m20b20 Öljynpainevalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • penari
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 598
    • Vihanti

    #31
    missähän muuten tää paineanturi sijatsee? Realoem:stä koitin katella muttei mun kielitaidoilla oikeen löytyny
    F01 730d semivoll
    e30 325 turbo m-tech2

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #32
      Anturi sijaitsee oikealla puolella lohkossa noin 1.sylinterin kohdalla.

      ...muistaakseni :think
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #33
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Anturi sijaitsee oikealla puolella lohkossa noin 1.sylinterin kohdalla.

        ...muistaakseni :think
        Muistat oikein. Öljynsuodattimen jalan alapuolla.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • penari
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 598
          • Vihanti

          #34
          Uus anturi tilattu. Sittepä sen näkee onko se siinä vika.

          Sen verran kokeilin kumminkin, että vasta kun kone on lämmin niin tuo valo rupiaa syttymään.
          F01 730d semivoll
          e30 325 turbo m-tech2

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #35
            Originally posted by penari View Post
            Uus anturi tilattu. Sittepä sen näkee onko se siinä vika.

            Sen verran kokeilin kumminkin, että vasta kun kone on lämmin niin tuo valo rupiaa syttymään.
            Eli luultavasti alakertajumppaa tiedossa.

            Kylmällä (=paksu) öljyllä paineet pysyy mutta lämmetessään ei jaksa enää tyhjäkäynnillä pitää.
            Veikataan kiertokangen laakereita.

            e: Ai joo sulla palaakin koko ajan tyhjäkäynnillä eikä vilku, sitten voi selvitä anturin vaihdolla. Tuolleen teki m10 rikkinäisellä anturilla.
            Last edited by JJT; 20-09-2009, 17:44.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • -Nasse-
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 130
              • Valkeakoski

              #36
              Itellä teki kans samaa.Kierroksia kun nosti niin valo sammu.Anturi oli paska.

              Comment

              • penari
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 598
                • Vihanti

                #37
                hmmm. Vaihdoin uuden anturin, valo sammu heti. kävin heittää testilenkkiä ja valo ei ees vilkahda.

                muutaman tunnin päästä starttaus vala palaa taas., Mutta nyt valo sammuu vasta jälkeen 3500rpm. Voiskohan sähköissä olla jotaki vikaa? kosketushäikkää tms? :think:
                F01 730d semivoll
                e30 325 turbo m-tech2

                Comment

                • anza(kla)
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 969
                  • kokkola

                  #38
                  Originally posted by penari View Post
                  hmmm. Vaihdoin uuden anturin, valo sammu heti. kävin heittää testilenkkiä ja valo ei ees vilkahda.

                  muutaman tunnin päästä starttaus vala palaa taas., Mutta nyt valo sammuu vasta jälkeen 3500rpm. Voiskohan sähköissä olla jotaki vikaa? kosketushäikkää tms? :think:
                  mulla oli heti veikkaus pumpun kulumiseen kun tuo valo syttyy koska se jaksaa kierroksilla vielä painetta pitää.

                  mut en tiä sit.

                  putsaa se abiko liitin kunnolla kun ja laita jotain kontakti-sprayta väliin ja reilusti ja seuraa sitä johtoo niin pitkälle kun pystyt ja taittele/tunnustele että johto ei ole poikki/kuori rikki.

                  Comment

                  • penari
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 598
                    • Vihanti

                    #39
                    Mutta jos tuo pumppu ois menny/menossa niin oisko se valo ruennu joa aikasemmin vlkkumaan välillä?.

                    Koska nythän tuo valo jäi palamaan vaan yhtäkkiä starttauksen yhteydessä.
                    F01 730d semivoll
                    e30 325 turbo m-tech2

                    Comment

                    • anza(kla)
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 969
                      • kokkola

                      #40
                      Originally posted by penari View Post
                      Mutta jos tuo pumppu ois menny/menossa niin oisko se valo ruennu joa aikasemmin vlkkumaan välillä?.

                      Koska nythän tuo valo jäi palamaan vaan yhtäkkiä starttauksen yhteydessä.
                      no luulis joo,et se ois heti syttyny/jääny palamaan.. koita putsata se abiko liitin ja tsekkaa se johto. eiköhän se siitä sit taas poistu.

                      Comment

                      • penari
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 598
                        • Vihanti

                        #41
                        no käytin äsken johdon irti ja laitoin takas. nyt sammuu valo aika lailla 3000 rpm.

                        Pitää huomenna rueta tutkii johtoja tarkemmin kun ei sada vettä

                        E: tuleeko muuten mistä tuo johton tuohon anturille?
                        Last edited by penari; 22-09-2009, 19:21.
                        F01 730d semivoll
                        e30 325 turbo m-tech2

                        Comment

                        • penari
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 598
                          • Vihanti

                          #42
                          Joo, Öljyt tuli vaihettua josko se siitä ois kiinni, ja sammuhan se valo viimein. Öljyt oli menny aivan liruiksi.

                          Joskus selviää näinkin helpolla.

                          Öljyillä oli ajettu ~10tkm, ei ilmeisesti ollu kovin hyvää öljyä.
                          F01 730d semivoll
                          e30 325 turbo m-tech2

                          Comment

                          • Erska
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 439
                            • Tuusula

                            #43
                            Hyvä että korjautui sillä... mulla oli joskus ex 525 valo-ongelmia kans. johdon kuori oli päässyt hankautumaan vesipumpun ja viskon pyörän luota puhki ja näinollen vilautteli joskus valoa pidemmän aikaa ennekun hoksin sen...
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                            Comment

                            • cba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 3464
                              • Ylivieska

                              #44
                              Originally posted by Erska View Post
                              Hyvä että korjautui sillä... mulla oli joskus ex 525 valo-ongelmia kans. johdon kuori oli päässyt hankautumaan vesipumpun ja viskon pyörän luota puhki ja näinollen vilautteli joskus valoa pidemmän aikaa ennekun hoksin sen...

                              Piuhojen suojana kuuluis olla sellainen muovisuoja, joka tulee muoviklipsuilla jakopään yläkoppaan kiinni.

                              Comment

                              Working...
                              X