elikkä voiko viskoa jotenkin "kiriä" että se tarraa paremmin mukaan kun meinaa luistaa? ei kehtais ostaa uutta kun niin kalllis...
m20b25 visko
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Eikös sen kuulu luistaa jonkinverran? Mutta syyläriltä lähtevään alaletkuun syylärin lähistölle joku potkurinanturi sähköisen ohjausta varten. Tarvikeliikkeestä varmaan löytyy joku passeli. Mutta se mihin sen saa kiinni voi olla hankalampaa.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
Noh mut eikös sen voi laittaa siihen metalli putkeen mikä menee flektin takana. Tekee siihen vaan kiinnikkeen.Originally posted by Krynx View PostEikös sen kuulu luistaa jonkinverran? Mutta syyläriltä lähtevään alaletkuun syylärin lähistölle joku potkurinanturi sähköisen ohjausta varten. Tarvikeliikkeestä varmaan löytyy joku passeli. Mutta se mihin sen saa kiinni voi olla hankalampaa.
Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista
E46 320i -99
"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85
ex:
E34 535iA -91
E30 316i -89
E30 320i -90
Comment
-
tai sitten laitan jatkuvan virran vaan sille ja napista laitan sitten päälle jos tarvii esim kesällä ja talvella tuskin tarvii ollenkaan.
Comment
-
Se on tietenkin yksin kertaisin vaihtoehto. kesällä vaan täytyy seurata lämpömittaria ja toivoo että se pitää paikkansa ettei pääse ylikuumeneeOriginally posted by [biohazard] View Posttai sitten laitan jatkuvan virran vaan sille ja napista laitan sitten päälle jos tarvii esim kesällä ja talvella tuskin tarvii ollenkaan.
Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista
E46 320i -99
"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85
ex:
E34 535iA -91
E30 316i -89
E30 320i -90
Comment
-
Jep ja rivi-kuutosen kansi tykkää hyvää tästä seuraavista lämpötilanvaihteluista. Vai luuletteko, että saatte nappia räpläämällä pidettynä lämpötilan tasaisempana kuin viskotuulettimella?Originally posted by honkkeli View PostSe on tietenkin yksin kertaisin vaihtoehto. kesällä vaan täytyy seurata lämpömittaria ja toivoo että se pitää paikkansa ettei pääse ylikuumenee
Comment
-
-
Vanhemmissa E21 320/323i-malleissa on sähköflekti alkuperäisenä ja ihan hienosti se toimii. Tallissa on tälläkin hetkellä 2kpl -78 323i:tä. Molemmissa alkuperäiset kannet, molemmissa vielä 29-vuoden jälkeen hienosti toimivat sähköflektit.Originally posted by SledgeHammer82 View PostJep ja rivi-kuutosen kansi tykkää hyvää tästä seuraavista lämpötilanvaihteluista. Vai luuletteko, että saatte nappia räpläämällä pidettynä lämpötilan tasaisempana kuin viskotuulettimella?
Kyllä sen sähköflektin voi jälkeenpäinkin asentaa niin, että anturi ohjaa sitä, ettei tarvi mittaria kytätä ja painella jotain nappia kojetaulussa..
Totta on, että viskolla lämpötilan vaihtelu ei ole niin suuri, paitsi silloin, kun se visko lakkaa kokonaan toimimasta
Last edited by T3; 18-08-2007, 09:52..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Toki toki. Tällä kertaa en mitenkään hyökännyt sähköflektejä vastaan sinänsä, vaan viittasin tähän postiin:Originally posted by T3 View PostVanhemmissa E21 320/323i-malleissa on sähköflekti alkuperäisenä ja ihan hienosti se toimii. Tallissa on tälläkin hetkellä 2kpl -78 323i:tä. Molemmissa alkuperäiset kannet, molemmissa vielä 29-vuoden jälkeen hienosti toimivat sähköflektit.
Kyllä sen sähköflektin voi jälkeenpäinkin asentaa niin, että anturi ohjaa sitä, ettei tarvi mittaria kytätä ja painella jotain nappia kojetaulussa..
Totta on, että viskolla lämpötilan vaihtelu ei ole niin suuri, paitsi silloin, kun se visko lakkaa kokonaan toimimasta
Tottakai sähköflektilläkin saa pysymään lämpötilat aisoissa kunhan se on tosiaan jonkun anturin ohjaama eikä siten että kuski painaa napista flektin päälle kun lämmöt alkaa nousta punaselle.Originally posted by [biohazard] View Posttai sitten laitan jatkuvan virran vaan sille ja napista laitan sitten päälle jos tarvii esim kesällä ja talvella tuskin tarvii ollenkaan.
Sitäpaitsi... Minä ainakin sain käsityksen, että topicissa kehoitettiin heittämään visko romukoppaan ja laittamalla sähköflekti tilalle, eli sellaisen, jossa on oma sähkömoottori kuten ilmastoinnin flektissä. Eikö e21:ssä ole puolestaan ainoastaan sähköllä ohjattu magneettikytkin joka kytkee vesipumpun akselin päässä olevan flektin pyörimään ja pois? Tällaista ratkaisua on muissa tuon aikakauden saksalaisautoissa näkynyt. Ainakaan en ole koskaan nähnyt e21:stä, joka jäisi moottorin sammutuksen jälkeen pyörittämään flektiä kuten nykyautot "oikeine" sähköflekteineen.
Comment
-
Väärin! E21:n sähköflekti ei ole missään vesipumpun akselin päässä, vaan ihan oma kiinteä puhallin syylärin etupuolella. Vesiletkussa on sitten kaksi eri lämpötilassa kytkeytyvää anturia, joista toinen kytkee flektin pyörimään pienellä nopeudella ja jälkimmäinen ilman vastusta täydellä teholla.Originally posted by SledgeHammer82 View PostEikö e21:ssä ole puolestaan ainoastaan sähköllä ohjattu magneettikytkin joka kytkee vesipumpun akselin päässä olevan flektin pyörimään ja pois? Tällaista ratkaisua on muissa tuon aikakauden saksalaisautoissa näkynyt. Ainakaan en ole koskaan nähnyt e21:stä, joka jäisi moottorin sammutuksen jälkeen pyörittämään flektiä kuten nykyautot "oikeine" sähköflekteineen..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
Comment