Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR:n poistomenetelmistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #61
    Itse kun otin läpät pois imusarjasta niin tulin ottaneeksi myös EGR:rän alipaineletkunkin pois...
    Tuli otettua mittoja tuosta venttiilistä, kun ajattelin korvata sen suoralla putkella.
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      #62
      mites se nyt menee toi egr venttiili. Tuleeko egr venttiiliin kaikkiaan kolme putkea? jos egr otetaan välistä pois niin se metallinen putki (mistä tulee ne pakokaasut) tulpataan ja kaksi muuta yhdistetään suoralla putkella,meneekö se nyt noin. Ja sen jälkeen voi moottorin vikakoodi syttyä mut sen saa koodaamalla pois?
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • [pmp]
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 650
        • Vantaa

        #63
        Hmm, onkos tossa m51d25:ssa Egr? Jos joku poistanu niin saisko jotain kuvaa ja vinkkiä?
        F31 335dx m-sport
        Ex F10 535d m-sport
        Ex E30 325i
        Ex E36 325td
        Ex E30 320i

        Comment

        • jape3
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 78

          #64
          Originally posted by [pmp] View Post
          Hmm, onkos tossa m51d25:ssa Egr? Jos joku poistanu niin saisko jotain kuvaa ja vinkkiä?

          Real oem---> http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...45&hg=11&fg=40

          Eli onko tuo nyt sitten että riippuu yksilöstä onko vai ei? Katoppa pellin alle niin eikähän se selviä parhaiten

          Ja joku googlen kuvahaulla otettu foto: http://lh3.ggpht.com/_Lk5nrZIpj6E/Sg...E/DSCN3366.JPG

          Ja tuosta vielä jos haluat ostaa uuden http://www.ignitioncarparts.co.uk/de...hStr=PEGR10348
          Last edited by jape3; 23-10-2009, 21:23. Reason: kirotusvirhe

          Comment

          • eekuusyks
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 164
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #65
            Mites tämmönen, kun tulppaa egr:n ja myöskin termostaatin, niin kuinka lämpimäksi tuo neste tuossa egr-jäähdyttimessä lämpiää? eli voiko se olla jopa niin kuumaa että nesteet sieltä haihtuu ja tästä syystä jossain vaiheessa olisi tarpeen lisätä jäähdytys nestettä? Nestehän ei sitten pääse enää tuohon jäähdyttimeen asti kun piiri on suljettu ... oonko ihan hakoteillä?

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #66
              Originally posted by eekuusyks View Post
              Mites tämmönen, kun tulppaa egr:n ja myöskin termostaatin, niin kuinka lämpimäksi tuo neste tuossa egr-jäähdyttimessä lämpiää? eli voiko se olla jopa niin kuumaa että nesteet sieltä haihtuu ja tästä syystä jossain vaiheessa olisi tarpeen lisätä jäähdytys nestettä? Nestehän ei sitten pääse enää tuohon jäähdyttimeen asti kun piiri on suljettu ... oonko ihan hakoteillä?
              Eihän se korkeemmaksi voi nousta kun moottorin lämmötkään eli ~90c.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • NikoTD
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 31
                • Turku

                #67
                EGR:stä vielä kerran.

                Viitsisitkö joku jelpata pienellä neuvolla liittyen tuohon EGR:ään?

                Hakua käytetty ja useita tunteja luettu mutta keskustelu usein niin syväluotaavaa että tyhmä ei ymmärrä mikä lopulta järkevintä kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja joku ei vaikuta johonkin vaikka pitäisi ja toisinpäin, prkl

                Auto: 525DA 2001

                Irrottelen tuossa ylihuomenna imusarjan läpät ja samalla voisi tuolle EGR:lle tehdä jotain ettei likaisi imusarjaa turhaan mutta en myöskään haluaisi "kylmää" autoa niinkuin monet valittaa. Eli onko tällainen viritys hyvä vai olisiko mielestäsi jotain muutettavaa.

