Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Irl-Racing
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1755
    • Naantali

    #76
    Originally posted by repsa View Post
    Eikös kms:sä ollut vain 1 suihkutuskarva ? vaikeuttaa vähäpäästöisen auton leimaamista.
    onkos hestecissä suorasytytys jo 6zyl (aikaisemmin vain hukkakipinämoodissa ajeltiin suorasyttypuolia mikä ei ole taas oikea suorasytytys)

    useimmiten kyllä moottoriohjauksen heikoin lenkki on se asennuslaatu. monesti on nähty ja kuultu manauksia että mikään ei toimi, mutta aina vika on löytynyt vääränlaisesti rakennetusta johtosarjasta.

    johtosarjojen rakennuksessa tulisi aina olla se maltti ja oikeanlaiset työkalut käytössä, kattopellistä tehdyillä abikopihdeillä ei puuhaan kannata ruveta. levyseppäkampaajan ei kannata harrastusmielessä itse puuhaan ruveta.




    useimmiten johtosarjan pelkästä ulkonäöstä voi päätellä jo kuinka asiaan on panostettu. jos sarja on tehty käyttäen jotain ylijäämä-kaapelia (mmj parhaimmillaan ) niin niin..

    onneksi puhelimella on monet lähestyneet ennenkuin tekevät jotain radikaalia. kysyvä ei tieltä eksy näissä hommissa.


    juu ter0 näytti tämän kanssa mulle. Ammattilainen saa pistää sen sitten että tulee hyvä on paljon siistimpiki ja varmaanki toivivampiki
    Autot
    Bmw I8
    Mini cooper S

    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

    IG: Irl_Customs

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #77
      .........
      Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:59.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • Irl-Racing
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1755
        • Naantali

        #78
        Originally posted by muggo View Post
        Eipä ole esim. Halteckista kuulunut kovin paljoa pahaa sanottavaa (sen saman mitä varmaan kaikista) ja tuotetukikin toimi ihan ok kun otti puhelinta kouraan ja soitti 'down under'. Toisaalta taas sitten esim Suutarilla ja monella muulla rokkaa Mega aivan täysin, ei järisyttäviä ongelmia.

        Joten kuten jannmann sanoi, osta OMINAISUUKSILTAAN SOPIVA ruutta/sytkä.
        joo ja niikuin sanoin olen päätynyt tatech:iin
        Autot
        Bmw I8
        Mini cooper S

        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

        IG: Irl_Customs

        Comment

        • kalle7876
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 493

          #79
          Originally posted by Jipsu View Post
          taas uusia voin lisätä jos osaan vai saako edes laitettua jälkeen päin?
          kerro tästä vemsistä lisää
          sen kehitys lähi alkuun megasta. nykyään jo aikas pitkällekin kehittynyt siitä.
          sisäinen laajakaista lambda
          tulossa piakkoin omaa cdi-syttyy.
          ääh lue ite: http://www.vems.hu/ tai http://www.vems.fi/, suomen sivut on aika alkutekijöissään viä
          muistaakseni ximon purepf.ltä ajaa tällä purkilla. sieltäkin vois jotain hakee
          www.kkdmotorsport.com
          www.pirkanmaanturbo.fi

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #80
            ........
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:59.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Irl-Racing
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1755
              • Naantali

              #81
              Originally posted by kalle7876 View Post
              sen kehitys lähi alkuun megasta. nykyään jo aikas pitkällekin kehittynyt siitä.
              sisäinen laajakaista lambda
              tulossa piakkoin omaa cdi-syttyy.
              ääh lue ite: http://www.vems.hu/ tai http://www.vems.fi/, suomen sivut on aika alkutekijöissään viä
              muistaakseni ximon purepf.ltä ajaa tällä purkilla. sieltäkin vois jotain hakee
              ook luen noita tarkemmin
              Autot
              Bmw I8
              Mini cooper S

              Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

              IG: Irl_Customs

              Comment

              • Irl-Racing
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1755
                • Naantali

                #82
                Originally posted by muggo View Post
                Onnea, voi olla että sitä tarvitaan paljonkin Tai sitten ei.. vähän fifti-siksti kokemukset tuosta, siis mitä intternetin suurimaailma on antanut ymmärtää (ja muutamat tuttujen kokemukset).
                Itse en ostaisi mutta..
                toivotaan et on hyvä ei olla ostettu viellä aika näyttää
                Autot
                Bmw I8
                Mini cooper S

                Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                IG: Irl_Customs

                Comment

                • m-n
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 155
                  • uusimaa

                  #83
                  olen kans paininut ton moottori ohjauksen valinnan kans. kyllä vaihto ehdot on hestec haltec ja AEM viimeinen olis paras ja kallein mutta elämä on.ohjauksen ja kunnon sytkän hinnalla tekis moottori rempan takokamoilla uuden ahtimen,suuttimet,lastun+ muuta kivaa.jos ite olis propelli pää niin vois koittaa jotain näistä halppiksista
                  E39 530d -99

                  Comment

                  • kalle7876
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 493

                    #84
                    Tuossa luettavaa tämän hetken nopeimmasta vemsillä ohjatusta: http://media.vems.se/urklipp/bilsport-christell.pdf


                    Yhteistähän ei oo megan kanssa ole kuin säätösofta, ei mitään muuta ja sekin omilla valikoilla.

                    Purkista saa tarvittaessa version jossa 55pin liitin jota joissain bemuissakin vissiin käytetty.

                    Ominaisuuksista:
                    - toimiva ahtopaineen ohjaus kartalta
                    - closed loop tyhjäkäynti
                    - sisäinen laajakaistalambda
                    - lambda target -kartta
                    - lähtökierrosrajotin
                    - antilag
                    - säädettävä pehmeä kierrosluvun rajotin
                    - 8 sytkä- ja suutinkanavaa
                    - mahdollisuus käyttää alkup. antureita

                    -CDI-versio proto-testauksessa tällä hetkellä
                    www.kkdmotorsport.com
                    www.pirkanmaanturbo.fi

                    Comment

                    • peikko
                      Newbiemmer
                      • Sep 2007
                      • 12

                      #85
                      Moro vaan kaikille

                      Lueskelin äsken noita kommentteja ja mietin oisko jollain ihan hintojakin laittaa eri boxeista tänne???
                      Itellä semmonen "pikku ongelma" että vaihdoin moottorin 316i bemariin (m42:n pois ja m43:n tilalle) ja eihän sitä saa ny käyntiin. Ajonesto ym. hilppeet pitäs asentaa tästä uudemmasta vehkeestä...vitunmoinen savota kun ei etes piuhat käy. Vissiin pitää se vanha paska kone vaihtaa vielä takas jos ei eri boxilla sit laita. Oon ihan täys amatööri näissä hommissa, ni oikaskaa/neuvokaa mitä vaihtoehtoja ois.
                      Kiitokset jo etukäteen. Niin...ei mitään kiirettä, mut auto on seisonu jo kuus viikkoo ja laina ritskuilla pitäny töissä käyrä

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #86
                        Originally posted by peikko View Post
                        Moro vaan kaikille
                        No kannattaako tuommoiseen koneeseen laittaa mitään ruiskun ohjausta, kun mitään saa alle n.1000 paitsi mega.. ite ainakin laittaisin vanhan koneen takas jos on ehyt tai edes hommaisin samanlaisen kun ollu...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Mörökölli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 1735
                          • Turku

                          #87
                          Mikä ihme tätä porukkaa ja tiettyjä ihmisiä vaivaa...


