Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B34 keinuvipu ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    M30B34 keinuvipu ongelma

    elikkä meni otsikon mukaisesta pannusta 1-pytyn imupuolen keinu poikki ku läimäytin.. alko käymään välittömästi viidellä, säksättään ja tärrään vähän.. ajoin siitä sit kotiin n. 1km ja venakoppa auki niin siellähän oli pätkä keinuvipua hienosti näkyvis.. siivosin sen pätkän pois. muuta silppua tms. ei näkyny.. pienen ongelma teki kun täytys aamulla lähtee 30km päähän töihin ja se toinen pää keinusta on sen verran pitkä että osuu venttiililautaseen ja tekee sen säksätyksen.. elikkä uskallanko lähtee tolla töihin ilman pelkoo että venttiili pääsee tippuun mukiin.. entä sopiiko tuohon keinut esim. M10 koneesta? niitä kun on nurikssa vaikka muille jakaa..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Originally posted by peto2 View Post
    elikk? meni otsikon mukaisesta pannusta 1-pytyn imupuolen keinu poikki ku l?im?ytin.. alko k?ym??n v?litt?m?sti viidell?, s?ks?tt??n ja t?rr??n v?h?n.. ajoin siit? sit kotiin n. 1km ja venakoppa auki niin siell?h?n oli p?tk? keinuvipua hienosti n?kyvis.. siivosin sen p?tk?n pois. muuta silppua tms. ei n?kyny.. pienen ongelma teki kun t?ytys aamulla l?htee 30km p??h?n t?ihin ja se toinen p?? keinusta on sen verran pitk? ett? osuu venttiililautaseen ja tekee sen s?ks?tyksen.. elikk? uskallanko l?htee tolla t?ihin ilman pelkoo ett? venttiili p??see tippuun mukiin.. ent? sopiiko tuohon keinut esim. M10 koneesta? niit? kun on nurikssa vaikka muille jakaa..

    Jos nyt kuitenkaan et en?? ajais sill?..
    ________
    Marijuana Strain Index
    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:04.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      M10 keinut sopii. En tiedä mitä tykkää tuollaisen matkan ajamisesta, mut jos meinasit ajaa niin irrota 1 sylinterin suuttimesta johto.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Jebu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 145
        • Joutsa/JKL

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        muuta silppua tms. ei näkyny..
        Koska se muu silppu on luultavasti päässyt jo valumaan alaspäin oljyn sekaan. En ajais. Voi olla laakerit kovilla...

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          ilmeisesti on mahdotonta vaihtaa keinua kannen ollessa paikallaan.. ainakin tuo rakenne vaikutti siltä?.. kertokaa viisaammat?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Mielestäni onnistuu, mutta joudut avaamaan sen puolen kannenpultit, jolta akselilta keinu on... Eli tässä tapauksessa imu. Melkeen varmempi käyttää kansi vaan poissa...

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              aloin ny purkaan tuota kantta ja meinaa hajota pää ton imusarjan kans.. mistä vitun välistä alemmat mutterit saa aukastua ja toinen mitenkä aukee suuttimien liittimet?
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • terode
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 39

                #8
                Yleensä niin että jos sen joku ihminen on koonnut niin kyllä se pitäisi olla myös ihmisen puretavissa..... kyllä se siittä.....

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  päädyin sitten ottaan kannen pois imusarjan kanssa ja onnistu paljon helpommin ku imusarjan irrottaminen (vaikka se hiukan painaakin) :think
                  mutta huomenna täytyis vaihtaa se keinu.. onko siihen keinuvipuakselin liikutteluun jotain ohjetta vai meneekö se ihan pultin ja vasaran kan kiltisti sivuun?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    aloin ny purkaan tuota kantta ja meinaa hajota pää ton imusarjan kans.. mistä vitun välistä alemmat mutterit saa aukastua ja toinen mitenkä aukee suuttimien liittimet?
                    Painat sitä rautalankaa siinä liittimessä ja lukitus aukeaa, tai sitten jos joku on kasannu ne väärin niin joudut vääntelemään ne rautalangat (siis ne lukitusnarut) pois väkivalloin, tietty kannattaa muistaa että ei ole ihan kaikista kestävintä se 15v vanha muovi. Että älä riko itte liitintä niitä lukituksia aukoessa.

                    Miksi imusarja pitää saada pois, siis ennen kun kannen repäset irti? Kansi pöydällä se on näppärä irrottaa
                    Mutta siis tosissaan sanottuna eihän ole yhtäkään syytä miksi se imusarja pitäisi siitä kannesta irroittaa siellä konehuoneen puolella? Mukavampi se on nostaa pois paikaltaankin kun on imusarja kiinni mistä voi nostaa
                    Tai sit ymmärsin kysymyksen iiiihan väärin :think
                    (edit, viimeksi repinyt M20 kansia irti lohkosta ja M30 tapauksesta on aikaa jo likemmäs vuosi mutta kyllä mä senkin piruvie imusarjan kanssa taisin irrottaa? Tai sitten imusraja oli irti ja listoilla/helvetin pitkillä jatkoilla väkersin sen paikalleen kun kone oli irti.. löyhä pää, ei voi muistaa)
                    Last edited by mukko; 16-05-2007, 23:44.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Miksi katkesi? Miksi ne yleensä katkeaa ja mitäs laitetaan tilalle, että ei katkea enään?

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        syytä ny ei tie vermaks kukaan mutta ilmeisesti syynä metallin väsyminen.. todennäkösesti juurikin tuo nokka piti nakutusta jo hyvän tovin..

                        onko niinhin keinuvipu akseleiden aukasuun jotain kikka kolmosta vai kelpaako vasara ja saattaja?

                        edit: kannessa on kilkkeet sisässä ja tarvis alkaa kasaamaan.. mutta mihinkäs momenttiin kannenpultit väännetään?
                        Last edited by peto2; 17-05-2007, 14:39.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • -Jarno-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1140
                          • Salo

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          mutta mihink?s momenttiin kannenpultit v??nnet??n?
                          FAQ --> http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=47
                          ________
                          INFERTILITY ADVICE
                          Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:04.

                          Comment

                          • Tepijr
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2005
                            • 653
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Miksi katkesi? Miksi ne yleensä katkeaa ja mitäs laitetaan tilalle, että ei katkea enään?
                            Oisko yleisin syy liian iso välys ja kenkiminen...
                            Ja ne on alumiinisia et se kertoo jo jotain kestävyydestä....:think

                            Itelle vaihoin kaikki uudet eikä oo kyll nyt katkeillu(*koputtaa puuta*)
                            Ja aina öljyn vaihdon yhteydessä oon tarkistanut/säätänyt välykset...

                            Jostain sais vissiin lujempia, mut oli muistaakseni aika kalliita....
                            Parhaat pelaa

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              äänestä päätellen välys oli liian suuri.. no nyt on kone kasassa, sähköjä täytyy viel vähä pistää ja öljyt vaihtaa.. kuinka monta kierrosta konetta täytyy pyörittää (käsin) että varmistuu ettei jako ei oo ainakaan niin paljoo pielessä ettei tuu uutta remonttia?
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