Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2043
    • Riihimäki

    #31
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Racing02 voisi kertoa kokemuksistaan tuosta kms:stä?:think
    No mun mielestä ihan jees. Ei mulla tosin ole vertailukokemusta muista kaupallisista. Mukavan yksinkertainen räplätä itsekin, mutta ammattimaisia säätäjiäkin löytyy. Säätötyö on helppoa, varsinkin jos on yhteensopiva laajakaista-feedback. Ihan toivottuja tehoja en ole koneesta saanut mutta syy lienee jossakin muualla kuin ruiskun ohjauksessa. Sytkäosat on Fordin palikoita missä on KMS-tarrat päällä.

    Toisessa autossa on mega mikä on myös mielestäni ihan ok mutta vaatii huomattavasti enemmän paneutumista asiaan.

    Comment

    • Irl-Racing
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1755
      • Naantali

      #32
      Originally posted by Erich View Post
      Muutama juttu pohdittavaksi...

      Mieti kokonaisuutta. Haluatko itse alkaa viilaamaan karttoja kohilleen (vaatii aikaa, kiinnostusta, tietoa, viitseliäisyyttä, aikaa, lisää opiskelua, johon menee aikaa, viitseliäisyyttä, aikaa, enemmän kiinnostusta jne...) vai maksaa valmiista ratkaisusta? Jos kuulut siihen koulukuntaan, joka nauttii viilaamisesta ja säätämisestä ja jonka pellin alla palikat vaihtuvat harva se viikko, kun kokeillaan ja kikkaillaan, niin silloin ominaisuuksille ja käyttikselle kannattaa antaa joku painoarvo. Jos taas rakennat yhden raudan, jolla ajat sellaisenaan ehkä jopa kokonaisen kesän, niin silloin joku hestec voisi olla paikallaan, koska saat sen säädettynä, jopa oikealle hehtaarille. Ja vielä dynolapun kaupanpäälle.

      Elikkä, sano Raakkeli:

      - mitä ominaisuuksia oikeasti tarvitset (sulle tarpeettomista ominaisuuksista = turhasta hifistä ei todellakaan kannata maksaa)
      - säädätkö itse vai säädätätkö
      - pärjäätkö ns. omillasi, vai tarvitsetko jatkuvan teknisen tuen

      Ja jokaikisestä virityksestä, mitä maa päällään kantaa, tulet kuulemaan hyvää ja huonoa palautetta...
      Itse haluaisin tehä ku oon tämän projektin alusta lähtien tehny itse muutamien avustuksien kera aluksi ihan vaan vapaasti hegintävästä enemmän tehoa irti ja myöhemmin ku on rahaa saatu lisää nii turbotukseen

      etsin sellasta perus hyvää joka olisi suhteelisen helppo asentaa ettei tuotais ongelmia . Ja sitten kuitenki helppo saada ammatti miehen apua tai osia jos tulee ongelmia


      Elikkä:
      -Aluksi ihan suorasytytys
      -Suutimien ohjaus
      -kierosten rajotin
      -ja helppo säädettävyys
      -tekisin itse mutta voi tulla sellasia tilanteita että voi tarvita apua
      kun ei ole viellä paljoa tietoa näistä hommista
      Last edited by Irl-Racing; 28-09-2007, 12:19.
      Autot
      Bmw I8
      Mini cooper S

      Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

      IG: Irl_Customs

      Comment

      • Ter0
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 297
        • Tampere

        #33
        Originally posted by Jipsu View Post

        Elikkä:
        -Aluksi ihan suorasytytys
        -Suutimien ohjaus
        -kierosten rajotin
        -ja helppo säädettävyys
        -tekisin itse mutta voi tulla sellasia tilanteita että voi tarvita apua
        kun ei ole viellä paljoa tietoa näistä hommista
        Voinen vastata tuohon mitä tarvitsee Tatech 5 Pron kanssa moottorin ohjailuun vaikka en ihan tarkalleen tiedä mitä b6 kone on syönyt:
        - Kipinänvahvistimet (2x jos tahtoo 6cyl sekventiaalisytkän)
        - induktiivianturi muunnin mikäli käyttää omaa rpm anturia
        muussa tapauksessa HALL anturit ja sitten kampuralle 12 nastainen triggeripyörä ja nokka-akselille 1 nasta
        - tietenkin sisäinen laajakaistamoduli -> säätötyö helpottuu
        - map anturi jos ahtokäyttöön
        aika pitkälti käy auton omat anturit sit muuten.