                Pakokaasun tuloon tulppa (36mm halk, rosterilevy) ja EGR:n alipaineohjausletkun tulppaus, eikä muuta. Jos EGR termari kunnossa niin eikö tuon pitäisi toimia ja auton jopa lämmetä normaalisti.

                Niin ja vielä semmoinen kysymys että tarviiko läppien poistoon (imusarjan irrotukseen) ottaa akunkenkä irti niin kuin jossain oli mainittu?
                Last edited by NikoTD; 25-01-2011, 23:53. Reason: edit

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  #68
                  jelppausta ??

                  Originally posted by NikoTD View Post
                  Viitsisitkö joku jelpata pienellä neuvolla liittyen tuohon EGR:ään?

                  Hakua käytetty ja useita tunteja luettu mutta keskustelu usein niin syväluotaavaa että tyhmä ei ymmärrä mikä lopulta järkevintä kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja joku ei vaikuta johonkin vaikka pitäisi ja toisinpäin, prkl

                  Auto: 525DA 2001

                  Irrottelen tuossa ylihuomenna imusarjan läpät ja samalla voisi tuolle EGR:lle tehdä jotain ettei likaisi imusarjaa turhaan mutta en myöskään haluaisi "kylmää" autoa niinkuin monet valittaa. Eli onko tällainen viritys hyvä vai olisiko mielestäsi jotain muutettavaa.

                  Pakokaasun tuloon tulppa (36mm halk, rosterilevy) ja EGR:n alipaineohjausletkun tulppaus, eikä muuta. Jos EGR termari kunnossa niin eikö tuon pitäisi toimia ja auton jopa lämmetä normaalisti.

                  Niin ja vielä semmoinen kysymys että tarviiko läppien poistoon (imusarjan irrotukseen) ottaa akunkenkä irti niin kuin jossain oli mainittu?
                  Akunkenkä kannattaa ehdottomasti irroittaa.

                  EGR:n tulppaus onnistuu myös 1 tuuman (25mm) sisäkierre sulkutulpalla. Haet hydrauliikka
                  liikkeestä sulkutulpat. Väännät EGR:n pakokaasun tuloputkeen 1 tuuman R sisäkierteen
                  ja 2kpl sulkutulppia lukkoliiman kanssa paikoilleen niin on aivan sata varma ja tiivis tulppaus.

                  EGR:n alipaineletkulle EI tarvitse tehdä yhtään mitään. Se saa aukoa mielensä mukaan
                  venttiiliä kun sieltä EI tulppauksen johdosta VOI virrata pakokaasua imusarjaan.

                  Näistä vanhemmista olen joskus purkanut myös tuon alipaineen ohjaaman
                  venttiililautasen istukoineen pois edestä haittaamasta ilman virtausta koneelle.
                  Sitä venttiilin karaa pitää jättää n.8mm näkösälle siihen alipainekellolta tulevaan osaan
                  jotta alipaine voi edelleen liikutella karaa mielensä mukaan.

                  Termareista sen verran että kone lämpenee JOS ovat kunnossa.
                  Keulan tukkiminen munuaisten kohdalta talvella kun järvet ovat jäässä pitäisi
                  olla bmw diesel kuskeille päivän selvä asia. ts. kone lämpeää nopeammin jne. jne.
                  haittaa tuosta tukkimisesta ei ole muuta kuin "henkisellä" tuuninki puolella.

                  Ja ne KAIKKI alipaineletkut 5mm näissä vanhemmissa KANNATTAA uusia samalla.
                  Korja-Kumi Oy:ltä löytyy mustaa (uretaani ?) 5mm alipaineen yms. kestävää letkua
                  olikohan polttoaineelle tai pissapojan letkuksi varasto nimikkeellä merkitty.
                  Voin kaivaa tilaus nro:n tarvittaessa.
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • NikoTD
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 31
                    • Turku

                    #69
                    Originally posted by e46touring View Post
                    Akunkenkä kannattaa ehdottomasti irroittaa.

