Announcement

Collapse
No announcement yet.

-530d 3/99 turbon vaihto edessä-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by schwarze View Post
    Älä Buks suotta privaa paa tänne vaan
    Eihän tuo mikään salaisuus ole, tuossahan tuo:

    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #17
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Eihän tuo mikään salaisuus ole, tuossahan tuo:

      http://www.turbomotors.lv/
      Kiitos Buks! Turbolliset kiittää Hankalahko kieli tietysti...kielenkääntäjä saa paikan
      Last edited by schwarze; 30-01-2010, 23:19.
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • Vesa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 363
        • Oulu

        #18
        Turbon asennuksessa huomioitavaa

        Laitoin sitten tilauksen APS Germanylle; ahdin oli toimituskuluineen 522 € ja nyt sitten odotellaan postipakettia

        Mitäs tuossa asennuksessa on huomioitava? Ilmeisesti öljyä olis syytä pumpata "voitelukanaviin"? Mitäs muuta, ettei vaan rikkoudu heti kättelyssä?
        Nykyiset:
        BMW F11 535DA xDrive -15
        Toyota Yaris Hybrid -20

        Exiä noin 60 kpl...

        Comment

        • Nisti
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 705
          • På Gränsen

          #19
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Kattikin sai huuhtelun oli kuulemma aivan tukossa, siis oikein auki oli leikattu ja kiinni hitsattu
          Eikös kateista voisi tyhjentää sisuksia kokonaan pois? Ei jäisi ahdistelemaan tulevaisuudessakaan sitten, ja katsastuksessakaan mitään ongelmaa ei tulisi koska on diesel kyseessä?
          "MURPHY'S LAW"
          "Whatever can go wrong will go wrong,
          and at the worst possible time,
          in the worst possible way"

          Comment

          • Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

            #20
            Turbon tiiviste

            No niin, posti toi paketin ja turbo oli tarkoitus asentaa paikalleen tulevana viikonloppuna. Oulun Wetterillä ei sitten ollutkaan turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä, joten tilaukseen meni ja tiivisteen saisin vasta tiistaina. Ei jaksaisi odottaa ... Onko jossain muussa autossa tuota vastaavaa turboa (Garret GT2556V) tai ainakin vastaavalla laipalla? Meinaan vain, että sopiva tiiviste voisi löytyä hyllystä vaikka VW-liikkeestä. Kenelläkään tietoa? Vanhaa tiivistettä ei taida uskaltaa laittaa...
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

            Exiä noin 60 kpl...

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Vesa View Post
              Oulun Wetterillä ei sitten ollutkaan turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä, joten tilaukseen meni ja tiivisteen saisin vasta tiistaina. Ei jaksaisi odottaa ..
              Koitapa kysäistä vaikka diesel Turuselta, jos sattuis löytymään hyllystä.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • huupi
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 1199
                • Tyrnävä

                #22
                Originally posted by Vesa View Post
                Onko jossain muussa autossa tuota vastaavaa turboa (Garret GT2556V) tai ainakin vastaavalla laipalla? Meinaan vain, että sopiva tiiviste voisi löytyä hyllystä vaikka VW-liikkeestä. Kenelläkään tietoa? Vanhaa tiivistettä ei taida uskaltaa laittaa...
                Olen hieman tutkiskellut tuota laippa-asiaa, tosin E46 320d:n kannalta, mutta näyttäisi olevan sama E39 520d, 525d ja 530d. Myös tuolla ollaan samaa mieltä. Mahdollisesti myös VAG 2.5 tdi 165hp ja 180hp vois passata, tiettävästi ahdin on sama kuin 525d:ssä. Kaikki em. on kuitenkin "mutuilua", mistään en ole faktaa löytänyt.
                I01 i3s 94

                Comment

                • Laksu89
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 86
                  • yka/tampere

                  #23
                  kyllä nuitten tiivisteitten pitäsi passata jos on saman näköset! aika lailla standardi kokoja nuo ovat!

                  Comment

                  • aero69
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 9
                    • K-Pohjanmaa

                    #24
                    530 D Turbo linkkiä kiitoos. ? / ohjeita tiisseli bmw käytöstä.
                    Last edited by aero69; 07-03-2010, 00:15.

                    Comment

                    • ///THe
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 841
                      • Espoo

                      #25
                      Ahtoputken ja ahdistimen väliin laippa

                      Nyt porsi omasta 225tkm ajetusta E39 530DA kikottimesta ahdistin... Tilauksessa jo uusi GT2260V E60 530D ahdin ja pitäisi saapua ensi viikolla. Ainoana ongelmana nyt tuo ahtoputken liittäminen turbolle. Eli siihen tarvii laipan... Jos jollakin on kyseistä laippaa tarjolla, niin otappa yhteyttä! Lunastan sen ilomielin pikaiseen pois kuleksimasta.

