä 480Nm
          sport asetelmalla + sintterillä 530Nm

          Kyllähän tuo 415Nm väännön kesto riittäisi varmasti, mutta mielellään ostaisi jonkun tuota "sport" massalevyä vastaavan vielä lisäksi, kun sitä sport massalevyä ei kuulemma saa enää... ??
          TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
          Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

          Comment

          • mr.b
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 169
            • pietarsaari

            #50
            Nuo mun antamani arvot perustuu PPFän sivuilta olevaan tietoon ja nämä poijathan kyllä antavat aika sikaa autoilensa... http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_w...roducts_id=272

            Itsellänikin justiinsa toi ..618 ja vakio levy ja hyvin pitänyt, en tosiankaan tiedä paljonko on vääntöä mutta kilon ahdolla pitäisi olla ~370hp.
            BMW 320iA Touring -95
            Porsche 944 -86
            Buell xb9r -03
            Marin san rafael ~89
            Jalat -70

            Comment

            • hezzu
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 220

              #51
              Spec:illäkin vois olla ihan jees vaihtoehto tuohon kytkimeksi. Hinta pyörii siinä reilussa tonnissa muistaakseni(asetelma+levy+asennustarvikkeet).

              Stage 3+ luulisi riittävän ja mitä omien kokemuksien perusteella voi sanoa niin on ihan "streetable" kytkin. Ei tietenkään tunnu ihan vakiolta mutta ei ole ns. on/of tyylinen. 5-10km jälkeen onnistui kaupungissa kruisailukin ongelmitta.

              Tosin kokemukset perustuvat ruottalaiseen syöksypulkkaan eikä bemariin mutta tuskimpa noissa kytkimissä niin paljoa eroa on kun kuitenkin kyseessä oli stage3+ kytkin.

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6205
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by mr.b View Post
                Paljonko vääntöä sulla on koneessa? oikeen säädetyllä Sachs "sport" (...618) asetelmalla ja vakio M20 levyllä pitäisi kestää ~500 Nm ja jotain 700 sintterillä.
                Eli toi sachs 618 asetelma ja sintteri kytkin kestää n.700Nm, no entäs m3 asetelma 30% jäykempi, 4-lapanen sintteri, joskus moposportista hommattu kytkin...
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • pts
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 478
                  • nummela

                  #53
                  Originally posted by Sädde View Post
                  Eli toi sachs 618 asetelma ja sintteri kytkin kestää n.700Nm, no entäs m3 asetelma 30% jäykempi, 4-lapanen sintteri, joskus moposportista hommattu kytkin...
                  mahtaakohan noi olla saffa merkkiset? jos on niin unohtaisin kokonaan. mulla oli tommonen saffan kytkin mikä ei pitänyt ollenkaan ja siinä asetelmassa on paljon pienempi jousi voima kun vakio asetelmassa ja sintteri levy on todella ohut verrattuna esim. sach sintteri levyyn. omaan autoon hommasin sach performance asetelman(618) ja sach performance 4-lapasen sintteri levyn jousittamattomana toivottavasti nytten pitää.
                  bmw e30 823hv/860nm
                  1/4mile 8.9/247

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6205
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by pts View Post
                    mahtaakohan noi olla saffa merkkiset? jos on niin unohtaisin kokonaan. mulla oli tommonen saffan kytkin mikä ei pitänyt ollenkaan ja siinä asetelmassa on paljon pienempi jousi voima kun vakio asetelmassa ja sintteri levy on todella ohut verrattuna esim. sach sintteri levyyn. omaan autoon hommasin sach performance asetelman(618) ja sach performance 4-lapasen sintteri levyn jousittamattomana toivottavasti nytten pitää.

                    Mulla toi on pitänyt ja pitäisi kestää, mutta minä ja ent omistaja on luistattanut vähän sitä, mutt kestää vieläkin täys kaasu kiihdytyksiä. Tuli mieleen että tarvitsisin sellaisen joka kestää n. 550-700N, toi sach performance asetelman(618) ja sach performance 4-lapasen sintteri levyn kait kestää/on hyvä :think
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • bmwtbo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 268
                      • Suonenjoki

                      #55
                      Uskoakseni nuo valmistajien ilmoittamat vääntömomentit pitävät kyllä paikkaansa, mutta ainoastaan "rata ja yksittäisvedoissa" ei ns. päivittäisessä käytössä.
                      Sintteri levyt eivät kestä luistatusta yhtään,jokainen pienikin luistatus syö asetelmaa ja vauhtipyörää, varsinkin vähän "rajummilla tehoilla".