                    EGR:n tulppaus onnistuu myös 1 tuuman (25mm) sisäkierre sulkutulpalla. Haet hydrauliikka
                    liikkeestä sulkutulpat. Väännät EGR:n pakokaasun tuloputkeen 1 tuuman R sisäkierteen
                    ja 2kpl sulkutulppia lukkoliiman kanssa paikoilleen niin on aivan sata varma ja tiivis tulppaus.

                    EGR:n alipaineletkulle EI tarvitse tehdä yhtään mitään. Se saa aukoa mielensä mukaan
                    venttiiliä kun sieltä EI tulppauksen johdosta VOI virrata pakokaasua imusarjaan.

                    Näistä vanhemmista olen joskus purkanut myös tuon alipaineen ohjaaman
                    venttiililautasen istukoineen pois edestä haittaamasta ilman virtausta koneelle.
                    Sitä venttiilin karaa pitää jättää n.8mm näkösälle siihen alipainekellolta tulevaan osaan
                    jotta alipaine voi edelleen liikutella karaa mielensä mukaan.

                    Termareista sen verran että kone lämpenee JOS ovat kunnossa.
                    Keulan tukkiminen munuaisten kohdalta talvella kun järvet ovat jäässä pitäisi
                    olla bmw diesel kuskeille päivän selvä asia. ts. kone lämpeää nopeammin jne. jne.
                    haittaa tuosta tukkimisesta ei ole muuta kuin "henkisellä" tuuninki puolella.

                    Ja ne KAIKKI alipaineletkut 5mm näissä vanhemmissa KANNATTAA uusia samalla.
                    Korja-Kumi Oy:ltä löytyy mustaa (uretaani ?) 5mm alipaineen yms. kestävää letkua
                    olikohan polttoaineelle tai pissapojan letkuksi varasto nimikkeellä merkitty.
                    Voin kaivaa tilaus nro:n tarvittaessa.

                    Jeps, alkoi nää hommat avautuu ihan eri tavalla kun työnsin pään pellin alle ja purkasin puolet sisälmyksistä pöydälle

                    En taida tarvita tilausnumeroa enkä letkua muutenkaan kun näytti olevan ihan hyvässä kunnossa ehkä jopa vaihdettu jossain välissä. kiitos kuitenkin.

                    Comment

                    • MrHenkka
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 113
                      • finlanders

                      #70
                      Onko kukaan käynyt softaamassa pelkän egr-poiston, missä hinnoissa mennään jos ei muuta tee samalla?
                      --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                      ------------BMW 530da touring E61-----------

                      Comment

                      • Rikke
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 579
                        • Paimio

                        #71
                        Mistä moottorinohjaus sen vikavalon sytyttää?

                        Meinasin että jos vain tukkii sen egr:än pakokaasuputken, ja jättää ohjauksen ja muut osat paikoilleen, niin mistä tuo vikakoodi johtuu?

                        Auto 330d 2003

                        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                        Nyk. VW Golf '00
                        Nyk. VW Golf '95
                        Historiaa:x17 BMW +Muuta

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #72
                          Originally posted by Rikke View Post
                          Mistä moottorinohjaus sen vikavalon sytyttää?

                          Meinasin että jos vain tukkii sen egr:än pakokaasuputken, ja jättää ohjauksen ja muut osat paikoilleen, niin mistä tuo vikakoodi johtuu?

