Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 visko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    m20b25 visko

    elikkä voiko viskoa jotenkin "kiriä" että se tarraa paremmin mukaan kun meinaa luistaa? ei kehtais ostaa uutta kun niin kalllis...
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    #2
    Taitaa tuohon vaivaan olla paras vaihtoehto kun nakkaat sen viskon romukoppaan ja laitat sähköflektin..

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #3
      Muistaakseni oikea momentti oli 40-43 nm. Kai sen voi kerran lukita lopullisesti

      Comment

      • [biohazard]
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 255
        • kiuruvesi

        #4
        Originally posted by Daa Daa View Post
        Taitaa tuohon vaivaan olla paras vaihtoehto kun nakkaat sen viskon romukoppaan ja laitat sähköflektin..
        minulla olis sähköflekti,,, mitenkä asennetaan? jonkinlainen anturi pitää olla tietenkin jne?

        Comment

        • Krynx
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 908
          • á la Temmes

          #5
          Eikös sen kuulu luistaa jonkinverran? Mutta syyläriltä lähtevään alaletkuun syylärin lähistölle joku potkurinanturi sähköisen ohjausta varten. Tarvikeliikkeestä varmaan löytyy joku passeli. Mutta se mihin sen saa kiinni voi olla hankalampaa.
          E39 525d -00
          E39 523i-96
          E30 316 -86

          Comment

          • honkkeli
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 947
            • Kaarina

            #6
            Originally posted by Krynx View Post
            Eikös sen kuulu luistaa jonkinverran? Mutta syyläriltä lähtevään alaletkuun syylärin lähistölle joku potkurinanturi sähköisen ohjausta varten. Tarvikeliikkeestä varmaan löytyy joku passeli. Mutta se mihin sen saa kiinni voi olla hankalampaa.
            Noh mut eikös sen voi laittaa siihen metalli putkeen mikä menee flektin takana. Tekee siihen vaan kiinnikkeen.

            Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


            E46 320i -99

            "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

            ex:
            E34 535iA -91
            E30 316i -89
            E30 320i -90

            Comment

            • Krynx
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 908
              • á la Temmes

              #7
              Toki jos siihen saa sen. Itsellä ei ole 325i:n syyläriä niin en tiedä.
              E39 525d -00
              E39 523i-96
              E30 316 -86

              Comment

              • [biohazard]
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 255
                • kiuruvesi

                #8
                tai sitten laitan jatkuvan virran vaan sille ja napista laitan sitten päälle jos tarvii esim kesällä ja talvella tuskin tarvii ollenkaan.

                Comment

                • honkkeli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 947
                  • Kaarina

                  #9
                  Originally posted by [biohazard] View Post
                  tai sitten laitan jatkuvan virran vaan sille ja napista laitan sitten päälle jos tarvii esim kesällä ja talvella tuskin tarvii ollenkaan.
                  Se on tietenkin yksin kertaisin vaihtoehto. kesällä vaan täytyy seurata lämpömittaria ja toivoo että se pitää paikkansa ettei pääse ylikuumenee

                  Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                  E46 320i -99

                  "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                  ex:
                  E34 535iA -91
                  E30 316i -89
                  E30 320i -90

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Unohdat heti kättelyssä sen sähköflektin ja hommaat vaikka käytetyn viskon. Käytettyjä saa varmuudella HYVIÄ ja hintakin on varmasti alle 50 euroa.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by honkkeli View Post
                      Se on tietenkin yksin kertaisin vaihtoehto. kesällä vaan täytyy seurata lämpömittaria ja toivoo että se pitää paikkansa ettei pääse ylikuumenee
                      Jep ja rivi-kuutosen kansi tykkää hyvää tästä seuraavista lämpötilanvaihteluista. Vai luuletteko, että saatte nappia räpläämällä pidettynä lämpötilan tasaisempana kuin viskotuulettimella?