                      Myös asiallinen itsetehty laippa tottakai kelpaa tai jos joku viitsii sen varta vasten mulle tehdä, niin ISO kiitos jo etukäteen. Mulla ei valitettavasti ole antaa mittoja laipalle, koska turbo on vielä matkalla... Kiire tietenkin on kova, kun kyse käyttökulkineesta! Jos joku harrastaja pystyy tässä pääkaupunkiseudulla sen laipan tekemään niin voin tulla vaikka kaveriksi. Tekisin sen itse, mutta kun ei täällä "syrjäkylällä" ole itsellä TIGiä/MIGiä käytettävissä... Hyvä että katon saa pään päälle...

                      -Tero-
                      o4oo 399 899 (txt/soitto), tai PM
                      Last edited by ///THe; 01-04-2010, 21:22.
                      X5 F15 ///Msport
                      CRX 2gen +25psi

                      Comment

                      • ///THe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 841
                        • Espoo

                        #26
                        Ylempään postiin viitaten...

                        Ahditimen tulo lykkääntyi ensi viikkoon, mutta laipan mitat sentään löytyy (kiitos Thuppu jälleen kerran). MUTTA uusi ongelma vanhaa turboa irrottaessa... Onko ideoita mistä löytäisi 12mm 12-kantaisen hylsyn Espoosta? 6 eri paikkaa käynyt kiertämässä...
                        X5 F15 ///Msport
                        CRX 2gen +25psi

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Mä nyt häiriköin tännekin... Eikö muka edes biltemasta löydy 12k hylsyä? Jos ei millään hylsyä löydy, niin miten piippuavaimella sopii vääntämään, ne on yleensä 12 kulmaisia... tai sit kiintolenkki..? Itellä ainakin on tullu jonku halppishylsysarjan mukana noita 12 kulmaisia, tosin eivät kyllä kestä vääntää mitään mahdottomia.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • eeno
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 84

                            #28
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Mä nyt häiriköin tännekin... Eikö muka edes biltemasta löydy 12k hylsyä?
                            Biltsu tuli mullekin ensimmäisenä mieleen

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              #29
                              Originally posted by ///THe View Post
                              Onko ideoita mistä löytäisi 12mm 12-kantaisen hylsyn Espoosta? 6 eri paikkaa käynyt kiertämässä...
                              Biltsusta löytyy ainakin uusimman kataloogin mukaan 8-19mm 12-kulmainen 3/8" hylsysetti hieman alle kyöstillä. Itsekin meinasin hakea kun pitäis vanteet halkaista, mutta löyty työmatkan varrelta Kärkkäinen ja ostin sieltä irtohylsyn. Eli jos ei muuta niin siitä Renkomäeltä Lahdesta löytyy irtonaisena niitä 12-kulmasia hylsyjä

                              Comment

                              • ///THe
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 841
                                • Espoo

                                #30
                                IKH:lta löytyi 12mm 12-kantainen irtohylsynä hintaan 2,30€... Siellä näytti muutenkin olevan hyvä valikoima tavaraa hyllyssä.

                                Nyt on ollut auto kohta viikon ajossa ja hyvin toimii. Öljynpaluuputki kannattaa sitten turbonvaihto operaatiota harkitsevien hommata kanssa ihan suosiolla, koska vanha ei modaamallakaan passaa kunnolla... Ilmeisesti E60 paluuputki käy? Laittoin sen ainakin tilaukseen. hintaa tais olla vajaat 40€ (paluuputki+90ast letkukulma).

                                BTW, sen verran ahdas on ahdin menemään, että moottorikorvakon kulmasta pitää hipasta muutama milli pois ettei kompurakotelo ota kiinni siihen... Laippalähdön kompurapuolelle sain teetätettyä sorvaamossa. Hinta oli alle puolet BMW osiin verrattuna ja istuvuus täydellinen... Ahtoputken ja turbon väliin tulevaa kumiletkua jouduin lämmittämään/venyttämään aika huolella, jotta sain sen laippalähdön päälle. Alkuperäisen ahtimen kaulan lähdön ulkohalkaisija on 50mm ja uudessa ahtimessa kompurapuolen lähdön sisähalkaisija on tuo sama 50mm...

                                Savutus oli eka ajolenkillä VALTAISA. Ehti vanha ahdin hajotessaan tiskata öljyä helvetisti putkistoon... Vieläkin tulee pienoinen öljykäry ajon jälkeen, mutta onneksi vähenevissä määrin.
                                X5 F15 ///Msport
                                CRX 2gen +25psi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