        Kuten muidenkin postauksista voidaan päätellä, ruiskun toimivuuden ratkaisee ruiskun asennus. Se on todettu monen monta kertaa.
        Tatechin hyvä puoli on mm. suomalainen tuotetuki.
        Hyviä kokemuksia ja että miten Tatech toimii ralliautossa voi katsella vaikka Toni Gardemaisterin 2007 Vetomies kisan pätkien in-car kamerasta. (edit: http://www.tonigardemeister.com/salainenkansio.php)
        ______________________________
        BP-2010 burnismestari \o/
        ______________________________
        -Ter0
        [email protected]
        TT-Speed Oy

        Comment

        • emfaiv
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 84
          • alajärvi

          #34
          Originally posted by Jipsu View Post
          en oo ees kuulukkaan kms:tä ja toi euro boksiki oli ihan uus

          onks toi euro 96 hyvä/hinta
          kyllä se ainakin meikällä on pelannu ihan täysin. käytössä m52 motin kanssa. tämän päivän hintaa en tiiä ihan tarkasti, mutta selviää ku soittaa rasmus speedille
          lähti ku neekeri savimajasta!

          Comment

          • Irl-Racing
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1755
            • Naantali

            #35
            Originally posted by Ter0 View Post
            Voinen vastata tuohon mitä tarvitsee Tatech 5 Pron kanssa moottorin ohjailuun vaikka en ihan tarkalleen tiedä mitä b6 kone on syönyt:
            - Kipinänvahvistimet (2x jos tahtoo 6cyl sekventiaalisytkän)
            - induktiivianturi muunnin mikäli käyttää omaa rpm anturia
            muussa tapauksessa HALL anturit ja sitten kampuralle 12 nastainen triggeripyörä ja nokka-akselille 1 nasta
            - tietenkin sisäinen laajakaistamoduli -> säätötyö helpottuu
            - map anturi jos ahtokäyttöön
            aika pitkälti käy auton omat anturit sit muuten.

            Kuten muidenkin postauksista voidaan päätellä, ruiskun toimivuuden ratkaisee ruiskun asennus. Se on todettu monen monta kertaa.
            Tatechin hyvä puoli on mm. suomalainen tuotetuki.
            Hyviä kokemuksia ja että miten Tatech toimii ralliautossa voi katsella vaikka Toni Gardemaisterin 2007 Vetomies kisan pätkien in-car kamerasta. (edit: http://www.tonigardemeister.com/salainenkansio.php)
            toi oli hyvä tietää oon ajatellu jo kauemminki tatech 5 kun se on helppo saada suomesta tukea onko oma kohtaista kokemusta tatechista??
            Autot
            Bmw I8
            Mini cooper S

            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

            IG: Irl_Customs

            Comment

            • Ter0
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 297
              • Tampere

              #36
              Originally posted by Jipsu View Post
              toi oli hyvä tietää oon ajatellu jo kauemminki tatech 5 kun se on helppo saada suomesta tukea onko oma kohtaista kokemusta tatechista??
              Onhan tuosta, ollu käytössä vuodesta 2003 ja muutenki tuttu kapistus.. 4 ja 5 versiot tuttuja, tai eihän noissakaan juuri eroa ole kuin että 5 on uudempi, monipuolisempi ja enemmän laajennettavissa.
              On tullut säädeltyä ja asenneltua aika moni muukin auto että tuttua hommaa -> kun vaan opettelee perusasioita säädöstä ja huomaa että mikä säätää mitäkin, säätö on aika simppeliä. Niin ja ehdoton edellytys moottorin säädettävyyteen on tietenkin mekaanisesti täysin toimiva moottori.
              Säädettävällä ruiskulla on vaikeahko korjata esim vajaatoimisen tyhjäkäyntimoottorin toimintaa jne..

              Tällä hetkellä itselläni M20B25 moottorissa - talven aikana laittelen tuohon S50B32 koneen jatkeeksi vanos-ohjaimineen.
              ______________________________
              BP-2010 burnismestari \o/
              ______________________________
              -Ter0
              [email protected]
              TT-Speed Oy

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #37
                Originally posted by Jipsu
                Elikkä mikä on ollu sinun mielestä paras mootorin ohjaus. etin itse omaan projektiin mootorin ohjausta ja en tiiä mikä olisi paras vaihto ehto . kertokaa mielipiteitänne Hesteckistä Tatechista Autronikinsta jne
                Ilman muuta Megasquirt. Hinta/laatusuhteeltaan lyömätön. Jotkut väittänyt ettei saa sillä ikinä säätöihin, mutta eipä itellä oo mitään ongelmia ollut. Kunhan jaksaa vähän piuhoja juottaa niin saa hyvin toimimaan, ja samalla vielä oppii miten se koko laite toimii.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • Irl-Racing
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1755
                  • Naantali

                  #38
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Ilman muuta Megasquirt. Hinta/laatusuhteeltaan lyömätön. Jotkut väittänyt ettei saa sillä ikinä säätöihin, mutta eipä itellä oo mitään ongelmia ollut. Kunhan jaksaa vähän piuhoja juottaa niin saa hyvin toimimaan, ja samalla vielä oppii miten se koko laite toimii.
                  joo meilläkin oli turbo projektissa megaruutta mutta ei ollu niin hyvä ja siihen tuli hestecja oon ite aika epäilevä tohon megaan vaikka voi olla hyväkin en mee sanoo et olis huono mutta meillä se ei oo ollu paras mahollinen.
                  Autot
                  Bmw I8
                  Mini cooper S

