M50b25 Käy liian rikkaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Ei mee läpi. Käy kiinteällä ohjelmalla ilman lambdakorjausta, kun DME ei yritä korjata seosta epätoivoisesti ei myöskään kulutusmittari heilu ruiskutusmäärän ollessa muuttumaton. Samasta syystä tuntuu toimivan paremmin, seokset on tarpeeksi hyvät taatusti ajettavuutta silmällä pitäen, mutta katti toimii niin kapealla seosalueella ettei ilman lambdaa siihen oikein pääse.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Ei mee läpi. Käy kiinteällä ohjelmalla ilman lambdakorjausta, kun DME ei yritä korjata seosta epätoivoisesti ei myöskään kulutusmittari heilu ruiskutusmäärän ollessa muuttumaton. Samasta syystä tuntuu toimivan paremmin, seokset on tarpeeksi hyvät taatusti ajettavuutta silmällä pitäen, mutta katti toimii niin kapealla seosalueella ettei ilman lambdaa siihen oikein pääse.
      On siis se vanha lambda siellä vielä.

      Samantien muutakin, kun pakoputken suunnalla ollaan. Miksi siellä on 2kpl katteja? Voinko nakata molemmat mäkeen ja laittaa tilalle 1kpl 3" katteja? Kun se tupla putki menee yhdeksi juuri ennen katteja, sitten leviää taas kahdeksi ja menee kahtena loppuun asti. On vaan kuristettu ennen katteja n.2" pilliin.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Päästöt mitattu ja arvot ekassa postissa, ei mee läpi...

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Samantien muutakin, kun pakoputken suunnalla ollaan. Miksi siellä on 2kpl katteja? Voinko nakata molemmat mäkeen ja laittaa tilalle 1kpl 3" katteja?
          Voit, näin laitettiin mun vanhaan 525:een, tosin heitettiin semmonen 2-sisään-2-ulos tarvikekatti alle mutta samalla tavallahan voit sen hoitaa y-paloilla. Kannattaa sitten kattoa tarkkaan kun hitsailee että tulee oikeeseen linjaan, nimim. kokemusta on 'kyllä se sinne menee' metodista.
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #20
            Uus boschin titaanilambda tilalle.

            Ei kannata mitään tarvikepaskaa laittaa sinne, ei kestä kuitenkaan pitkään.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Uusi lambda paikoillaan, vieläkin käy liian rikikaalla. Ideoita?

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Imuvuotoja? Akku varmaan olikin irti lambdan vaihdon jälkeen tovin?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Imuvuotoja? Akku varmaan olikin irti lambdan vaihdon jälkeen tovin?
                  Imuvuotoja ei löydy, vikakoodit ei näytä mitään. En tiedä oliko akku irti, huollossa vaihtoivat. Pitää ottaa akku irti iklall hetkeksi ja kokeilla taas.

                  Comment

                  • Harzzza
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 218
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Imuvuotoja ei löydy, vikakoodit ei näytä mitään. En tiedä oliko akku irti, huollossa vaihtoivat. Pitää ottaa akku irti iklall hetkeksi ja kokeilla taas.


                    Kuitenkin ilmamassamittari sullakin hajalla. Mulla kävi heti liian rikkaalla kun se oli pasana. Sen vika vetää kans motronicin hätäkäytölle... vian huomaa tietokoneen ruudulla anturin raakadatasta muttei se edes anna välttämättä vikakoodia aina.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by Harzzza View Post
                      Kuitenkin ilmamassamittari sullakin hajalla. Mulla kävi heti liian rikkaalla kun se oli pasana. Sen vika vetää kans motronicin hätäkäytölle... vian huomaa tietokoneen ruudulla anturin raakadatasta muttei se edes anna välttämättä vikakoodia aina.
                      Sitä olen ajatellut ja uusi on tilauksessa. Katsotaan miten käy.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Jos katti/katit rikki niin mitäs päästöille tapahtuu? Edellinen omistaja oli vaihdattanut toisen katin kun oli kuulemma rikki, sen jälkeen oli taas päästöt ok. Katti oli vaihdettu huollossa, sain vanhan katin auton mukana ja sehän on täysin tyhjä! Minne sisukset on menneet, miksi ja mitä nyt? Jos puu kaatuu metsässä eikä kukaan kuule, millainen ääni siitä lähtee?

                        Ja missä helvetissä on Jimmy Hoffa?!

                        Comment

                        • Harzzza
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 218
                          • Tampere

                          #27
                          Voipihan esim katin sisuskaluissakin olla reikä joka vetää päästöt yli rajojen. Jos se taas ois "romahtanu" tukkoon, ei ois vetoo kummosesti missään tilanteessa kun pakokaasut ei pääsis pihalle.

                          Jos röpöttelee ja välillä jopa toimii hyvinkin, niin että jokunen kaakki kiskookin, niin tuskin katti sit on syypää. jos katista puuttuu sisuskaluja, se ei vedä vikatilaan moottorinohjausta eikä röpöttele vastaan. Sillon veto vaan periaatteessa pitäs parantua

                          Ja kyllä ne katin sisuskalut melko usein joku moottorinohjauksen vika rikkoo, palamaton bensa esimerkiks. Ja roinat kyllä lentää putkesta ulos asti, osa roippeista jää loukkuun vaimentimiin tietysti.

                          Et siinä mielessä ois hyvä saada nopeesti seokset kuntoon ettei tosiaan sekin uudempi katti hajoo.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Pidin akunkenkää irti silloin lambdan vaihdon jälkeen, huolossa eivät tätä ei tehty. Toimii mielestäni ihan ookoo, uutta päästömittausta ei ole tehty vielä.

                            Toista ilmamassamittaria kokeilin, sillä ei toiminut juurikaan, vanha takaisin ja taas se kulkee ja käy ihan ok. Paikallaan kaasutellessa (joo tiedän ei saisi) selvästi röpeltää n.2000-3000rpm kohdalla.

                            Mistä saa uuden IMM ja mitä suunnilleen maksaa?

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Nyt ajettu n.1000km uudella lambadalla ja toimii hienosti. Ei heilu mittari enää. Silti, ei mene päästöistä läpi. Mitä nyt, mitä seuraavaksi?

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Arvot edellee samanlaiset? Siis sen suhteen että tyhjäkäynnillä ei mene läpi mutta muuten menis.

                                Aika kinkkinen, onko autossa jonkinnäköinen tuning-lastu paikallaan?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X