                      Comment

                      • 535_M5
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 221
                        • Masku

                        #12
                        Originally posted by [biohazard] View Post
                        elikkä voiko viskoa jotenkin "kiriä" että se tarraa paremmin mukaan kun meinaa luistaa? ei kehtais ostaa uutta kun niin kalllis...
                        Lisää siihen silikooniöljyä, ihan niinkuin autokorjaamollakin tehtäisi. Ohjeet hommaan täältä foorumilta.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                          Jep ja rivi-kuutosen kansi tykkää hyvää tästä seuraavista lämpötilanvaihteluista. Vai luuletteko, että saatte nappia räpläämällä pidettynä lämpötilan tasaisempana kuin viskotuulettimella?
                          Vanhemmissa E21 320/323i-malleissa on sähköflekti alkuperäisenä ja ihan hienosti se toimii. Tallissa on tälläkin hetkellä 2kpl -78 323i:tä. Molemmissa alkuperäiset kannet, molemmissa vielä 29-vuoden jälkeen hienosti toimivat sähköflektit.

                          Kyllä sen sähköflektin voi jälkeenpäinkin asentaa niin, että anturi ohjaa sitä, ettei tarvi mittaria kytätä ja painella jotain nappia kojetaulussa..

                          Totta on, että viskolla lämpötilan vaihtelu ei ole niin suuri, paitsi silloin, kun se visko lakkaa kokonaan toimimasta
                          Last edited by T3; 18-08-2007, 09:52.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1651
                            • Pk-seutu

                            #14
                            Originally posted by T3 View Post
                            Vanhemmissa E21 320/323i-malleissa on sähköflekti alkuperäisenä ja ihan hienosti se toimii. Tallissa on tälläkin hetkellä 2kpl -78 323i:tä. Molemmissa alkuperäiset kannet, molemmissa vielä 29-vuoden jälkeen hienosti toimivat sähköflektit.

                            Kyllä sen sähköflektin voi jälkeenpäinkin asentaa niin, että anturi ohjaa sitä, ettei tarvi mittaria kytätä ja painella jotain nappia kojetaulussa..

                            Totta on, että viskolla lämpötilan vaihtelu ei ole niin suuri, paitsi silloin, kun se visko lakkaa kokonaan toimimasta
                            Toki toki. Tällä kertaa en mitenkään hyökännyt sähköflektejä vastaan sinänsä, vaan viittasin tähän postiin:

                            Originally posted by [biohazard] View Post
                            tai sitten laitan jatkuvan virran vaan sille ja napista laitan sitten päälle jos tarvii esim kesällä ja talvella tuskin tarvii ollenkaan.
                            Tottakai sähköflektilläkin saa pysymään lämpötilat aisoissa kunhan se on tosiaan jonkun anturin ohjaama eikä siten että kuski painaa napista flektin päälle kun lämmöt alkaa nousta punaselle.

                            Sitäpaitsi... Minä ainakin sain käsityksen, että topicissa kehoitettiin heittämään visko romukoppaan ja laittamalla sähköflekti tilalle, eli sellaisen, jossa on oma sähkömoottori kuten ilmastoinnin flektissä. Eikö e21:ssä ole puolestaan ainoastaan sähköllä ohjattu magneettikytkin joka kytkee vesipumpun akselin päässä olevan flektin pyörimään ja pois? Tällaista ratkaisua on muissa tuon aikakauden saksalaisautoissa näkynyt. Ainakaan en ole koskaan nähnyt e21:stä, joka jäisi moottorin sammutuksen jälkeen pyörittämään flektiä kuten nykyautot "oikeine" sähköflekteineen.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                              Eikö e21:ssä ole puolestaan ainoastaan sähköllä ohjattu magneettikytkin joka kytkee vesipumpun akselin päässä olevan flektin pyörimään ja pois? Tällaista ratkaisua on muissa tuon aikakauden saksalaisautoissa näkynyt. Ainakaan en ole koskaan nähnyt e21:stä, joka jäisi moottorin sammutuksen jälkeen pyörittämään flektiä kuten nykyautot "oikeine" sähköflekteineen.
                              Väärin! E21:n sähköflekti ei ole missään vesipumpun akselin päässä, vaan ihan oma kiinteä puhallin syylärin etupuolella. Vesiletkussa on sitten kaksi eri lämpötilassa kytkeytyvää anturia, joista toinen kytkee flektin pyörimään pienellä nopeudella ja jälkimmäinen ilman vastusta täydellä teholla.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