Announcement
Collapse
No announcement yet.
-530d 3/99 turbon vaihto edessä-
Collapse
X
-
Originally posted by buksin-1 View PostHankalahko kieli tietysti...kielenkääntäjä saa paikan
Last edited by schwarze; 30-01-2010, 23:19.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Turbon asennuksessa huomioitavaa
Laitoin sitten tilauksen APS Germanylle; ahdin oli toimituskuluineen 522 € ja nyt sitten odotellaan postipakettia
Mitäs tuossa asennuksessa on huomioitava? Ilmeisesti öljyä olis syytä pumpata "voitelukanaviin"? Mitäs muuta, ettei vaan rikkoudu heti kättelyssä?
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1 View PostKattikin sai huuhtelun oli kuulemma aivan tukossa, siis oikein auki oli leikattu ja kiinni hitsattu"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Turbon tiiviste
No niin, posti toi paketin ja turbo oli tarkoitus asentaa paikalleen tulevana viikonloppuna. Oulun Wetterillä ei sitten ollutkaan turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä, joten tilaukseen meni ja tiivisteen saisin vasta tiistaina. Ei jaksaisi odottaa... Onko jossain muussa autossa tuota vastaavaa turboa (Garret GT2556V) tai ainakin vastaavalla laipalla? Meinaan vain, että sopiva tiiviste voisi löytyä hyllystä vaikka VW-liikkeestä. Kenelläkään tietoa? Vanhaa tiivistettä ei taida uskaltaa laittaa...
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostOulun Wetterillä ei sitten ollutkaan turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä, joten tilaukseen meni ja tiivisteen saisin vasta tiistaina. Ei jaksaisi odottaa..
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostOnko jossain muussa autossa tuota vastaavaa turboa (Garret GT2556V) tai ainakin vastaavalla laipalla? Meinaan vain, että sopiva tiiviste voisi löytyä hyllystä vaikka VW-liikkeestä. Kenelläkään tietoa? Vanhaa tiivistettä ei taida uskaltaa laittaa...
Comment
-
-
Ahtoputken ja ahdistimen väliin laippa
Nyt porsi omasta 225tkm ajetusta E39 530DA kikottimesta ahdistin... Tilauksessa jo uusi GT2260V E60 530D ahdin ja pitäisi saapua ensi viikolla. Ainoana ongelmana nyt tuo ahtoputken liittäminen turbolle. Eli siihen tarvii laipan... Jos jollakin on kyseistä laippaa tarjolla, niin otappa yhteyttä! Lunastan sen ilomielin pikaiseen pois kuleksimasta.
Myös asiallinen itsetehty laippa tottakai kelpaa tai jos joku viitsii sen varta vasten mulle tehdä, niin ISO kiitos jo etukäteen. Mulla ei valitettavasti ole antaa mittoja laipalle, koska turbo on vielä matkalla... Kiire tietenkin on kova, kun kyse käyttökulkineesta!Jos joku harrastaja pystyy tässä pääkaupunkiseudulla sen laipan tekemään niin voin tulla vaikka kaveriksi. Tekisin sen itse, mutta kun ei täällä "syrjäkylällä" ole itsellä TIGiä/MIGiä käytettävissä... Hyvä että katon saa pään päälle...
-Tero-
o4oo 399 899 (txt/soitto), tai PMLast edited by ///THe; 01-04-2010, 21:22.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Ylempään postiin viitaten...
Ahditimen tulo lykkääntyi ensi viikkoon, mutta laipan mitat sentään löytyy (kiitos Thuppu jälleen kerran). MUTTA uusi ongelma vanhaa turboa irrottaessa... Onko ideoita mistä löytäisi 12mm 12-kantaisen hylsyn Espoosta? 6 eri paikkaa käynyt kiertämässä...X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Mä nyt häiriköin tännekin...Eikö muka edes biltemasta löydy 12k hylsyä? Jos ei millään hylsyä löydy, niin miten piippuavaimella sopii vääntämään, ne on yleensä 12 kulmaisia... tai sit kiintolenkki..? Itellä ainakin on tullu jonku halppishylsysarjan mukana noita 12 kulmaisia, tosin eivät kyllä kestä vääntää mitään mahdottomia.
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostOnko ideoita mistä löytäisi 12mm 12-kantaisen hylsyn Espoosta? 6 eri paikkaa käynyt kiertämässä...
Comment
-
-
IKH:lta löytyi 12mm 12-kantainen irtohylsynä hintaan 2,30€... Siellä näytti muutenkin olevan hyvä valikoima tavaraa hyllyssä.
Nyt on ollut auto kohta viikon ajossa ja hyvin toimii. Öljynpaluuputki kannattaa sitten turbonvaihto operaatiota harkitsevien hommata kanssa ihan suosiolla, koska vanha ei modaamallakaan passaa kunnolla... Ilmeisesti E60 paluuputki käy? Laittoin sen ainakin tilaukseen. hintaa tais olla vajaat 40€ (paluuputki+90ast letkukulma).
BTW, sen verran ahdas on ahdin menemään, että moottorikorvakon kulmasta pitää hipasta muutama milli pois ettei kompurakotelo ota kiinni siihen... Laippalähdön kompurapuolelle sain teetätettyä sorvaamossa. Hinta oli alle puolet BMW osiin verrattuna ja istuvuus täydellinen... Ahtoputken ja turbon väliin tulevaa kumiletkua jouduin lämmittämään/venyttämään aika huolella, jotta sain sen laippalähdön päälle. Alkuperäisen ahtimen kaulan lähdön ulkohalkaisija on 50mm ja uudessa ahtimessa kompurapuolen lähdön sisähalkaisija on tuo sama 50mm...
Savutus oli eka ajolenkillä VALTAISA. Ehti vanha ahdin hajotessaan tiskata öljyä helvetisti putkistoon... Vieläkin tulee pienoinen öljykäry ajon jälkeen, mutta onneksi vähenevissä määrin.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
Comment