                          Joku yrittää jotain kysyä, niin vastaukseksi saa vittuilua, kirjoitusasuun takertumista ja rivien välistä virheiden etsimistä heti ekasta viestistä alkaen. Ilmeisesti pitäisi olla asiantuntija ja rakentelukokemusta jo silloin kun saat ajokortin vähintään 10 vuotta että olet ansainnut luvan kysyä jotain asiaa, sillä ehdolla että et tee kirjoitusvirheitä..

                          Esimerkiksi tässä treadissa ollaan sitä mieltä ettei kannata vetää johtopäätöksiä jostain ja silti itse vedetään johtopäätöksiä ja etsitään aasinsiltoja ties mihin mainitsemisen arvoiseen mitättömään ristiriitaan! Itse ainakin otan vakavasti myös huhut jonkun asian ongelmista jos kuulen sen useammalta taholta ja sen takia asiaa lähdettiin täältä ilmeisesti myös kysymään. Eikös asiaa kysytä sen takia ettei itse sitä tiedetä, ja yleensä sellaiset ihmiset joilla on oikeasti jotain sanottavaa ja kokemusta aiheeseen, vastaavat, mun mielestä muut voivat olla hiljaa, oli sitten internetit selattu miten hyvin vaan.? Täällä ei näköjään joillain ole muuta tarjolla kuin äidinkielen tietämystä. Itse en ainakaan 18-vuotiaana tiennyt autohommista yhtään mitään, jos tiedän nytkään, ja silloin piti kysyä ja jos joku itseä kokeneemmalta tuntunut jotain sanoi, sen yleensä otti huomioon. Sama koskee tätä hetkeä. Yleensä myös sellaiset ihmiset tunnistaa joiden kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa.

                          Nämä tietyt ihmiset voisivat joskus itse esitellä omia projektejaan ja saavutuksiaan. Tuntuu että oppikirjat ja internetit on ainakin selailtu ja asioista ollaan perillä niin hyvin että kaikki hommat sujuu kuin tanssi ja jotain näyttöäkin olisi kun asioista ja toisten tietämyksestä ja tekemisistä voidaan alkaa aukoa päätään muille.


                          Hyvä että tässäkin aiheessa infoa tuli lopulta niiltä jotka asiasta oikeasti jotain tietävät.

                          P.S

                          Elämänviisauksia:

                          "Harvinaisen automallin omistaminen ei tee sinusta kuningasta joka osa-alueella"

                          Kiitos, ei muuta.

                          Tsemppiä JP:lle.
                          Last edited by Mörökölli; 06-10-2007, 18:15.
                          www.nenifab.com

                          Comment

                          • Irl-Racing
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1755
                            • Naantali

                            #88
                            Originally posted by Mörökölli View Post
                            Mikä ihme tätä porukkaa ja tiettyjä ihmisiä vaivaa...


                            Joku yrittää jotain kysyä, niin vastaukseksi saa vittuilua, kirjoitusasuun takertumista ja rivien välistä virheiden etsimistä heti ekasta viestistä alkaen. Ilmeisesti pitäisi olla asiantuntija ja rakentelukokemusta jo silloin kun saat ajokortin vähintään 10 vuotta että olet ansainnut luvan kysyä jotain asiaa, sillä ehdolla että et tee kirjoitusvirheitä..

                            Esimerkiksi tässä treadissa ollaan sitä mieltä ettei kannata vetää johtopäätöksiä jostain ja silti itse vedetään johtopäätöksiä ja etsitään aasinsiltoja ties mihin mainitsemisen arvoiseen mitättömään ristiriitaan! Itse ainakin otan vakavasti myös huhut jonkun asian ongelmista jos kuulen sen useammalta taholta ja sen takia asiaa lähdettiin täältä ilmeisesti myös kysymään. Eikös asiaa kysytä sen takia ettei itse sitä tiedetä, ja yleensä sellaiset ihmiset joilla on oikeasti jotain sanottavaa ja kokemusta aiheeseen, vastaavat, mun mielestä muut voivat olla hiljaa, oli sitten internetit selattu miten hyvin vaan.? Täällä ei näköjään joillain ole muuta tarjolla kuin äidinkielen tietämystä. Itse en ainakaan 18-vuotiaana tiennyt autohommista yhtään mitään, jos tiedän nytkään, ja silloin piti kysyä ja jos joku itseä kokeneemmalta tuntunut jotain sanoi, sen yleensä otti huomioon. Sama koskee tätä hetkeä. Yleensä myös sellaiset ihmiset tunnistaa joiden kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa.

                            Nämä tietyt ihmiset voisivat joskus itse esitellä omia projektejaan ja saavutuksiaan. Tuntuu että oppikirjat ja internetit on ainakin selailtu ja asioista ollaan perillä niin hyvin että kaikki hommat sujuu kuin tanssi ja jotain näyttöäkin olisi kun asioista ja toisten tietämyksestä ja tekemisistä voidaan alkaa aukoa päätään muille.


                            Hyvä että tässäkin aiheessa infoa tuli lopulta niiltä jotka asiasta oikeasti jotain tietävät.

                            P.S

                            Elämänviisauksia:

                            "Harvinaisen automallin omistaminen ei tee sinusta kuningasta joka osa-alueella"

                            Kiitos, ei muuta.

                            Tsemppiä JP:lle.



                            juu olen huomannu että kirjoitus virheistä saa koko ajan kommentia ja rupee v'lillä oikeen potuttaa ku kysyy täältä jotain nii tulee pelkkää paskaa päälle. mutta on täällä muutama joilla on oma kohtaista kokemusta ja arvostan sitä turhat pölinät vois jättää pois. Kiitokisa mörökölli tuosta

                            jos sais ton oman raadon joskus valmiiksi
                            Autot
                            Bmw I8
                            Mini cooper S

                            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                            IG: Irl_Customs

                            Comment

                            • SporttiJanne
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 38
                              • Turku / Rusko / Kyrö

                              #89
                              Autronic moottorinohjaus on helppo säätää

                              Originally posted by Jipsu View Post
                              ei oo saatu kunnolla säätöihin vaikee säätää jne en oo ite perehtyny mutta tosa 1 200sx on ollu jo kauan säädöt ihan päin pers.. ja siinä on autronic :think
                              Harvemmin puutun tämän tyyppisiin "netti-höpinöihin", mutta sen verran paksua puppua työnnät edellä, että on pakko.

                              Tästäkö kirjoitat? Muuta 200SX:ää ei tule mieleen lähikulmilta:


                              Minulla ei ole ollut mitään ongelmia tämän auton säätämisessä. Ja en ole kuullut tuolloisen omistajankaan olleen millään tavoin tyytymätön sen toimintaan - päin vastoin.

                              Säädön nimenomaista helppoutta kuvaa ehkä seuraava videon pätkä, jossa keltaiseksi ja vihreäksi muuttuvat bensakartan solut kuvaavat Autronicin ohjelman säädön etenemistä sen säätäessä kartaa itsestään - kuljettajan vain moottoria käyttämällä.
                              http://www.autronic.com/movies/Autotune.avi (zoomaa video koko näytön kokoiseksi, niin näet sen kunnolla).
                              Tähän sinäkin pystyt!
                              Ajat vaan ja Autronic säätää!

                              Näihin moottoriohjauslaitteisiin liittyviin keskusteluihin liittyy valitettavasti niin paljon epäolennaista tyhjänpäiväistä löpinää. Asiallista tietoa voi olla joskus vaikea löytää ja koska nykyaikaisimmat laitteet ovat myös hyvin monimutkaisia, tätä tietoa voi olla vaikea sisäistää ilman syvällistä aihepiirin tuntemusta ja kokemusta. Eli, ei ne "isommat pojat" aina tiedä, vaikka kovaan ääneen ja tietäväisinä puhuvatkin...

