Eräässä tapauksessa S38:iin laitettiin Rothrex(suurin silloin protona) ja ei oikein hönkinyt. Maahantuoja ylivälitti suhteen ekan kokeilun jälkeen, ku ei löynyt oikeestaan ahtoja. Sit toimi vähän paremmin alapäästä, mut ku koneen luonne rupes heräämään 4000 jälkeen, ni ahdot tippu nollia kohti. Säätelyssä kolmosella nollista tappiinvedossa ahdin jumiutui kunnon kuminkäryn saattelemana ja hihna poistui pyöriltä. Jäähdyttyään ei ollut enään yhtäpuuta, mut luotto katos.... Et en suosittele yli välittämään ainakaan kyseistä ahdinta. Eihän ne kierrokset katuajossa useinkaan ole punarajantuntumassa, mutta esim. driftauksessa taatusti... Nyt Lysholmi piirtää ku ISONvaparin 7000 yltävää käyrää. Ja väännöt jo 2000 yli 400Nm. 0.52bar/max.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Remmiahtimen valinta?
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostSitäpaitsi Eaton tosiaan alkaa pudottamaan ahtojaan kovilla kierroksilla,
Tuo Lewen juttu kertoo ettei Rotrexia voikaan ylivälittää.. Mutta ideaali tilannepa onkin se että ahdin valitaan kerralla oikein koneen koon mukaan eikä kikkailla. Ajamani Rotrex/Vortech-vehkeet ovat aina vetäneet puhtaasti alhaalta ylös asti. Ovat tosin olleet kasikoneita joissa alavääntöä on ollut luonnostaan. Mutta mitään tehopiikkiä ei näissä ole ollut.Last edited by -Tapi; 01-10-2007, 16:22.---
Comment
-
-
omia kokemuksia eatonista.
tällä hetkellä ahdot hiukan alhaiset. tällä hetkellä rajoitin 6300rpm ja ahdin kiertää tuolloin n.13000rpm ja ahdot maksimissaan 0,42bar.
tarkoitus olis nostaa kierrokset n. 17000rpm kohdille kun rajoittaja pukaa päälle.,
tossa olis teholaput jotka näyttää kuinka eatonin paineet laskee kun kone alkaa hengittämään n. 4000rpm kohdilla...
ahtimista en sen enempää ota kantaa, mutta tuossa yksi versio 3,5l koneesta eatonilla ja matalilla ahdoilla
kuva on todella huono, kun juuri muutin bdf formaatista kuvaksi paintilla
voin laittaa selvemmän painekuvaajan, kun kerrotte kuinka sen teen, tai sit voin lähettää sähköpostilla halukkaille...Last edited by e24; 30-09-2007, 14:50.käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMinulla on ihan päinvastaiset kokemukset Eatoneista: Kovemmilla kierroksilla ahtimen sisäinen vuoto jopa pienenee ja ahtopaine nousee kymmenyksiä mitä korkeammalle kierrättää.
Tuo Lewen juttu kertoo ettei Rotrexia voikaan ylivälittää.. Mutta ideaali tilannepa onkin se että ahdin valitaan kerralla oikein koneen koon mukaan eikä kikkailla. Ajamani Rotrex-vehkeet ovat aina vetäneet puhtaasti alhaalta ylös asti. Ovat tosin olleet kasikoneita joissa alavääntöä on ollut luonnostaan. Mutta mitään tehopiikkiä ei näissä ole ollut.
Voi olla että sanoin väärin että alkaa pudottamaan ahtoja, mutta koneen luonteena on silti yleensä ollut että alkaa "kuolemaan" ylhäällä. Hyötysuhteen laskusta kiinni ehkä? Dunno, en tunne tarpeeksi tarkkaan kys laitoksia.
Toki toki, tuohan sen keskipakoahtimen ominaisuus onkin, ei tehopiikkiä ja vetää puhtaasti koska ahdot nousevat suoraviivaisesti saavuttaen huippunsa vasta max kierrosluvulla. Sen sijaan ahtoja ei alhaalla tule, ei vaikka mitä tekisi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Olen kattellu sivusilmällä tollasta ASA remmiahdinta. Vehkeen puolesta puhuu lähinnä koko (lyhkänen ja pienimmät on jotain alle 4kg). Jostain luin että tollanen keskipakovehje ei ala ahtaa niin alhaalta kuin ruuviropellit, miten on käytännössä? Kumminkin jos sellainen autoon tulee niin koko on lähinnä pienoismalliluokkaa ja ahtoja olisi tarkoitus saada sellanen lehmän henkäyksen verran.
Toinen juttu, ahdetuista vehkeistä en tiedä Hevon v... eli: mitä tollasen ahtimen kanssa tyypillisesti käytetään, dumppia vai mitä (-ja kyllä, myös noi termit on hakusessa)
Last edited by petrolhead; 18-06-2011, 13:00.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOlen kattellu sivusilmällä tollasta ASA remmiahdinta. Vehkeen puolesta puhuu lähinnä koko (lyhkänen ja pienimmät on jotain alle 4kg). Jostain luin että tollanen keskipakovehje ei ala ahtaa niin alhaalta kuin ruuviropellit, miten on käytännössä? Kumminkin jos sellainen autoon tulee niin koko on lähinnä pienoismalliluokkaa ja ahtoja olisi tarkoitus saada sellanen lehmän henkäyksen verran.
