Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endurance autojen m20b25 tehot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2479
    • Lohja

    Endurance autojen m20b25 tehot

    Tietääkö joku mitä muutoksia endurance saloon luokan autojen koneisiin on tehty/saa tehdä? Esim. eagle racingin autoistahan on penkitetty parhaimmillaan tehoa 231 hp/5500 RPM ja vääntöä 320 Nm/3750 RPM. Eikös nuo säännöt ole aika tiukat ja kummiskin on saatu aika kovat lukemat vaparista.
    ..niin ja ei kai se 0,2 desiä lisää tilavuutta siihen paljon vaikuta.. :roll:
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
  • endurance
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 53

    #2
    virityksistä/säännöistä

    Koitas vilkasta tuolta... http://www.akk-motorsport.fi/saannot...4Nopeus19.html
    _____________________________________________
    e36 coupe 32vitka

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2479
      • Lohja

      #3
      Re: virityksistä/säännöistä

      Originally posted by endurance
      Kävin jo lukemassakin tuolta noita sääntöjä..

      19.70.4.10. Suihkutusjärjestelmä

      Alkuperäinen järjestelmä ja tyyppi (esim. K-Jetronic) tulee säilyttää alkuperäisenä paikallaan. Niiden suihkutuslaitteen osien muuttaminen, jotka säätelevät moottoriin menevän polttoaineen määrää, on sallittu. Kaasuläpän aukon halkaisija on säilytettävä vakiona.

      Ilmamäärän mittalaite on vakio. Suihkutussuuttimet ovat vapaat, paitsi lukumäärä, paikka, asennuskulma ja toimintatapa. Suuttimille menevät polttoaineputket ovat vapaat.

      Elektronisen säätölaitteen uudelleen ohjelmointi vapaa, mutta ohjaustoimintoja ei saa lisätä. Moottorin ohjauksen johtosarjan on oltava alkuperäinen. Polttoaineen paineensäädin on vapaa.

      Mutta kiinnostais tietää miten näissä on hoidettu toi polttoaineen (ja ilman) saanti, kun niin moni on täälläkin puhunut, että tarvii isommat suuttimet, ilmamäärämittarin jne. jne...
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        #4
        heh..eihän noissa endurance saloon luokan vehkeissä rajoiteta koneen viritystä paljon millään..mikäs ihme tuo nyt on? Kireet nokat, kunnon puristukset, kannen työstökin on vapaa kuten venttiilitkin yms. putkisto jne. eihän tuossa tarte olla orggista kun tilavuus+1.2mm poraus ja suihkutuslaitteiston hilut. ohjelmointi vapaa...jospa joskus käyttäs sitä tuunattua pirssiä ihan huvikseen lastutettavana niin vois olla tehoja näissä fooruminkin 2.5L vehkeissä ...eikä leikittäs niillä bensanpaineilla ja suuttimien koolla..jos ois 2- tahteja nää bemut niin monikohan lähtis ees pyörimään enää esim paineitten ja suuttimien kokeilujen jälkeen. SÄÄTÖ ON POP!! 8)

        Uskallan väittää et ei vapari 2.6L oo kummostakaan saaha tuota 230hp tehoja...ratanokka, putkisto, puristuksien nosto ja säätäminen(sisällyttää mahd. isommat ruutat) niin jo pitäs päästä ihan kohtuu pitkälle..sitten jos vielä kantta/venoja laittaa niin avot..ja tuossa nokassa saa ihan huoletta muuten mennä yli sen 300 asteen...mitä vittua ne laittaa jotain 286 vapareihin? 2.0L/4 ja 304 nokalla shrick kopio vieläpä ja ihan perkeleen hyvin menee tuokin 3000rpm--> ja sitä alempana ei muuten varmasti paljon huomaa eroa vakioon.... 2.5L vielä vähempi huomaa eroa. Vääntöä on nimittäin varmasti tarpeeks siellä alakierroksilla. harmi kun en oo rakentamassa vaparia nyt 8) . Vois ihan kiusakseen tehä viri viri 2.7L tappajan tuosta 2.5L vehkeestä muuten.
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • Jubu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 937
          • Kuusankoski

          #5
          niin , vakiota pitää olla mm. imusarja , ilmamäärämittari , i.suodatinkotelo , pakosarja ...