                              Jos tälläinen tieto kiinnostaa, sitä löytyy meiltä. Tästä syystä olemme muutamia kertoja järjestäneet kurssin moottorien säätämiseen liittyvistä asioista. (kts: http://www.sporttiauto.com/palvelut/..._FI/efikurssi/ )

                              Toki meille voi tulla juttelemaan projekteista jo niiden suunnitteluvaiheessa. Näin voi säästää aikaa, vaivaa ja rahaa, sekä välttää turhaa taistelua - mahdollisesti hiukan vieraassa - moottorinohjauslaitteiden maailmassa.

                              Olenhan sinunkin projektisi nähnyt. Toivon kaikkea menestystä projektin mahdollisimman vaivattomaan etenemiseen.
                              Last edited by SporttiJanne; 10-10-2007, 19:33. Reason: oikeinkirjoitus
                              -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
                              Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

                              Comment

                              • Irl-Racing
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1755
                                • Naantali

                                #90
                                Originally posted by SporttiJanne View Post
                                Harvemmin puutun tämän tyyppisiin "netti-höpinöihin", mutta sen verran paksua puppua työnnät edellä, että on pakko.

                                Tästäkö kirjoitat? Muuta 200SX:ää ei tule mieleen lähikulmilta:


                                Minulla ei ole ollut mitään ongelmia tämän auton säätämisessä. Ja en ole kuullut tuolloisen omistajankaan olleen millään tavoin tyytymätön sen toimintaan - päin vastoin.

                                Säädön nimenomaista helppoutta kuvaa ehkä seuraava videon pätkä, jossa keltaiseksi ja vihreäksi muuttuvat bensakartan solut kuvaavat Autronicin ohjelman säädön etenemistä sen säätäessä kartaa itsestään - kuljettajan vain moottoria käyttämällä.
                                http://www.autronic.com/movies/Autotune.avi (zoomaa video koko näytön kokoiseksi, niin näet sen kunnolla).
                                Tähän sinäkin pystyt!
                                Ajat vaan ja Autronic säätää!

                                Näihin moottoriohjauslaitteisiin liittyviin keskusteluihin liittyy valitettavasti niin paljon epäolennaista tyhjänpäiväistä löpinää. Asiallista tietoa voi olla joskus vaikea löytää ja koska nykyaikaisimmat laitteet ovat myös hyvin monimutkaisia, tätä tietoa voi olla vaikea sisäistää ilman syvällistä aihepiirin tuntemusta ja kokemusta. Eli, ei ne "isommat pojat" aina tiedä, vaikka kovaan ääneen ja tietäväisinä puhuvatkin...

                                Jos tälläinen tieto kiinnostaa, sitä löytyy meiltä. Tästä syystä olemme muutamia kertoja järjestäneet kurssin moottorien säätämiseen liittyvistä asioista. (kts: http://www.sporttiauto.com/palvelut/..._FI/efikurssi/ )

                                Toki meille voi tulla juttelemaan projekteista jo niiden suunnitteluvaiheessa. Näin voi säästää aikaa, vaivaa ja rahaa, sekä välttää turhaa taistelua - mahdollisesti hiukan vieraassa - moottorinohjauslaitteiden maailmassa.

                                Olenhan sinunkin projektisi nähnyt. Toivon kaikkea menestystä projektin mahdollisimman vaivattomaan etenemiseen.


                                joo tuolla radalle.comissa homma ei sujunu sit ollenkaan tolla 200sx mutta en tiiä oliko sitten raudassa tai moottorin ohjaukseesa vika

                                ei oikeen autronikki kiinosta noiten hintojensa takia:think muuten voisinki ostaa en lähe ostaa 4000€ laitetta ku samaa saa halvemmallakin:think

                                ei tartte mitään herneitä vetää..

                                tosa olis kyllä yksi sm2 mistä olenki puhunut
                                Last edited by Irl-Racing; 10-10-2007, 21:22.
                                Autot
                                Bmw I8
                                Mini cooper S

                                Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                                IG: Irl_Customs

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