No emmä nyt tiedä et onko kallista (35€)jos moottorista saa kaiken paskan pois ?
No kyl tuosta aika kallista tulee kun tuo 35€ purkki riittää 4litran tilavuuteen eli perus kutos koneessa menee kaks purkkia, sit jos vielä kuuntelet myyntimiesten puheita ja laitat uusiin öljyihin hydraalisille nostimille tarkoitetun hoito aineen á 30€kpl ja niitä kaks niin kyllä siitä 130€ lisä hintaa tulee öljyn vaihdolle. :think Ja siltikkään et saa kaikkea paskaa koneesta pois. Helpommalla ja halvemmalla pääset kun vaihdat öljyt kun on kilometrit täynnä ja käytät hyviä öljyjä.
Se onkin kaikkein toimivin menetelmä kun pitää huolta öljynvaihtoväleistä ja moottorin kunnosta yleisesti. Niin ja käyttää laadukasta öljyä. Eli sitä mitä valmistaja on siihen kulloiseenkin moottoriin tarkoittanut.
Forte (=löpö...) auttaa kun öljynvaihdot ja muut huollot on laiminlyöty. On ns. viimeinen voitelu ennen moottoriremonttia tai sen vaihtoa :think
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että kaikenlaiset "fiksaukset" toki toimii jos auto on tarkoitus "hukata" maailmalle. Jos oikeasti on tarkoitus laittaa moottori kuntoon niin se vaatii aina käsien likaamista ja mekaanisia toimenpiteitä
Mutta kallista touhu! En itse ole mikään mekaanikko ja just vein auton korjaamon ja ei saanut edes korjattua autoani !
Itse en usko noihin 30e/l maksaviin castrol öljyihin tms hienosto paskaan.
nykyajan markankin öljyt oikealla viskositeetilla pelaa normaalit hlö-autot ihan yhtähyvin.
No sanotaan näin että ohjekirja kyllä usein kertoo mitä öljyä valmistaja on tarkoittanut moottoriin.
Jos katsotaan otsikon auton ikäluokkaa niin tämänpäivän öljyistä saa valita useitakin jotka täyttää BMW:n vaatimukset.
Meille vanhempien autojen harrastajille lähes mikä vaan öljy on parempaa kun moottorille on alunperin tarkoitettu. Siitäkin tulee ongelmia jos laittaa "liian hyvää" öljyä moottoriin: voitelu ei pelaa koska öljy ei ole tarkoitettu vanhalle koneelle :think
j
vanhat pois ja uudet tilalle tyylillä menty aina.
Se onkin kaikkein toimivin menetelmä kun pitää huolta öljynvaihtoväleistä ja moottorin kunnosta yleisesti. Niin ja käyttää laadukasta öljyä. Eli sitä mitä valmistaja on siihen kulloiseenkin moottoriin tarkoittanut.
Forte (=löpö...) auttaa kun öljynvaihdot ja muut huollot on laiminlyöty. On ns. viimeinen voitelu ennen moottoriremonttia tai sen vaihtoa :think
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että kaikenlaiset "fiksaukset" toki toimii jos auto on tarkoitus "hukata" maailmalle. Jos oikeasti on tarkoitus laittaa moottori kuntoon niin se vaatii aina käsien likaamista ja mekaanisia toimenpiteitä
Leave a comment: