M50b25 Käy liian rikkaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #31
    Originally posted by Cell View Post
    Arvot edellee samanlaiset? Siis sen suhteen että tyhjäkäynnillä ei mene läpi mutta muuten menis.

    Aika kinkkinen, onko autossa jonkinnäköinen tuning-lastu paikallaan?
    Samat arvot. Ei kai tuninkia, perkele, pitäiskö tarkistaa?

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1998
      • Tampere

      #32
      häkä korkealla ja hiilidioksidi matalalla. Viittaisi, siihen että palaminen on epätäydellistä. Kumma, jos sulla uus lambdakin kerran jo on.. Oliko molemmat katit siis kunnossa ? Mikäs sitten tohon voisi vaikuttaa, ainakin imuvuodot, heikot tulpat tai rikkinäinen ilmamassamittari.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        Kyllä siellä katit on kunnossa, ei menis muuten tyhjäkäynnilläkään läpi.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Eli kierroksilla menee nippanappa läpi, tyhjäkäynnillä liikaa HC:tä (palamaton polttoaine). Kaikkea on kohta yritetty, jäänestoakin oli reilusti tankissa. Auto toimii täysin, käy nätisti ja kulkee hyvin.
          ¨
          Ei kai rikkinäinen katti voi HC:tä nostaa? Pitää varmaan taas tulpat vaihtaa, pitäisiköhän laittaa hiukan kuumemmat?

          Comment

          • Bemu500
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2992
            • INvaLA

            #35
            Yhellä kaiffarilla oli samaa ongelmaa ja yks vikavaihtoehto on kuulemma että venttiili(t) vuotas ja seos menee tyhjäkäynnillä kuralle?
            -Official member of BTCF-Sauna team-


            e91 325i -06

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #36
              Vaihda ne uudet tulpat niin on ihme jos ei mene läpi tyhjäkäynnillä. Jos kerta nyt menee +2000rpm kierroksilla.
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Ei kai rikkinäinen katti voi HC:tä nostaa? Pitää varmaan taas tulpat vaihtaa, pitäisiköhän laittaa hiukan kuumemmat?
                Voi ja nostaakin. Tietysti tässä on nyt semmoinen teoriassa mahdollinen vaihtoehto (en ole kokeillut mutta...) että sieltä on sen toisen vanhan katin sisukset pihalla. Puolet koneen päästöistä suodattuisi ja toinen ei. En tiedä onko mahdollista että menisi kierroksilla läpi vai ei, mutta jos sieltä toinen katti on hajonnut mikä sen toisen kohtalo sitten on mahtanut olla.

                Pysy ihan vain vakio lämpöarvon tulpissa.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  #38
                  Originally posted by Cell View Post
                  Puolet koneen päästöistä suodattuisi ja toinen ei. En tiedä onko mahdollista että menisi kierroksilla läpi vai ei, mutta jos sieltä toinen katti on hajonnut mikä sen toisen kohtalo sitten on mahtanut olla.
                  M50 menee kevyesti kierroksilla läpi päästöistä molemmat katit tyhjinä, on ihan ensikäden kokemusta aiheesta. Nippanappa saattaa jopa mennä ilman katteja tyhjäkäynnillä rajoihin, oma olis menny muuten paitsi HC jäin 4-50 ppm yli sallitun vaikka mitä yritti taikoa.

                  Tuo CO pitoisuus nyt vaan näyttäis vähän korkealta?
                  Last edited by nut; 17-10-2007, 14:37.
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • JuhaX
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 190
                    • KiSkO/ToiJa

                    #39
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Yhellä kaiffarilla oli samaa ongelmaa ja yks vikavaihtoehto on kuulemma että venttiili(t) vuotas ja seos menee tyhjäkäynnillä kuralle?

                    Ittellä kävi juurikin näin edellisen autoni kanssa Tarkalleen muistaakseni 2 pytyn pakoventtilli kantoi, jolloin päästöt menivät pipariks.
                    Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
                    Käyttikset:
                    -Opel astra G vm.2004

                    Ex-kulkineet:
                    Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
                    Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #40
                      Originally posted by JuhaX View Post
                      Ittellä kävi juurikin näin edellisen autoni kanssa Tarkalleen muistaakseni 2 pytyn pakoventtilli kantoi, jolloin päästöt menivät pipariks.
                      Millä sen toteaa ja mitä sille mahtaa? Kansi irti ja avot, saa jäädä leimaamatta sitten.

                      Comment

                      • JuhaX
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 190
                        • KiSkO/ToiJa

                        #41
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Millä sen toteaa ja mitä sille mahtaa? Kansi irti ja avot, saa jäädä leimaamatta sitten.

                        Itte vein katsastuksen jälkeen paikalliseen merkkihuoltamoon, josta ilmoitettiin ks.asia (venan kantaminen). Antoivat mukaan vielä jonkin sorttisen mittauspaperin sekä ehdottivat korjausta (alkaen 1500€) Varmuudella kun vika oli tiedossa niin kiikutin auton tutun nyrkkipajalle ja selvisin kokoremontista 700€ Sen jälkeen "katiska" saikin huipput päästöarvot ja eikun myyntiin

                        Ps.Auto oli Ford Escort 1,8 zetec-94
                        Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
                        Käyttikset:
                        -Opel astra G vm.2004

                        Ex-kulkineet:
                        Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
                        Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Ohivuodot mittaamalla näkee venttiilivuodot, melko harvinainen kuitenkin.


                          Aika mielenkiintoista että menis ilman kattejakin läpi, enpä olis uskonut että menee :think No, kaipa sitten jos kerran kokeiltu on, lienee syytä sitten tosiaan ihmetellä niitä katteja, tai ainakin sitä vanhempaa yksilöä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • nut
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1613
                            • Vaasa/Kauhajoki

                            #43
                            Originally posted by Cell View Post
                            Aika mielenkiintoista että menis ilman kattejakin läpi, enpä olis uskonut että menee :think No, kaipa sitten jos kerran kokeiltu on, lienee syytä sitten tosiaan ihmetellä niitä katteja, tai ainakin sitä vanhempaa yksilöä.
                            Näinpä, enpä osannu epäillä kattia itsekään tuosta syystä mutta tyhjää oli kumpainenkin täys kun otettiin auki. Tuossa vaiheessa oli kyllä uutta massamittari, lambda, kaikki imupuolen putket ja jopa imusarjan tiivisteet, kaikki puolat, tulpat, putsarit että kai sen syytä olikin käydä siivosti

                            Pudota nyt Bmw Master putki alas ja vilkaise kissojen sisään onko tyhjää ennekun mitään venttiilivikoja täällä aletaan huutelemaan.
                            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #44
                              Originally posted by nut View Post

                              Pudota nyt Bmw Master putki alas ja vilkaise kissojen sisään onko tyhjää ennekun mitään venttiilivikoja täällä aletaan huutelemaan.
                              Mahtaako rikkinäinen (tyhjä) katti muka aihettaa palamatonta polttoainetta päästöihin?

                              Comment

                              • herja
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1649

                                #45
                                Ainahan pakokaasussa HC:ta on, katin pitäs polttaa vaan ne vähätkin pois. Jos se on paskana niin ei polta.
                                Retard Member

                                Comment

                                Working...
                                X