          Edit: hjuu , v*tusti vaan tehoo , niin saa käydä 3 minsan tankkauksia tekemässä vähä tiheemmin 8)

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2479
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Suutari
            heh..eihän noissa endurance saloon luokan vehkeissä rajoiteta koneen viritystä paljon millään..mikäs ihme tuo nyt on? Kireet nokat, kunnon puristukset, kannen työstökin on vapaa kuten venttiilitkin yms. putkisto jne. eihän tuossa tarte olla orggista kun tilavuus+1.2mm poraus ja suihkutuslaitteiston hilut. ohjelmointi vapaa...jospa joskus käyttäs sitä tuunattua pirssiä ihan huvikseen lastutettavana niin vois olla tehoja näissä fooruminkin 2.5L vehkeissä ...eikä leikittäs niillä bensanpaineilla ja suuttimien koolla..jos ois 2- tahteja nää bemut niin monikohan lähtis ees pyörimään enää esim paineitten ja suuttimien kokeilujen jälkeen. SÄÄTÖ ON POP!! 8)

            Uskallan väittää et ei vapari 2.6L oo kummostakaan saaha tuota 230hp tehoja...ratanokka, putkisto, puristuksien nosto ja säätäminen(sisällyttää mahd. isommat ruutat) niin jo pitäs päästä ihan kohtuu pitkälle..sitten jos vielä kantta/venoja laittaa niin avot..ja tuossa nokassa saa ihan huoletta muuten mennä yli sen 300 asteen...mitä vittua ne laittaa jotain 286 vapareihin? 2.0L/4 ja 304 nokalla shrick kopio vieläpä ja ihan perkeleen hyvin menee tuokin 3000rpm--> ja sitä alempana ei muuten varmasti paljon huomaa eroa vakioon.... 2.5L vielä vähempi huomaa eroa. Vääntöä on nimittäin varmasti tarpeeks siellä alakierroksilla. harmi kun en oo rakentamassa vaparia nyt 8) . Vois ihan kiusakseen tehä viri viri 2.7L tappajan tuosta 2.5L vehkeestä muuten.
            Tähän tässä just halusinkin varmistuksen, että pitäähän suihkutuslaitteiston olla alkuperäinen. Kun niin moni täällä valittaa, että noissa vakio vehkeissä ei riitä tuotto.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2479
              • Lohja

              #7
              Originally posted by Jubu
              niin , vakiota pitää olla mm. imusarja , ilmamäärämittari , i.suodatinkotelo , pakosarja ...

              Edit: hjuu , v*tusti vaan tehoo , niin saa käydä 3 minsan tankkauksia tekemässä vähä tiheemmin 8)
              No tää topicci liittykin lähinnä katuauton tekoon, mutta onhan eagle racingin mottoja, että "tehosta tinkimättä, bensaa säästämättä" ja "on hauskempi hakea varikolta lisää bensaa kuin voimaa"
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                #8
                231 hp/5500 RPM ja vääntöä 320 Nm/3750 RPM
                Kyllä noista lukemista on aika helppo päätellä, että tilavuutta on ~3 litraa.

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #9
                  Samaa mieltä Mazan kanssa.. Tehoa on vaatimattomat 60hp enemmän ja 300rpm alempana kuin katittomassa vakiossa. Vääntöä sen sijaan vain ja ainoastaan 100Nm enemmän ja 250rpm alempana.

                  Ihan mahdottomasti en moottorin virityksestä tiedä, mutta saa kyllä olla aikamoinen pelimies säätämässä että tuollaisiin lukemiin päästään jollain 2.6l tilavuudella.
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2479
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by Maza
                    231 hp/5500 RPM ja vääntöä 320 Nm/3750 RPM
                    Kyllä noista lukemista on aika helppo päätellä, että tilavuutta on ~3 litraa.
                    Ainakin noissa ilmotetaan tilavuudeks 2,7litraa ja mites m20:stä saadaan 3 litranen?
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Originally posted by L.H
                      Originally posted by Maza
                      231 hp/5500 RPM ja vääntöä 320 Nm/3750 RPM
                      Kyllä noista lukemista on aika helppo päätellä, että tilavuutta on ~3 litraa.
                      Ainakin noissa ilmotetaan tilavuudeks 2,7litraa ja mites m20:stä saadaan 3 litranen?
                      vaikka tuolla

                      Comment

                      • MikkoV
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 631
                        • Sastamala

                        #12
                        Kyllä se 80-90hp litrateho taitaa irrota melkein vaparista kuin vaparista näillä perinteisillä konsteilla.

