Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D (m57) kaksoismassavauhtipyörästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Hydetys View Post
    Hmmh.. realoem kertoo tällasta hintaa

    01 SET RMFD-CLUTCH PARTS TWIN MASS FLYWHEEL D=240MM 1 21207531845 $254.45

    onkohan tuo nyt juuri tuo vauhtipyörä ? meinaan vaan että jos vp maksaa ~260€, niin mitähän tollanen teräksisen teettäminen maksaa ?

    sitte vähän OT: Pitääkö kytkintä vaihtaessa vaihtaa myös vp ? meinaan vaan että itelläni vaihdettiin kytkin ~15tkm sitten luistamisen vuoksi, ja muutama tonni sen jälkeen alkanu täristää nii perkeleesti..ei vissiin tykkää vp tosta kulumaerosta ?
    Clutch = kytkin.

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by pseppala View Post
      Alan tulla siihen tulokseen, että teräksinen kokolimppu (painoltaan lähes sama uin kaksoismassa) + Sachsin orgaaninen mieto kisakytkin on ainoa vaihtoehto. Teräsvauhtipyörän joutuu ainakin satavarmasti teettämän, mutta hinta tulee edullisemmaksi kuin orggis kaksoismassa. Pajalle voi viedä orggis kaksoismassan, josta mitat otetaan.
      Ei nyt ole M57, mutta itsellä S62 kaksoismassavauhtipyörän tilalle tehtiin kova vauhtipyörä. Alkuperäisen paino ~18kg, uuden ~8kg joten kyllä siinä "hieman" eroa tulee...
      Eri asia on, kannattaako dieselin kanssa tehdä kovin kevyttä VP:tä..
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • jii.veivo
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 564
        • Haapavesi

        #18
        Kannattaa sitten muistaa, että kun vaihtaa kaksoismassan kovaan vauhtipyörään, monilla on alkanut laatikko koliseen tyhjäkäynnillä. En tiedä mistä johtuu tai onko siitä haittaa, sen saa joku viisaampi kertoa.
        Itsellä resonoi ikävästi kun vedättää alle 2000rpm isolla vaihteella, kyseessä kuitenkin s38 moottori, mutta tuota kolinaa on ollut niin bensa kuin diesel malleissa.
        e38 750ial
        Husaberg 650 fs -05
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

        Comment

        • Hydetys
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 111
          • Lohja

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          Clutch = kytkin.

          I know.. = Minä tiedän..

          Twin Mass Flywheel = Kaksois Massa Lentopyörä

          Aattelin vaa et onks se noin halpa ? Luulin et maksais ylitte 400e..

          330xd -01

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by Hydetys View Post
            I know.. = Minä tiedän..

            Twin Mass Flywheel = Kaksois Massa Lentopyörä

            Aattelin vaa et onks se noin halpa ? Luulin et maksais ylitte 400e..

            Siis tuo rmfd-set on se kytkin vai eikö nyt ymmärretä toisiamme ?

            Rmfd = re-manufactured

            Comment

            • Hydetys
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 111
              • Lohja

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Siis tuo rmfd-set on se kytkin vai eikö nyt ymmärretä toisiamme ?

              Rmfd = re-manufactured

              Jjep nyt ymmärretään. katoin vaa ku oli voi kaks riviä

              01 SET RMFD-CLUTCH PARTS TWIN MASS FLYWHEEL D=240MM 1 21207531845 $254.45
              02 RMFD CLUTCH DISK F.TWIN MASS FLYWHEEL D=240MM 1 21217526590 $191.95

              01 onki setti...

              Mitäs tollaselle vauhtipyörälle tulee hintaa ?
              330xd -01

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #22
                Lukeekos tuo m57n jotain siltä pyörältä? Vanhempi ainakin luki ilmeisesti kierrokset? Jos jollain kuvia irtonaisesta limpusta niin vois pistää tähän?
                Last edited by zJark; 27-02-2009, 13:50.
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                • Hydetys
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 111
                  • Lohja

                  #23
                  löytyhä se oikee paikka ku tajus ettiä ;0

                  01 TWIN MASS FLYWHEEL 1 21217512329 $859.32


                  tietääpähän taas et miks tekee töitä...
                  330xd -01

                  Comment

                  • pseppala
                    Newbiemmer
                    • Apr 2008
                    • 10

                    #24
                    Tuolla on hyvää tarinaa kaksoismassa- ja kiinteistä vauhtipyöristä:

                    Comment

                    • Jopi__
                      Newbiemmer
                      • Nov 2009
                      • 10
                      • Oulu

                      #25
                      Täällä tuntuu olevan puhetta tuosta kaksoismassavauhtipyörästä.. Kirjotin siitä topikin tuonne tekniikkaan. Voiko tuo kyseinen osa olla syypää siihen että auton sammuttaessa kytkin ylhäällä kuuluu "kolinaa" jota ei kuulu kun kytkin on painettu pohjaan. Kone on siis 330d 150kw, ajettu 202tkm. Vai kannattaako vikaa hakea muualtakin.

                      Comment

                      • tombah
                        Newbiemmer
                        • Mar 2014
                        • 3
                        • hki

                        #26
                        Itselläkin 3-5 vaihteilla kaasu pohjassa auto täristää ja kytkin luistaa.
                        Selviäisköhän pelkällä kytkinpaketin tilauksella vai onkohan vauhtipyörä vaihdon alla? Mitään muita oireita ei ole ollut että vauhtipyörä olisi lahoamassa
                        ja autohan on m57 koneella

                        Comment

                        • weni_
                          Newbiemmer
                          • Feb 2019
                          • 16
                          • Tre

                          #27
                          onko jollakin ratkaisu tähän?

                          onko joku löytänyt tähän ratkaisun?

                          itsellä nyt vara autossa 330D/M57(184hp), painelaakeri rupesi pitää ääntä, joten ajattelin samalla päivittää kestävämpi kytkin ja kenties saalla uusia kaksoismassavp, mutta mitä järkeviä en ole löytänyt sopivalla budjetilla. ja sen takia ajattelin päivittää kestävämmä osilla ku ajattelin voisin ottaa tosta hiukan enempi vääntöä käyttöön.
                          Last edited by weni_; 26-02-2019, 23:13.

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 908
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Budjetti ratkaisuja näihin kytkimiin on hieman vähemmän tarjolla, mutta jos haluat kuitenkin halvalla päästä niin multa löytyis sulle uusi kytkinasetelma, sekä painelaakeri todella edullisesti ja tuohon kaveriksi vaikka sintterilevy.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