minkäslaisia lämmittimiä saa e39 525tds:ään? siihenkin vissiin tulee tuo säteilylämmitin? toimiiko se tuossa mallissa?
Tuohon tulee ihan perinteinen vastus vesitilaan, tärskäytetään kiini pakosarjan alle lohkoon. ahdas paikka jos sattuu olemaan vielä ilmastointi autossa, mutta kyllä se sinne menee
Edellisessä E46 330D:ssä oli säteilylämmitin ja hyvin toimi Kainuun pakkasissa.
n. -40:stäkin käynnistelin 2 tunnin lämmityksen jälkeen.
Nykyisessä E90:ssä myös sätelilylämmitin ja pikkupakkasilla katsoin tunnin lämmityksen jälkeen salavalikosta nesteiden lämpötilan ja näytti +29 astetta, kaippa tuosta jotain apua lienee
viime talveksi asensin Defan "säteiljän" m52b28:iin. nyt muuta auton alla askarrellessa laitoin auton roikkaan ja 15min päästä kokeilin lohkon kylkiä niin n.15cm päästä lämmittimestä tuntui jo selvästi lämmenneen.. ja kyllä mullakin mittari nousee selvästi sinisen alueen puoleen väliin vaikka ois parikymmentä pakkasella, pitää vaan malttaa pitää se pari tuntia liekassa.. sisähaara oli 100x hankalampi asentaa kuin toiseen autooni (M-B W124)
Hieno ketju. Löytyi vastaus siihen mitä etsinkin, mutta olisiko teillä vinkkejä miten olisi fiksuinta asentaa sisätilanpistoke e46 coupeen? miten itse laitoitte?
Hanttarin puolen kick-paneeliin, eli osa 2 tuossa kuvassa. Defan sukopistokkeessa taitaa olla turvallisen mittaiset itseporaavat ruuvit, ei tarvitse kuin muutaman hassun millin kierteen olla muovissa sisällä niin pysyy.
Paremmin työtilaa kun irrottaa hanskalokeron ja sen alla olevan muovilevyn. Hanskalokeron irroitus täältä.
Läpivienti menee samalla tavalla kuin juubin erinomaisissa kuvallisessa webasto-ohjeessa täältä. Tulipellin läpivientikumissa on juuri sopiva reikä tuolle - koskapa olet sisätilalämppäriä asentamassa sulla ei pitäisi olla weban kaapelia tiellä.
Tuossa juubin kuvassa jossa näkyy tyhjä webaston sloti konetilan puolella, vasemmassa alakulmassa näkyy juuri ja juuri kuinka defan kaapeli viedään sinne webaston slotin puolelle. Siihen läpivientiin tarvitaan ehkä sikafleksiä tulpaksi, jollei saa todella siistisi soviteltua läpi. Tämä on ehkä hankalampi läpivienti, jollei lasketa kaapelin reititystä konetilassa kuumia paikkoja vältellen ja sopivan pistokepaikan valintaa.
Läpivientikumiin vulkanoituvaa teippiä päälle konetilan puolelle ja ehkä vielä sähköteippiä suojaamaan se vulkanoituva teippi. Molempia löytyy Biltemasta.
Defan johto tulee vaan sen muoviläpyskän alta, kaapelia juoksutetaan vain sen verran että sen saa tökättyä valmiiksi paikalleen asennettuun pistorasiaan ja vasta sen jälkeen teipataan läpiviennistä kiinni.
Comment