                        Oon muuten ihmetellyt jonkin aikaa sellasta hommaa et missä kaikki kireät bemarit (ja varsinkin vaparit ) näitä -02 kiihdytyspelejä ja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

                        Rata ja kiihdytyspäivillä yms. näkyy paljon esim. wanhaa nopeaa Opelia omankin lisäksi mutta 13s. tai ees 14s. bemarit loistaa aika hyvin poissaolollaan, tai on nyt muutamia mutta kuinka vaikka nyt sit opeli tuntuu olevan aihiona suositumpi. Esim tää MAD MAX B-ascona ajelee 2.5l nelos-kaasari koneella 12s vartteja ja tulee aina ajamalla paikallle.

                        Ihan siisti hopea E21 oli alastarossa viime viikonloppuna muttei sekään mitenkään erikoisesti kulkenut, kyllä bemunkin kutosesta ja jopa nelosesta saa tehoja kaivettua mutta tuntuu että kaikki on jäänyt vaan siihen et E30:seen isketään nokalle se 2.5 tai parhaassa tapauksessa 3.5 kutonen ja se on sit siinä kun siitä sen hauskuuden pitäis alkaa. Tehkääs nyt joku vaikka E21:nen (niin ei tarvi murehtia päästöistä) kunnon räyhä kutosella tripla webereillä ja näyttämään mallia tapahtumiin
                        E70 3.0SD -08
                        .................................................. ................................
                        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                        Comment

                        • L.H
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2479
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by MikkoV
                          Kyllä se 80-90hp litrateho taitaa irrota melkein vaparista kuin vaparista näillä perinteisillä konsteilla.

                          Oon muuten ihmetellyt jonkin aikaa sellasta hommaa et missä kaikki kireät bemarit (ja varsinkin vaparit ) näitä -02 kiihdytyspelejä ja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

                          Rata ja kiihdytyspäivillä yms. näkyy paljon esim. wanhaa nopeaa Opelia omankin lisäksi mutta 13s. tai ees 14s. bemarit loistaa aika hyvin poissaolollaan, tai on nyt muutamia mutta kuinka vaikka nyt sit opeli tuntuu olevan aihiona suositumpi. Esim tää MAD MAX B-ascona ajelee 2.5l nelos-kaasari koneella 12s vartteja ja tulee aina ajamalla paikallle.

                          Ihan siisti hopea E21 oli alastarossa viime viikonloppuna muttei sekään mitenkään erikoisesti kulkenut, kyllä bemunkin kutosesta ja jopa nelosesta saa tehoja kaivettua mutta tuntuu että kaikki on jäänyt vaan siihen et E30:seen isketään nokalle se 2.5 tai parhaassa tapauksessa 3.5 kutonen ja se on sit siinä kun siitä sen hauskuuden pitäis alkaa. Tehkääs nyt joku vaikka E21:nen (niin ei tarvi murehtia päästöistä) kunnon räyhä kutosella tripla webereillä ja näyttämään mallia tapahtumiin
                          No mä oon kohta erilainen nuori ja teen sen vapari koneen.. :wink: Ei siitä kyllä mitään sikakireetä tuu, kun pitää tolla autolla kumminkin ajaa joka päiväset ajot.

                          Se alastarolla ollut e21:n on kyllä ahdettu..
                          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14
                            Tuo edellisen viestini linkki sisälsi siis englannin kielisen stoorin 3 litraseksi stroukatusta cabriosta...

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2479
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by Henski
                              Tuo edellisen viestini linkki sisälsi siis englannin kielisen stoorin 3 litraseksi stroukatusta cabriosta...
                              Joo, huomasi sen ja se olikin kyllä ihan uutta tietoa mulle.. Noh, silti noi endurance autot taitaa kuitenkin olla noita 2,7 litrasia..
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