M60 omistajat!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #16
    Originally posted by JKK View Post
    Niin, onko tätä ongelmaa tavattu kertaakaan M62-koneissa?
    Ulkomaalaisilla foorumeilla on ainakin ollut puhetta jonka mukaan M62B44TU moottorissa ei enää olisi tuota pulttien löystymisongelmaa.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Vesku_2
      Newbiemmer
      • Feb 2007
      • 13

      #17
      Vaihdoin tänään ölypohjan tiivistettä ja samalla tarkastin nuo öljypumpun pultit. Kaksi kiinni ja yksi oli irtonaisena hammaspyörän kotelon sisällä.
      Mitään tuhoa ei ollut vielä päässyt tapahtumaan.
      Mitenkäs tuo öljypumpun ketjun kireys säädetään?
      En löytänyt ohjetta.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #18
        Originally posted by Vesku_2 View Post
        Mitenkäs tuo öljypumpun ketjun kireys säädetään?
        En löytänyt ohjetta.
        FAQ...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • jamava
          Newbiemmer
          • Sep 2004
          • 8
          • Maaninka Pohjois-Savo

          #19
          Originally posted by jamava View Post
          Omassa e38:ssa joka on M62 koneella oli pultit hivenen löysässä. Mittarissa alkaa olemaan 200 tkm.
          Tarkennan. Koneena vuosimallin 1996 M62B44 eli ei TU.

          Comment

          • kake
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 590
            • Kerava

            #20
            Tuli sitten tänään itsekkin tarkastettua nuo öljypumpun pultit. Oli jo korkea aikakin, kaksi pulttia oli jo öljypohjassa.
            Last edited by kake; 05-07-2007, 10:56.
            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

            Comment

            • chorrus
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 565
              • 00100

              #21
              Originally posted by kake View Post
              Tuli sitten tänään itsekkin tarkastettua nuo öljypumpun pultit. Oli jo korkea aikakin, kaksi pulttia oli jo öljypohjassa.
              Mulla oli sama juttu. Kannattaa tosiaan katsoa, ei paljoa kaduta että oli selkä kipeä seuraavana aamuna tuon homman jälkeen

              AUDI TT Roadster 3.2
              PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
              PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

              ex.
              E38 740iA cosmosschwarzmetallic
              E38 740iA bmw schwarz II
              E39 530dAt titansilbermetallic
              E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
              E32 735iA - lachssilbermetallic
              E24 635CSI polarismetallic
              AUDI A6 TDI
              SAAB 'takemenow' 900i
              CITROËN XSARA VTS
              CITROËN JUMPER
              FORD MONDERO
              ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

              + 23 x Peugeot

              Comment

              • JK88
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 55

                #22
                Mikä kone vm98(facelift) 740:llassa on? Ongelmaa pulttien kanssa?
                Mercedes-Benz E55 AMG
                ex. BMW 740iA

                Comment

                • chorrus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 565
                  • 00100

                  #23
                  Originally posted by JK88 View Post
                  Mikä kone vm98(facelift) 740:llassa on? Ongelmaa pulttien kanssa?
                  Sulla on M62b44, eli "ei pitäisi" olla tuota ongelmaa.

                  AUDI TT Roadster 3.2
                  PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                  PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                  ex.
                  E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                  E38 740iA bmw schwarz II
                  E39 530dAt titansilbermetallic
                  E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                  E32 735iA - lachssilbermetallic
                  E24 635CSI polarismetallic
                  AUDI A6 TDI
                  SAAB 'takemenow' 900i
                  CITROËN XSARA VTS
                  CITROËN JUMPER
                  FORD MONDERO
                  ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                  + 23 x Peugeot

                  Comment

                  • JK88
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 55

                    #24
                    Originally posted by chorrus View Post
                    Sulla on M62b44, eli "ei pitäisi" olla tuota ongelmaa.
                    Ei pitäis... kai sen vois seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kuiteski vilkasta :think
                    Mercedes-Benz E55 AMG
                    ex. BMW 740iA

                    Comment

                    • kake
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 590
                      • Kerava

                      #25
                      Originally posted by chorrus View Post
                      Sulla on M62b44, eli "ei pitäisi" olla tuota ongelmaa.

                      Tosin tuon mukaan -> http://www.autopower.se/mekartips/me...s.asp?dokid=37 koskisi myös M62 koneita? Kyllähän nuo kannattaa tarkistaa, mulla oli kaikki ne pumpun lohkojen pultit löysällä ja sitä ketjuakin sai reilusti kiristää (välystä oli noin 20mm.)
                      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                      Comment

                      • hevep
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 95
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by kake View Post
                        Tosin tuon mukaan -> http://www.autopower.se/mekartips/me...s.asp?dokid=37 koskisi myös M62 koneita? Kyllähän nuo kannattaa tarkistaa, mulla oli kaikki ne pumpun lohkojen pultit löysällä ja sitä ketjuakin sai reilusti kiristää (välystä oli noin 20mm.)
                        Jahas olisi varmaan minunkin syytä tutkailla asiaa, kun öljynvaihto olisi edessä.. Pientä räminän tapaista tuntuu kuuluvan moottorista kun käynnistän auton kylmänä. Olisiko ketju löysällä?

                        E38 740i -3/98 M62B44
                        E36 325i ---> E38 740i

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3440
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          #27
                          Osa sanoo että ei ja osa kyllä. Itselläni on E39 540 -97 joten kannattaa varmaankin ensi öljynvaihdon yhteydessä tarkistaa?

                          Paljonko kustantaa muuten öljypohjan tiiviste ja onko ihan hyllykamaa?

                          Mikä M62 moottori tässä nyt on kuin ei voi kaikkea muistaa/tietää. kiitos
                          Last edited by reekoon; 23-03-2009, 14:10.
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #28
                            Jos sulla on marmoritiskiltä haettu varusteluettelo niin siitä ilmenee myös kone tyyppi
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              #29
                              Originally posted by reekoon View Post

                              Mikä M62 Moottori Tässä Nyt On Kuin Ei Voi Kaikkea Muistaa/tietää. Kiitos
                              M62b44

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              • javakalle
                                Newbiemmer
                                • Jan 2009
                                • 5

                                #30
                                ö pohjan pultit

                                Originally posted by Larry View Post
                                on se kumma kun tommosia lapsentauteja ilmenee, melkeen samoja ongelmia kuin itänaapurin valmistamissa kamppeissa(UAZ)
                                epäilen vahvasti että uazissa olis moisia lasten tauteja

                                Comment

                                Working...
                                X