                          Auto 330d 2003
                          Se on ihan sama tukkia se alipaineletku siitä egr venttiililtä, ajaa saman asian kuin kuin tuo moninkertainen putkentukkimis työ. Mutta sulla on ilmeisesti m57n kone niin se saattaa sytyttää tod.näk. moottorin vikavalon kun maf haistaa että sitä kautta meneekin nyt enemmän ilmaa kuin aikaisemmin, tämä selviää vain kokeilemalla, jos valo syttyy niin laitat vain alipaineletkun takaisin paikoilleen niin vikavalo sammuu hetken kuluttua.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • tniemin
                            BTCF Member
                            • Apr 2010
                            • 81
                            • Tampere

                            #73
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Se on ihan sama tukkia se alipaineletku siitä egr venttiililtä, ajaa saman asian kuin kuin tuo moninkertainen putkentukkimis työ. Mutta sulla on ilmeisesti m57n kone niin se saattaa sytyttää tod.näk. moottorin vikavalon kun maf haistaa että sitä kautta meneekin nyt enemmän ilmaa kuin aikaisemmin, tämä selviää vain kokeilemalla, jos valo syttyy niin laitat vain alipaineletkun takaisin paikoilleen niin vikavalo sammuu hetken kuluttua.
                            Onko noiden m57n koneiden EGR:n tulppaamiseen sit mitään konstia jottei vikakoodia tulisi?
                            Itsellä tulee heti vikakoodi kun EGR on tulpattuna.
                            E61 BMW 530dA M-Sport -05
                            E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
                            ---
                            EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

                            Comment

                            • Pekuz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 687
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              Originally posted by tniemin View Post
                              Onko noiden m57n koneiden EGR:n tulppaamiseen sit mitään konstia jottei vikakoodia tulisi?
                              Itsellä tulee heti vikakoodi kun EGR on tulpattuna.
                              Laittaa viriohjelman niin saa tukkia ihan rauhassa.
                              Näillä pajoilla ko. homma ainakin pitäisi onnistua.
                              Harinen
                              Karala
                              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                              Comment

                              • Nupe68
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2012
                                • 105
                                • Häme

                                #75
                                Originally posted by sassi View Post
                                EGR:n tulppauksen jälkeen lämpiää huomattavasti hitaammin, nyt vaatii aamuisin lähtiessä n. 7km enemmän matka-ajoa, että lämpö nousee samalle tasalle kuin EGR:n käytössä ollessa.

                                Mutta edut voittaa tuon:
                                - Kulutus on n. puoli litraa sataselle pienempi.
                                - Vetää osakaasulla paljon kevyemmin kuin ennen (persdyno)
                                - EGR:n käytössä ollessa kun ajoi pidemmästi matkaa, niin seuraavasta risteyksestä rivakammin kiihdytettässä (korkeammilla kierroksilla) pukkasi todella synkät savut . Nyt kun EGR on pois pelistä, tätä ei ole esiintynyt kertaakaan
                                Tuota edut vs haitat on tullut nyt pähkittyä. Saksantuonti e46 330d:ssä imusarja osoittautui läppien poiston yhteydessä todella puhtaaksi EGR:stä huolimatta, mutta siellä autoilla saa myös niin sanotusti Ajaa. Termari + EGR-termari vaihdettiin, auto lämpenee varsin nopeasti ja sisälläkään ei tarvitse kauaa palella.

                                Nyt nurkka-ajossa ja jatkuvassa osakuormituksessa Suomessa körötellessä imusarja ja EGR-venttiili pikeentyy varmaankin aika pian, mutta toisaalta moottori saavuttaa normilämmön taajamassakin nopeasti. Kumpi on moottorille ja yleensäkin parempi? Suo siellä, vetelä täällä.

                                Konehan on mulla M57N, joten ohjelmallisesti se pitää disabloida. Hoituisihan siinä tietysti myös muukin pikku optimointi. Ehkä se EGR:n poisto kuitenkin olisi paikallaan, ja pitäisi sitten viimasuojaa munuaisissa kunnes Ilmatieteen laitos lupaa selkeesti plussaa ympäri vuorokauden.
                                Last edited by Nupe68; 12-10-2018, 21:26. Reason: Yx poisto
                                e46 330d touring -04
                                Ex: 1502 -75 Pastellblau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