Originally posted by janne_j
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 ja lohkolämmitin
Collapse
X
-
Originally posted by JKK View PostItselläni oli tuo lämmitin E39 528i:ssa, ja siinä se lämmitti konetta parin tunnin lämmityksellä yllättävän hyvin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Edellisessä E46 330D:ssä oli säteilylämmitin ja hyvin toimi Kainuun pakkasissa.
n. -40:stäkin käynnistelin 2 tunnin lämmityksen jälkeen.
Nykyisessä E90:ssä myös sätelilylämmitin ja pikkupakkasilla katsoin tunnin lämmityksen jälkeen salavalikosta nesteiden lämpötilan ja näytti +29 astetta, kaippa tuosta jotain apua lieneeF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
viime talveksi asensin Defan "säteiljän" m52b28:iin. nyt muuta auton alla askarrellessa laitoin auton roikkaan ja 15min päästä kokeilin lohkon kylkiä niin n.15cm päästä lämmittimestä tuntui jo selvästi lämmenneen.. ja kyllä mullakin mittari nousee selvästi sinisen alueen puoleen väliin vaikka ois parikymmentä pakkasella, pitää vaan malttaa pitää se pari tuntia liekassa.. sisähaara oli 100x hankalampi asentaa kuin toiseen autooni (M-B W124)Last edited by jpr-79; 03-12-2009, 17:00.
Comment
-
-
Originally posted by Pikku bimmeristi View Postjaahas...Defaa aattelin mutta meneeköhän tuohon autohan 09/95 m52b25e60 530iA -04 Olivine Grün
e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
e34 540iA -94 Arktissilber///ex
Comment
-
-
Originally posted by Pikku bimmeristi View Postjaahas...Defaa aattelin mutta meneeköhän tuohon autohan 09/95 m52b25Originally posted by eldrin View PostTäysin mahdoton sanoa. Ei auta ku kurkistella sinne pakosarjan alle, löytyyko kierteitä vai ei.
m52b28 5/97 menee ainakin tukirauta pakosarjojen välistä lohkoon mihin tulee
se säteilijä kiinni niin helpottaa kierteiden etsinnässä..e39
e28
Comment
-
-
Hanttarin puolen kick-paneeliin, eli osa 2 tuossa kuvassa. Defan sukopistokkeessa taitaa olla turvallisen mittaiset itseporaavat ruuvit, ei tarvitse kuin muutaman hassun millin kierteen olla muovissa sisällä niin pysyy.
Paremmin työtilaa kun irrottaa hanskalokeron ja sen alla olevan muovilevyn. Hanskalokeron irroitus täältä.
Läpivienti menee samalla tavalla kuin juubin erinomaisissa kuvallisessa webasto-ohjeessa täältä. Tulipellin läpivientikumissa on juuri sopiva reikä tuolle - koskapa olet sisätilalämppäriä asentamassa sulla ei pitäisi olla weban kaapelia tiellä.
Tuossa juubin kuvassa jossa näkyy tyhjä webaston sloti konetilan puolella, vasemmassa alakulmassa näkyy juuri ja juuri kuinka defan kaapeli viedään sinne webaston slotin puolelle. Siihen läpivientiin tarvitaan ehkä sikafleksiä tulpaksi, jollei saa todella siistisi soviteltua läpi. Tämä on ehkä hankalampi läpivienti, jollei lasketa kaapelin reititystä konetilassa kuumia paikkoja vältellen ja sopivan pistokepaikan valintaa.
Läpivientikumiin vulkanoituvaa teippiä päälle konetilan puolelle ja ehkä vielä sähköteippiä suojaamaan se vulkanoituva teippi. Molempia löytyy Biltemasta.
Defan johto tulee vaan sen muoviläpyskän alta, kaapelia juoksutetaan vain sen verran että sen saa tökättyä valmiiksi paikalleen asennettuun pistorasiaan ja vasta sen jälkeen teipataan läpiviennistä kiinni.
Comment
-
Comment