                      Käyttökokemuksia kannattaa kysyä henkilöiltä joilla on todistettavasti "voimaa"
                      autossa ja on ajanut sillä enemmän kuin "sisään ajot" Sintterien osalta.

                      Comment

                      • Pasi_K
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 685
                        • Tyrnävä

                        #56
                        Originally posted by 131 View Post
                        Lueskelin vasta nyt tätä juttua, ja totesin että jotakin annettavaa tähän voisi olla. Minulla on ollut useita erilaisia Sachs asetelmia vakioista MF ja MFX asetelmiin. Näihin olen saanut Guruilta ohjeen, jota noudattamalla on aina pelanneet. Ns. pänninkiä pitäisi olla n. 2,4mm, olen käyttänyt max 2,8mm jolloin levyn kuluessa jonkinaikaa lähestytään tuota optimiarvoa. Yksikään ko. kytkimistä ei ole luistanut. Tuo aiemmin mainittu kytkimen ylhäältä ottaminen viittaa liian vähään "pänninkiin" jolloin käpälät nousevat ylös. Esijännityksen lisäämisellä on myös kääntöpuolensa kun jousi kääntyy nurin, ja ei paina enää yhtä lujaa. Tämä ohje saatu mm. Sachs urheilupuolelta, ei yleisohjeena, mutta kysyttäessä MFX asetelman asennuksia on vastaava mitta tullut sieltäkin. Eli kytkinlevy vauhtipyörän päälle, sitten asetelma siihen lepäämään, ja rakotulkilla/tönällä tms mitataan paljonko asetelma on irti vauhtipyörästä = 2,4mm. Sitten vain korkoa muuttamaan sopivaksi.
                        Mulla 618-loppuinen asetelma, 232-loppuinen levy ja M21 kovavauhtipyörä jossa kytkinpinta n.0.5mm korkeammalla. Asetelma oli 4-5mm irti vauhtipyörästä kun mittasin. Levyn paksuus oli vähän reilu 10mm. Aika paljon heittää tuosta sun neuvosta?

                        Tällaisen vastauksen sain örumilta:
                        "Katso oheinen piirustus ko asiasta (laitan sen vielä tulemaan postissa). Eli kytkinlevyn paksuus on se joka määrää kuinka v-pyörä tulee koneistaa. Jos levy on 9,3 mm tulee syvennys olla 0,3 mm +max 0,1 mm. Jos levyn paksuus on 8,4 mm syvennys tulee olla 1,2 mm + max 0,1 mm

                        Terv Nils Lemström"
                        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                        Tsekkaa myytävät osat tästä

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6205
                          • Helsinki

                          #57
                          Tota toi sach 618 asetelma ja 4-lapanen sintteri ilman jousitusta, millainen liikenteessä tai yleensä käyttö kokemuksia, onko kenelläkään 2-levy kytkimestä kokemuksia.
                          Mistä saisi 2-levyisen noin 500Nm vääntöä kestävän kytkimen:think
                          Last edited by MikeDry; 10-06-2009, 20:29.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            #58
                            m20 kytkinasetelma

                            tuli ebay.ta selailessa vastaan erikoisemman näkönen kytkinasetelma m20b25 moottoriin,näyttää jotenki aika jämerältä,tietääkö joku jotain tosta...onko ihan pilipali asetelma...erikoisen näkönen ainaki..

                            Comment

                            • zJark
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 740
                              • Ylöjärvi

                              #59
                              Abbildung ähnlich

                              Eli kyseessä on vain kuva asetelmasta. Ei kylläkään m20 sellaisesta.
                              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                #60
                                Tuossa nyt on 2 erilaista ohjetta, kumpi pitää paikkansa sintterille? Olisi 8.4mm sintteri laitettavana.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