                  Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                  IG: Irl_Customs

                  Comment

                  • Irl-Racing
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1755
                    • Naantali

                    #39
                    Originally posted by Ter0 View Post
                    Onhan tuosta, ollu käytössä vuodesta 2003 ja muutenki tuttu kapistus.. 4 ja 5 versiot tuttuja, tai eihän noissakaan juuri eroa ole kuin että 5 on uudempi, monipuolisempi ja enemmän laajennettavissa.
                    On tullut säädeltyä ja asenneltua aika moni muukin auto että tuttua hommaa -> kun vaan opettelee perusasioita säädöstä ja huomaa että mikä säätää mitäkin, säätö on aika simppeliä. Niin ja ehdoton edellytys moottorin säädettävyyteen on tietenkin mekaanisesti täysin toimiva moottori.
                    Säädettävällä ruiskulla on vaikeahko korjata esim vajaatoimisen tyhjäkäyntimoottorin toimintaa jne..

                    Tällä hetkellä itselläni M20B25 moottorissa - talven aikana laittelen tuohon S50B32 koneen jatkeeksi vanos-ohjaimineen.
                    ei oo paljoo tietoo miten kone käy ku ei oo ollu 2v käynissä mutta kaikki osat on uusittu ja luulen että ei oo mitään ongelmia koneen toiminnassa. joo toi tatech 5 pro ollu mieles kun sen sais ostetuu tosta salosta ja jos ei ite saa tehtyy sitä nii antaa ammattimiehen rakentaa.
                    Autot
                    Bmw I8
                    Mini cooper S

                    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                    IG: Irl_Customs

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #40
                      Originally posted by Jipsu View Post
                      joo meilläkin oli turbo projektissa megaruutta mutta ei ollu niin hyvä ja siihen tuli hestecja oon ite aika epäilevä tohon megaan vaikka voi olla hyväkin en mee sanoo et olis huono mutta meillä se ei oo ollu paras mahollinen.
                      Mielenkiinnosta, mikä siinä oli huonoa? En pidä megaa mitenkään ylivoimaisena, mutta olen sitä mieltä että suurin osa sen kanssa olevista ongelmista johtuu aivan muusta kuin itse purkista.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Irl-Racing
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1755
                        • Naantali

                        #41
                        Originally posted by Cell View Post
                        Mielenkiinnosta, mikä siinä oli huonoa? En pidä megaa mitenkään ylivoimaisena, mutta olen sitä mieltä että suurin osa sen kanssa olevista ongelmista johtuu aivan muusta kuin itse purkista.
                        sillä on ollu ihmeelistä käynti häiriötä (ammattimiehen mukaan ohjelman takia) 3 ei saanu kunnolla bensaa jne. voi ollaki et on säädöistäki ollu mut kyl mä maksan paremmasta hiukan enemmän
                        Autot
                        Bmw I8
                        Mini cooper S

                        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                        IG: Irl_Customs

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Yks pytty ei saa kunnolla bensaa ja vika muka moottorinohjauksessa?

                          Millaisia käyntihäiriötä siinä on ollut ja onko sattumoisin ammattimies ollut jonkun muun ruiskumerkin edustaja?
                          Last edited by Cell; 29-09-2007, 16:19.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Irl-Racing
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1755
                            • Naantali

                            #43
                            Originally posted by Cell View Post
                            Yks pytty ei saa kunnolla bensaa ja vika muka moottorinohjauksessa?

                            Millaisia käyntihäiriötä siinä on ollut ja onko sattumoisin ammattimies ollut jonkun muun ruiskumerkin edustaja?
                            3 vaihteella ei kolmos pytty mutta ei ollu ja se oli sellasta että sai keralla liikaa sitten normaalisti ja taas kerralla liikaa
                            Autot
                            Bmw I8
                            Mini cooper S

                            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                            IG: Irl_Customs

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #44
                              Originally posted by Jipsu View Post
                              3 vaihteella ei kolmos pytty mutta ei ollu ja se oli sellasta että sai keralla liikaa sitten normaalisti ja taas kerralla liikaa
                              Mites se mega tunnisti käytettävän vaihteen?
                              Oliko teillä vaihdetunnistimet ja joka vaihteelle omat sytkä ja bensakartat?
                              1,2,4 ja 5 toimi hyvin mutta kolmesella tökki

                              Kuullostaa taas siltä että tunarit tekee ja sitten parutaan kun ei toimi kunnolla..
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • jmn78
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 117
                                • uusimaa

                                #45
                                Oma valintani olis tatech.
                                Hestec pykii välillä. Ei voi säätää reaaliajassa. Meillä ollut ongelmia trikkeripyörien kanssa.
                                Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