Toinen juttu, ahdetuista vehkeistä en tiedä Hevon v... eli: mitä tollasen ahtimen kanssa tyypillisesti käytetään, dumppia vai mitä (-ja kyllä, myös noi termit on hakusessa)
Nimim. Zamik:illa on 328iTouringissa tommonen Rotrex keskipakoahdin ja ei siellä ainakaan näyttänyt olevan mitään muuta kun letku ahtimesta kaasuläpälleahtoa tossa koneessa max 0.7Bar.
Välittämällähän tuo ahto "säädetään" eihän se yksinkertasesti voi vahingossa karata tuo paine kun ahtaminen on riippuvainen moottorin kierroksista,holkittamalla ahtimen imupuolta voidaan hienosäätää paineita jos halutaa alhaalta mukaan lähtevä ahdin joka ei kuitenkaan isoilla kierroksilla ahda liikaa,ja kai sitä vois jollain sähköohjatulla luistiventtiilillä "huijata" dumpillakin tota painetta pois imusarjasta ylärekisterissä :think
Eli yksinkertaisuudessa päätetään paljonko tehoa aletaan hakemaan moottorista ja minkälaista ahtopainetta halutaan käyttää ja sen mukaan ahtimen valinta.
Rotrexia itse kattelisin jos mulla olisi tarkoitus ahtaa mekaanisesti moottori.
Onhan niillä koeniggseggissäkin kaks rotrexia
Tässä viime aikoina olen kuumeisesti miettinyt tota Rotrexin C30-94(max.0,5-1bar) tai C38-61(varmaankin pääsis yli kilon paineille) omaan kolmekymppiin laitettavaks. Noi on vaan melko kalliita mutikoita ostaaJotenkin tuntuis että kannattaa ottaa sopivasti liian iso niin on sit pelivaraa kun nälkä kasvaa
CCR Racing tanskassa myy noita ahtimia ja sieltä niiden nettisivuilta löytyy vähän enemmän tietoa
E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Toi ccr:n Kit ei ole aivan päättömän kallis. Viellä kun ottais pykälän pienemmän hihnapyörän sais pikkusen lisää paukkua..
Suihkutus laitteisto pitää itse päivittää näemmä (suuttimet+pumppu)mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Originally posted by vaappu View PostToi ccr:n Kit ei ole aivan päättömän kallis. Viellä kun ottais pykälän pienemmän hihnapyörän sais pikkusen lisää paukkua..
Suihkutus laitteisto pitää itse päivittää näemmä (suuttimet+pumppu)
Mutta jos muovikoppaan laittaa niin sillohan toi on ihan ok jos ei rakentelemaan halua ruveta
Ja moottorinohjaushan nyt jokatapauksessa on pakko laittaa kuntoon.. säädettävä purkki pitäisi olla että kaikki hyöty saadaan irtiE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostE30 ja M50 yhdistelmälle kun ei tommosta settiä oo ja jos meinaa välijäähdyttimen laittaa kans niin menee kannakerautakin hukkaan kun on "väärällä" puolella toi ahdin ja sit menee muutenkin uusiks noita orkkis letkujen tilalle tulevia osia.
Mutta jos muovikoppaan laittaa niin sillohan toi on ihan ok jos ei rakentelemaan halua ruveta
Ja moottorinohjaushan nyt jokatapauksessa on pakko laittaa kuntoon.. säädettävä purkki pitäisi olla että kaikki hyöty saadaan irti
Helpompi luulisi remmin kartat säätää kuin normi turbon.mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Originally posted by vaappu View PostKyl ton vakio purkinkin luulisi saavan säädettyä (m50) karala yms. Ja pärjäävän sillä? Mut gurut voi tarkentaa, Jos olen väärässä...
Helpompi luulisi remmin kartat säätää kuin normi turbon.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postei ole mitään järkeä käyttää karalalla kun yksikin komponentti muuttuu (=nälkä kasvaa syödessä)niin aina säädätettävä uudelleen ja karalalla 400-500€/säätö
orkkisboksin muuttaminen on vähän samanlainen homma kun kusis housuu pakkasessa toimii hetken mutta kylmä tulee kuitenkin :thinkE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostAivan toi 500€ on jo yks Vemssin hinta
orkkisboksin muuttaminen on vähän samanlainen homma kun kusis housuu pakkasessa toimii hetken mutta kylmä tulee kuitenkin :think
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostAivan toi 500€ on jo yks Vemssin hinta
orkkisboksin muuttaminen on vähän samanlainen homma kun kusis housuu pakkasessa toimii hetken mutta kylmä tulee kuitenkin :think
Comment
-
Comment